Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Da var N80 endelig i hus! Men er en ting jeg stusser litt over.. Når jeg kobler den til pcen via kabel, så skal det ikke store dytten til på kabelen for at forbindelsen blir brutt! Dette skjer bare når jeg dytter kontakten fra oversiden og bakover. Er det slik?

 

skriver by the way dette innlegget med telefonen! Dette er den mest geniale mobilnettleseren jeg har prøvd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var N80 endelig i hus! Men er en ting jeg stusser litt over.. Når jeg kobler den til pcen via kabel, så skal det ikke store dytten til på kabelen for at forbindelsen blir brutt! Dette skjer bare når jeg dytter kontakten fra oversiden og bakover. Er det slik?

 

skriver by the way dette innlegget med telefonen! Dette er den mest geniale mobilnettleseren jeg har prøvd!

6946581[/snapback]

Gratulerer med en konge mobil! Har aldri hatt det problemet du beskriver, men jeg legger alltid mobilen fra meg når jeg koplet til PC.

Lenke til kommentar
Gratulerer med  en konge mobil! Har aldri hatt det problemet du beskriver, men jeg legger alltid mobilen fra meg når jeg koplet til PC.

6946663[/snapback]

 

Tusen takk! Problemet med koblingen ser imidlertid ut til å forsvinne gradvis etterhvert som jeg kobler til og fra kabelen flere ganger. Er sikkert noe som må gå seg litt til de 3-4 første gangene?

 

Mobilen er seriøst heeelt konge. Har aldri i livet sett en så rå skjerm på en telefon før. :ohmy: Den er regelrett sinnsyk! WLAN fungerer smertefritt, MSN er null problem, internett browseren er som sagt helt nydelig (digger oversiktfunksjonene, digger bruk av T9 ordbok i browseren, digger det aller aller meste med denne telefonen). Blir spennende å teste den på skolen i morra. Høgskolen i Oslo har en noe grusom VPN tilkobling, lommepcn min knelte helt og har derfor vært avhengig av pc for å ha internett. Håper det snur i morra! :D

 

Har ikke støtt på en eneste feil til nå. Har versjon3.0617.0.6 forresten. Det er kanskje ikke nyeste FW, er det vel? Noen forbedringer opp til neste trinn (om det er noen?)? Venter på at Nokia software updater skal bli kompatibelt med N80, det blir bra! Er ikke tema å sende den inn til update om ikke updaten er sinnsykt viktig.. ;)

 

EDIT:

kabelproblemet er nå HELT borte..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Noen som veit om en god gratis MSN/IM app til denne telefonen? Prøvde å søke før jeg postet, men spratt opp alt mellom himmel og jord..

 

EDIT:

PS: Når du får med syntetisk pusseklut og håndsleddsreim i skinn er det på tide å innse at man har betalt for mye for en mobiltelefon..  :roll:

6946934[/snapback]

 

 

Agile Messenger

Lenke til kommentar
Tusen takk! Problemet med koblingen ser imidlertid ut til å forsvinne gradvis etterhvert som jeg kobler til og fra kabelen flere ganger. Er sikkert noe som må gå seg litt til de 3-4 første gangene?

6946849[/snapback]

Jeg har opplevd problemer med koblingen på min også, både i forbindelse med handsfreeledningen og datakabelen, men problemene ser ut til å forsvinne i større og større grad for hver gang, så det virker nesten som om det er et slags belegg eller noe på kontaktpunktene når telefonen er ny slik at man får dårlig kontakt de første gangene.

 

Uansett ikke en bra løsning Nokia har valgt sånn sett vil jeg si, de burde heller brukt en lignende type plugg som den man finner på de moderne iPod-modellene eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Tusen takk! Problemet med koblingen ser imidlertid ut til å forsvinne gradvis etterhvert som jeg kobler til og fra kabelen flere ganger. Er sikkert noe som må gå seg litt til de 3-4 første gangene?

6946849[/snapback]

Jeg har opplevd problemer med koblingen på min også, både i forbindelse med handsfreeledningen og datakabelen, men problemene ser ut til å forsvinne i større og større grad for hver gang, så det virker nesten som om det er et slags belegg eller noe på kontaktpunktene når telefonen er ny slik at man får dårlig kontakt de første gangene.

 

Uansett ikke en bra løsning Nokia har valgt sånn sett vil jeg si, de burde heller brukt en lignende type plugg som den man finner på de moderne iPod-modellene eller noe sånt.

6948280[/snapback]

 

Er det slik at man trenger denne kabelen da? Har hittils kun brukt BlueTooth jeg...

Lenke til kommentar
Jeg fikk 2. Begge kom ca. 4 uker etter bestillingen. Bruker ett til GPS med karter, og ett til video. 2gb kortet mitt er til alt annet (bilder, musikk, programmer osv).

 

Takk, Nokia :D

6951645[/snapback]

 

Du har ikke vurdert forslaget mitt? ^^

 

Over til en annen sak: Noen som har hørt om det er mulig på noen slags måte å fikse headsettet som følger med N80? Er så FRYKTELIG irriterende å ikke kunne bytte sang. Har heller ikke fått til å starte musikken igjen etter jeg har bruk stemmeringing. F.eks jeg hører på musikk mens jeg kjører, trykker på knappen, ringer, avslutter samtalen. Fungerer ikke å trykke på denne kort etter samtalen :\

Lenke til kommentar
Jo da, jeg vurderte forslaget. Men jeg kom fram til at jeg ikke ville :D

 

Når det gjelder headsette kan du jo bare kjøpe AD-41 adapteren. Og musikken fortsetter vel etter en samtale? Gjør jo det når folk ringer inn i hvert fall.

6952065[/snapback]

 

Kan kanskje stemme det faktisk, at den fortsetter etter samtale når jeg tenker meg om. Ble sikkert fiksa i FW. Kan jo kjøpe AD-41, men synes det er kjipt med at jeg må ut med 200 kr ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...