Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål angående NTNU og WiFi. Ifølge de store dataguru'ene ved NTNU er movianVPN den eneste VPN-klienten som funker mot det trådløse nettverket ved universitetet. Denne koster gryn (mye!), så jeg vil _svært_ gjerne kunne bruke noe annet. Jeg fikk dette tipset da jeg sendte mail til brukerstøtte her oppe: http://infoweb.ntnu.no/oppringt/vpn/palm_vpn.html

Og movianVPN har forresten sider her: http://www.anthavpn.com/webmaker/portal/wmlink_360

 

Noen som har forslag programvare eller andre ting som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Et spørsmål angående NTNU og WiFi. Ifølge de store dataguru'ene ved NTNU er movianVPN den eneste VPN-klienten som funker mot det trådløse nettverket ved universitetet. Denne koster gryn (mye!), så jeg vil _svært_ gjerne kunne bruke noe annet. Jeg fikk dette tipset da jeg sendte mail til brukerstøtte her oppe: http://infoweb.ntnu.no/oppringt/vpn/palm_vpn.html

Og movianVPN har forresten sider her: http://www.anthavpn.com/webmaker/portal/wmlink_360

 

Noen som har forslag programvare eller andre ting som kan hjelpe meg??

6898855[/snapback]

 

Webauth-tjenesten til NTNU skal settes tilbake til sånn som den var for 3 uker siden om "ikke så lenge" etter som jeg har forstått.. Da trenger du ikke vpn lenger.

 

De jobber vist også med å teste ut 802.1x autentisering, noe som trådløse trondheim også skal støtte...

 

Edit: Er du dessuten sikker på at Movian funker på 3rd edition telefoner?... oversikten sier at det virker på "Nokia Series 60 3650/7650"

Du kan jo uansett få en prøveversjon...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

Endret av Dreamlord
Lenke til kommentar
Edit: Er du dessuten sikker på at Movian funker på 3rd edition telefoner?... oversikten sier at det virker på "Nokia Series 60 3650/7650"

Du kan jo uansett få en prøveversjon...

 

Ække sikker på dette nei! Var bare mannen på support som sa at dette var eneste mulighet for øyeblikket... vi får vente i spenning og se om det blir noen endringer! :)

Lenke til kommentar

Media tasten på N80....når jeg har bruk den to eller tre ganger..og quiter media greia...så må jeg restarte mobilen for at knappen skal funke igjen.

 

Noen som har erfart dette?

 

Og hvor finner man info hos Nokia om det nye om å oppdatere sin egen firmware. Vet N80 ikke er støtta der enda, men skulle gjerne bookmarket siden så jeg kan følge med.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Har samme problem som tulling03 tar opp på side 10. Kan ikke se at det er kommet noe svar på det.

Når jeg skal på nettet får jeg opp valg av tilgangspunkt, men på listen finnes bare mitt eget WLAN og ikke Tele2 gprs/3G osv. Tilgangspunkt står som "alltid spør". Jeg kan koble til v/hjelp av 3G hvis jeg endrer fra "alltid spør" til "brukerdefinert" og velger Tele2, men får altså ikke annet valg enn wlan opp på listen når jeg kobler til web som vanlig. Å få tilsendt konfigurering til tlf fra Tele2 hjelper ikke. Informasjonen om Tele2s tilkoblingspunkter finnes på tlf, bare ikke som valg på lista når jeg skal koble til.

 

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Media tasten på N80....når jeg har bruk den to eller tre ganger..og quiter media greia...så må jeg restarte mobilen for at knappen skal funke igjen.

 

Noen som har erfart dette?

 

Og hvor finner man info hos Nokia om det nye om å oppdatere sin egen firmware. Vet N80 ikke er støtta der enda, men skulle gjerne bookmarket siden så jeg kan følge med.

 

AKIRA

6899415[/snapback]

Har samme problemet

Lenke til kommentar
Prøver igjen.

Er såpass lei av ledingar til headset som stadig er i veien, at eg gjerne skulle hatt eit trådlaust, stereo headset.

 

Reknar med at n80 ikkje har a2dp, slik at den moglegheiten er borte.

Har sett på logitech sitt trådlause headset, som har ei sendeeining kobla til med minijack. Men etter det eg kan sjå manglar den mikrofon (til tlf. samtalar).

 

Nokon som veit om eit godt alternativ?

6881867[/snapback]

 

 

Nokia N80 har A2dp da. Så er ikke noe problem for deg å kjøpe et ordentlig trådløst headset! ;)

Lenke til kommentar
Finnes det noe program som gjør kontaktlisten litt mer avansert? Er hovedsaklig ute etter muligheten til å ha 2 kontaktlister. En for privat bruk og en egen med kun jobb nummer.
Det er jo bare til å opprette to grupper. En som heter Privat og en som heter Jobb.

6905074[/snapback]

 

Er det jeg har i dag. Mange nr og lite oversiktlig. 2 kontakt "bøker" på skrivebordet hadde vært tingen for meg. Gruppe er tungvint, veldig veldig tungvint, vil gå så langt som å si at d e ubrukelig, vertfall for min del. Jeg har mange grupper fra før av også, sender ofte ut meld til forskjellige grupper så d er bare rot. Grutter er grupper, skulle hatt et program som laget en ny kontaktliste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...