Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fikk n80 idag :D men jeg mener at jeg har lest i et sted at man får gratis 512mb av Nokia? stemmer det?

6916539[/snapback]

 

Jepp, se her: http://www.nokia.no/campaign/n80/

 

Men skynd deg, siste frist 24.09.

6916640[/snapback]

 

Siste frist for å KJØPE telefonen var 24.09. :thumbup: Ingen problemer med å få tak i kort etter 24.09 så lenge du kjøpte telefonen før 24.09. :)

Lenke til kommentar
Vyke fungerer topp det... Kjekt når du har wlan i nærheten :) Om enn synes jeg kanskje det er litt tungvindt å sende mld i lengden.. Noen som vet hvordan man kan få til å alltid akseptere at Vyke bruker nettet og velger selv hvilket nett det skal bruke?

6933955[/snapback]

 

Tror jeg tar å kjøper det jeg, bor på hybel med wlan så kan sikkert spare noen penger på dette :)

 

hvordan finner man ut hvilken FW man har på tlfn? Har glemt de talla :cry:

6935984[/snapback]

 

*#0000#

 

Ikke så mange tall å huske.. :thumbup:

6936054[/snapback]

 

Hehe, tror jeg har prøvd ALLE kombinasjoner, bortsett fra den rette selføgelig :blush:

Lenke til kommentar
Nå har jeg bestilt men får det ikke til å funke :(

 

Noen som vil hjelpe? Det står jeg skal få en mld med de, og da skal tlfn automatisk laste ned VYKE-IP. Får en mld, men der står det en url og ingenting skjer :hmm:

6936206[/snapback]

 

Fikk ikke til dette selv. Gikk inn på sida deres og fulgte veiviseren deres "Oppsett for Vyke Internett telefon til Nokia E60" Regna med d va samme greia. Gikk greit å sette opp sip profilen problemet begynte når jeg aldri fant Innstillinger for internett telefon på telefonen. Men men, noen som vet hvordan man gjør dette?

Lenke til kommentar

 

VURDERINGER:

1. Mange har nevnt dårlig byggekvalitet, men dette har ikke jeg lagt merke til. Syntes den virker solid og god, tastene er en drøm å skrive SMS med.

 

 

 

2. Ved å trykke på 8 under bruk av nettleseren får du opp Minimap, genial funksjon.

 

 

6128403[/snapback]

 

Noe av det første jeg la merke til, var den slarkete display delen. Virker veldig billig/dårlig i forhold til pris...samtidig er det litt mye plastikk feeling. Og slideren virker også litt lite robust, samt at den føles slitt ut før man i det hele tatt har tatt den i bruk.

Men, det er nok det eneste jeg har å utsette på byggekvaliteten. Ellers virker det veldig bra :)

 

 

Den minimap saken får ikke jeg opp. Har trykket 8, samt det meste av taster uten at den kommer opp. Må jeg inn i noen innstillinger først?

Lenke til kommentar
Det fungerer ikke i WAP-nettleseren (Tjenester). Bare "Web" nettleseren.

6939735[/snapback]

 

Aha...det var visst en annen nettleser og ja...ser ut til å fungere bra der :)

 

En annen ting; jeg synes at 3G virker litt tregt, og merker ikke at det går noe raskere enn på min Samsung med Edge. Har dette noe med sim-kort å gjøre? Mener å ha hørt at man må ha eget 3g-kort for å utnytte 3g maks?

Lenke til kommentar

Nå gikk det nettop opp et lys for meg her.

 

Mange har klaget på at rekkevidden i trådløs nettverk er for dårlig i mange tilfeller. (Om noen har fortalt hvorfor tidligere kaster jeg meg flat og beklager gjentakelsen). Nokia N80 er utstyrt med WLAN 802.11 g. Dette vil si hastighet på 54mbps om jeg ikke tar feil. Denne WLAN enheten er IKKE bakoverkompatibel med 802.11 b, som er 11mbps. Som kjent i et trådløs nettverk kan rekkevidden økes på bekostning av hastigheten, men dette er da ikke et alternativ på denne telefonen da den kun er utstyrt med 802.11 g og ikke 802.11 b/g. Dette har altså ingen ting med mottakeren i telefonen å gjøre, men mottaksmodusen/kompabiliteten for denne som kun er på høy hastighet.

 

Det føltes godt å finne ut dette, på tross av at det er et minus for telefonen strengt tatt. :) Nå veit jeg ihvertfall at det ikke er noe i veien med den!

 

N93 er forøvrig 802.11 b/g, derfor er denne "enklere" å få på nett, har sett flere som har sammenliknet det de trodde var "mottakeren" på telefonene..

Lenke til kommentar
Nå gikk det nettop opp et lys for meg her.

 

Mange har klaget på at rekkevidden i trådløs nettverk er for dårlig i mange tilfeller. (Om noen har fortalt hvorfor tidligere kaster jeg meg flat og beklager gjentakelsen). Nokia N80 er utstyrt med WLAN 802.11 g. Dette vil si hastighet på 54mbps om jeg ikke tar feil. Denne WLAN enheten er IKKE bakoverkompatibel med 802.11 b, som er 11mbps. Som kjent i et trådløs nettverk kan rekkevidden økes på bekostning av hastigheten, men dette er da ikke et alternativ på denne telefonen da den kun er utstyrt med 802.11 g og ikke 802.11 b/g. Dette har altså ingen ting med mottakeren i telefonen å gjøre, men mottaksmodusen/kompabiliteten for denne som kun er på høy hastighet.

 

Det føltes godt å finne ut dette, på tross av at det er et minus for telefonen strengt tatt.  :) Nå veit jeg ihvertfall at det ikke er noe i veien med den!

 

N93 er forøvrig 802.11 b/g, derfor er denne "enklere" å få på nett, har sett flere som har sammenliknet det de trodde var "mottakeren" på telefonene..

6942175[/snapback]

 

På skolen er det bare B-nettverk, og det fungerer flott.

Lenke til kommentar
Nokon som har prøvd ip telefoni på n80?..

Skulle likt å prøva etter å ha lest artikkelen i amobil. Synes bl.a. Vyke.ip ser interessant ut.

Men sidan det må betalast på førehand for bruk, hadde det vore greit å vita om andre har fått det til.

6917643[/snapback]

 

 

Må bare si at det faktisk koster å ringe fra mobilen til vanlig hus tlf. ca 29øre prMIN + oppkoblings avgift :hmm: DET stod det ingenting om i testen til amobil...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det noen som har testet synkronisering mot Microsoft Exchange Server 2003? Jeg har eksperimentert litt med Mail for Exchange (som egentlig er en Nokia E-serie software) og Roadsync. Begge funker forsåvidt, men jeg har problemer med Push funksjonaliteten fordi pakkedatatilkoblingen på telefonen min ikke holder seg aktiv. Jeg kan ikke fatte eller begripe at dette skal være noe problem ettersom jeg hele tiden befinner meg midt i Oslo. Har også prøvd å kjøre ren GPRS modus, men det samme skjer der; koblingen mot serveren klarer ikke å holde seg i live.

 

Jeg har vært i kontakt med Nokia support på telefonen, men de er ikke spesielt behjelpelige ettersom det her er snakk om software som ikke er designet for N80 (Mail for Exchange) og tredjepartssoftware (Roadsync). Har nå også sendt inn en mail til Nokia support med generelt spørsmål om hvorfor ikke pakketilkoblingen holder seg i live, men jeg er noe skeptisk til om det kommer noe ut av det.

 

Dette er riktig nok ikke noe stort problem; jeg klarer å leve med å sette softwaren til å synke hvert 15 minutt, men dersom det er noe feil på telefonen min vil jeg gjerne få det i orden!

 

Derfor spør jeg dere om det er noen andre som har tilsvarende problem, og om dere har funnet noen løsning? Jeg har for øvrig FW 3.0617.0.6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...