Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å oppgradere n80 til n80i med nytt software, eller er det andre ting som utgjør forskjell på disse? :ermm:

6907436[/snapback]

 

Det er jo det vi spekulerer i. Når N80i er i salg (er den det enda?) så vil nok service senterne få den nye firmwaren. Kanskje det må betales noe hvis noe av softwaren som er ny der har lisens til tredjepart leverandører.

 

Personlig følger jeg med på denne siden:

http://www.nokia.co.uk/nokia/0,1522,,00.ht.../softwareupdate

Og håper at N80 skal komme ditt så jeg kan oppdatere den selv.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

Nokia N80 har A2dp da.

...

6901783[/snapback]

Er du helt sikker? Har du link til dokumentasjon hvor det står, det står nemlig ikke på Nokia sine sider.

6906174[/snapback]

 

Trur det må vera basert på ein gedigen misforståelse at n80 har a2dp.

I fleire internasjonale fora er det presisert at den ikkje har det.

Og kan ikkje finna noko om det i brukarmanualen.

I omtale før den kom i salg, stod det at den skulle ha a2dp. Men når den kom, var denne funksjonen borte, etter det eg kan sjå.

 

Men håpar eg tar feil. Og viss nokon har nokre ordentlege "bevis", eller allerede brukar tlf. m trådlaust stereo headset, vil eg gjerne høyra om det.

Lenke til kommentar
...

Nokia N80 har A2dp da.

...

6901783[/snapback]

Er du helt sikker? Har du link til dokumentasjon hvor det står, det står nemlig ikke på Nokia sine sider.

6906174[/snapback]

 

Trur det må vera basert på ein gedigen misforståelse at n80 har a2dp.

I fleire internasjonale fora er det presisert at den ikkje har det.

Og kan ikkje finna noko om det i brukarmanualen.

I omtale før den kom i salg, stod det at den skulle ha a2dp. Men når den kom, var denne funksjonen borte, etter det eg kan sjå.

 

Men håpar eg tar feil. Og viss nokon har nokre ordentlege "bevis", eller allerede brukar tlf. m trådlaust stereo headset, vil eg gjerne høyra om det.

6907507[/snapback]

 

Hmm. det er i såfall veldig rart da. for slik jeg husker det var en av de "store" tingene med N80 at det skulle ha støtte fpr A2DP.. Har ikke lest noe annet sted at den ikke skulle ha det. bare her. Ingen måte å finne dette ut på da? mener Amobil gjorde en test med headset for ikke så lenge siden. og da ble vel N80 nevnt som en mobil med støtte for A2DP. Og om jeg ikke husker feil så var det vel testa på den også..

Lenke til kommentar
...

Nokia N80 har A2dp da.

...

6901783[/snapback]

Er du helt sikker? Har du link til dokumentasjon hvor det står, det står nemlig ikke på Nokia sine sider.

6906174[/snapback]

 

Trur det må vera basert på ein gedigen misforståelse at n80 har a2dp.

I fleire internasjonale fora er det presisert at den ikkje har det.

Og kan ikkje finna noko om det i brukarmanualen.

I omtale før den kom i salg, stod det at den skulle ha a2dp. Men når den kom, var denne funksjonen borte, etter det eg kan sjå.

 

Men håpar eg tar feil. Og viss nokon har nokre ordentlege "bevis", eller allerede brukar tlf. m trådlaust stereo headset, vil eg gjerne høyra om det.

6907507[/snapback]

 

Hmm. det er i såfall veldig rart da. for slik jeg husker det var en av de "store" tingene med N80 at det skulle ha støtte fpr A2DP.. Har ikke lest noe annet sted at den ikke skulle ha det. bare her. Ingen måte å finne dette ut på da? mener Amobil gjorde en test med headset for ikke så lenge siden. og da ble vel N80 nevnt som en mobil med støtte for A2DP. Og om jeg ikke husker feil så var det vel testa på den også..

6907634[/snapback]

 

Jeg har sikkert bare tatt det for gitt da. for når jeg leser over testen nå. så er den ikke nevn. Her er forøvrig listen over mobilen med støtte for A2DP: http://www.robertwebbe.nl/A2DP.html

 

Meget merkelig at N80 ikke har dette synes jeg...

Lenke til kommentar

Jeg ringte nå til Nokia får å bekrefte/avkrefte dette med A2DP. Hun sa at Nokia N80 ikke støttet A2DP.

 

Jeg spurte også om når det ville bli mulig å oppdatere firmwaren via internett. Hun sa at det ville bli tilgjengelig rundt årsskifte. (Rekner med dette gjelder den norske hjemmesiden til Nokia, den britiske er jo oppe å går allerede)

Lenke til kommentar
Symbian 9.1 støtter ikke A2DP. Støtten kommer i Symbian 9.2 FP1.

 

Nokia har aldri påstått at N80 har A2DP.

6908251[/snapback]

 

 

Nei mener jeg leste på amobil sine sider at det sto at N80 hadde støtte for det. Tok det vel for god fisk da. Er som regel her jeg drar for å sjekke ut mobiler før jeg kjøper dem. Så er feilinfo herifra som sikkert har gjort folk usikre på dette.

Lenke til kommentar

En ny ting i N80i

Flickr integration in the Camera and Gallery applications as first seen in the N72, N73 and N93.

 

Vil det si at vi får samme gallerysystem som N73? :dribble:

Det er så sinnsykt mye bedre. Noen som har fått tak i N80i-firmwaren? Hørte om en som har flasha en N80 med i-firmwaren. Har desverre ikke fått kloa i den :no:

Lenke til kommentar
En ny ting i N80i
Flickr integration in the Camera and Gallery applications as first seen in the N72, N73 and N93.

 

Vil det si at vi får samme gallerysystem som N73? :dribble:

Det er så sinnsykt mye bedre. Noen som har fått tak i N80i-firmwaren? Hørte om en som har flasha en N80 med i-firmwaren. Har desverre ikke fått kloa i den :no:

6915929[/snapback]

 

Ja det hadde jo vært genialt! Er vel kun software oppdatering som er nødvendig? For Forskjellene er vel ikke i selve FW. Regner med dette vil komme i en slags bundle. som overskriver softwaren til N80. Har lett litt på GSM-forum for å se om noen hadde gjort dette. men fant ingenting. var bare duskutert om det var mulig.

 

Håper noen poster noe fortløpende om dere finner ut noe mer! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...