Gå til innhold

Rimelig 20-tommer fra NEC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt drøy responstid kanskje for min del. Burde vel klare å presse tiden ned på rundt 6-8ms?

6126528[/snapback]

 

Lite poeng å ha så lav responstid med tanke på at skjermoppdateringer skjer med 60hz, 10ms holder for 100hz. Det som er interessant er om den faktisk leverer 10ms eller ei.. Typisk så leverer jo ikke en skjerm med 2ms oppgitt responstid det den faktisk sier så..

Lenke til kommentar
Litt drøy responstid kanskje for min del. Burde vel klare å presse tiden ned på rundt 6-8ms?

6126528[/snapback]

 

Må slutte å henge deg så mye opp i MS, ved en høy oppløsning som 1600x1200 > så hjelper det ikke å komme meden maskin som ikke greier å dra dette.

 

LCD er mye mer maskinavhengig en crt.

Personlig så merket jeg mye forskjell ved oppgradering av skjermkort, det lille slepet jeg hadde på skjermen ved midlevel kort som 6800ultra forsvant med 7800gtx.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha meg en 20" LCD skjerm. Har snoket litt på BenQ sin 20" og Dell sin. Dell har vist seg å være det beste alternativet. Men har litt mer etterslep enn BenQ sin. Så derfor håper jeg at denne skjermen fra NEC er det beste valget når noen har testet denne skikkelig. Ser ut som denne henger i en pris mellom BenQ sin 20" og Dell sin 20" LCD-Skjerm. Også når det gjelder responstiden. Justeringsmuligheten kan også være bra. Men nå er det bare å få testet denne skjermen. Ser i alle fall fin ut :D

Lenke til kommentar
Litt drøy responstid kanskje for min del. Burde vel klare å presse tiden ned på rundt 6-8ms?

6126528[/snapback]

 

Må slutte å henge deg så mye opp i MS, ved en høy oppløsning som 1600x1200 > så hjelper det ikke å komme meden maskin som ikke greier å dra dette.

 

6126990[/snapback]

Ikke for min del. Maskinen min drar bra med oppløsning på 1248x1024 eller hva det er, og jeg merker ikke etterslep. Når jeg sitter på maskiner med samme oppløsning på 12 og 10ms, merker jeg etterslep. Selv har jeg 8ms, og det går for meg. Ser stort sett ikke etterslep, men hender. Og etterslep irriterer meg veldig. Derfor jeg nå har solgt PSPen min, ettersom den var ekstremt ille.

 

Dessuten har ikke den skjermen 1600x1200 oppløsning uansett, så skulle ikke være noe problem for min maskin å dra godt i spill med maks oppløsning for denne skjermen. Da spiller jo etterslepet som sagt mye inn for meg.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det blir vanlig med glossy skjermer for stasjonære snart? Det er jo praktisk talt standarden for laptoper...

6127421[/snapback]

 

Ja, og det er ikke noe bra synes jeg, en laptop bør være egnet til å bruke under mange lysforhold.

 

Ellers er det ikke litt merklig at det er et TN-panel om det sikter seg inn mot bedriftsmarkedet?

 

AtW

Lenke til kommentar
Litt drøy responstid kanskje for min del. Burde vel klare å presse tiden ned på rundt 6-8ms?

6126528[/snapback]

 

Lite poeng å ha så lav responstid med tanke på at skjermoppdateringer skjer med 60hz, 10ms holder for 100hz. Det som er interessant er om den faktisk leverer 10ms eller ei.. Typisk så leverer jo ikke en skjerm med 2ms oppgitt responstid det den faktisk sier så..

6126676[/snapback]

 

Det er feil, om skjermen har 100 hz, og 10ms responstid, og den skifter fra svart til hvitt mellom to frames, så vil det ta 10 ms før den når hvitt og i mellomtiden vil den være forskjellig gråtoner. Så den er rekker faktisk aldri å bli hvit før akkurat da neste frame kommer, om om neste fram da skal feks være svart igjen, så er det på ann igjen.

 

Om man har alternere svart og hvitt annenhver frame i et sånn scenario, så er skjermen faktisk så og si aldri rikitig i forhold til hvordan bildet skal være.

 

AtW

Lenke til kommentar
Driver og skal handle meg ny skjerm:) Denne virker intersant:) Hvertfall etter prisen :)

 

Men vet ikke om mitt 7900 gt er i stand til å drive denne skjermen på maks oppløsning i bf 2 : /

6129143[/snapback]

 

lurer egentlig på det samma... har tenkt å kjøpte 7900GT og 20

2 widescreen... så... drar det spill i den oppløsninga på high? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...