Gå til innhold

Test Drive Unlimited: Imponerende liste!


w0d00

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Før var jo skademodell forholdsvis vanlig. Sikker på at ikke bare er for at det er så mye jobb å lage skademodellene nå at de rett og slett ikke gidder?

6119997[/snapback]

Langt i fra - skikkelig skademodellering (og rulling - noe bilprodusentene heller ikke liker) er jo bare i racingspill der bilene ligner lite på 'veiutgavene' og i spill der bilmodellene er diktet opp.

 

Masse 'B-spill' med oppdiktede biler har jo skademodellering, så det er neppe utviklerne det står på.

 

Greia er jo selvfølgelig at hvis noen bilprodusenter gir utvikleren lov så hjelper jo ikke det, det må jo gjelde alle bilene i spillet - merkelig hvis f.eks. Ferrariene i et spill sjelden fikk annet enn småskader mens Porschene rett som det var ble totalvraket f.eks...

 

PS: Jeg snakker altså her om grafikken - hvordan bilen ser ut etter en skikkelig kræsj - ikke om reduksjon i bilens ytelse o.l.

Lenke til kommentar

Herlig antall med Ferrarier :)

 

Men jeg må si det at etter jeg spilte demo'n på Xbox 360, så ble jeg faktisk overrasket over hvor dårlig bilene så ut i forhold til det jeg har sett av screens på f.eks: www.xboxyde.com.

 

Fysikken var elendig, og ellers det å i det hele tatt kjøre bil i spillet. De har et stykke igjen til å nå spill som PGR3.

 

Ellers var jo det med den automatiske giringen ganske kult, og billyden var jo forsåvidt bra den også, kansje litt for høy muligens..

Lenke til kommentar
Før var jo skademodell forholdsvis vanlig. Sikker på at ikke bare er for at det er så mye jobb å lage skademodellene nå at de rett og slett ikke gidder?

6119997[/snapback]

Langt i fra - skikkelig skademodellering (og rulling - noe bilprodusentene heller ikke liker) er jo bare i racingspill der bilene ligner lite på 'veiutgavene' og i spill der bilmodellene er diktet opp.

 

Masse 'B-spill' med oppdiktede biler har jo skademodellering, så det er neppe utviklerne det står på.

 

Greia er jo selvfølgelig at hvis noen bilprodusenter gir utvikleren lov så hjelper jo ikke det, det må jo gjelde alle bilene i spillet - merkelig hvis f.eks. Ferrariene i et spill sjelden fikk annet enn småskader mens Porschene rett som det var ble totalvraket f.eks...

 

PS: Jeg snakker altså her om grafikken - hvordan bilen ser ut etter en skikkelig kræsj - ikke om reduksjon i bilens ytelse o.l.

6120503[/snapback]

 

De middelgamle NFS-spillene hadde jo skader, gamle Test Drive-spill hadde det, Street Rod, listen er lang med spill som inneholder virkelige biler og skader. Så jeg tviler fortsatt på at det er bilprodusentene som nekter å la bilene sine bli knust. Det er bare for teit.

Lenke til kommentar
De middelgamle NFS-spillene hadde jo skader, gamle Test Drive-spill hadde det, Street Rod, listen er lang med spill som inneholder virkelige biler og skader. Så jeg tviler fortsatt på at det er bilprodusentene som nekter å la bilene sine bli knust. Det er bare for teit.

6121453[/snapback]

Tvil alt du vil du, men det er nå sånn det er. Jeg har sett det nevnt i mange intervjuer med spillutviklere.

 

Glem heller ikke at i mange bilspill så kan man jo i spillbarhetens navn kjøre videre selv etter noen ville kræsjer. Det hadde jo sett litt snålt ut hvis man kunne kjøre videre i en bil med inntrykt panser, flatt tak og manglende forhjul...

Lenke til kommentar
Før var jo skademodell forholdsvis vanlig. Sikker på at ikke bare er for at det er så mye jobb å lage skademodellene nå at de rett og slett ikke gidder?

6119997[/snapback]

Langt i fra - skikkelig skademodellering (og rulling - noe bilprodusentene heller ikke liker) er jo bare i racingspill der bilene ligner lite på 'veiutgavene' og i spill der bilmodellene er diktet opp.

 

Masse 'B-spill' med oppdiktede biler har jo skademodellering, så det er neppe utviklerne det står på.

 

Greia er jo selvfølgelig at hvis noen bilprodusenter gir utvikleren lov så hjelper jo ikke det, det må jo gjelde alle bilene i spillet - merkelig hvis f.eks. Ferrariene i et spill sjelden fikk annet enn småskader mens Porschene rett som det var ble totalvraket f.eks...

 

PS: Jeg snakker altså her om grafikken - hvordan bilen ser ut etter en skikkelig kræsj - ikke om reduksjon i bilens ytelse o.l.

6120503[/snapback]

 

For noe vås. PGR serien og Forza har skader på biler, og det er bare lisensierte biler. Ferrarier osv. Eneste grunnen til at GT serien ike har det f.eks er fordi de har ikke giddet og sier heller da det er fordi bil selskapene ikke tillater det.

 

Noe de tydeligvis gjør allikevel.

Lenke til kommentar

Er en grunn til at Burnout har make-believe bil modeller da. Hverken Ford, Saab, Mitsubishi, Toyota eller noen som helst annen bil produsent er intressert i at vanlige folk ska se bilene demmes krenges totalt.

 

Volvo gikk til sak mot gutta i DICE da de skulle gi ut Rally spillet sitt. Så de måtte utsette spillet og fjerne det værste av skadene. Har ikke link, beklager.

Lenke til kommentar
For noe vås. PGR serien og Forza har skader på biler, og det er bare lisensierte biler.

6123504[/snapback]

Det er bare 'småskader' og riper og sånn da - er jo ikke det som det snakkes om her - altså 'ordentlige' skader hvor bilene virkelig blir ødelagt slik de ville blitt i en ordentlig kræsj. På både Forza og PGR er jo skadene rimelig overfladiske.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Fra wikipedia:

 

Although Gran Turismo is widely considered the best racing simulation available for the PS1 and PS2, it is not without its drawbacks. For example, the game contains no damage-modeling whatsoever—partly due to licensing agreements prohibiting car damage....

 

Selvfølgelig har noen spill med lisensierte biler skademodeller, men det kommer jo helt an på kontrakten mellom bilprodusenten og utvikleren.

 

Hvis èn av produsentene ikke vil la utvikleren vise skader på bilen, må de enten fjerne skademodeller i hele spillet, eller fjerne denne produsenten.

Lenke til kommentar
Hvis èn av produsentene ikke vil la utvikleren vise skader på bilen, må de enten fjerne skademodeller i hele spillet, eller fjerne denne produsenten.

6125482[/snapback]

Nettopp; som det sies lenger opp her så vil det jo være veldig merkelig hvis det er noen biler som aldri blir skikkelig skadet hvis enkelte andre stadig blir totalvrak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...