Gå til innhold

Ny AMD-toppmodell fra Asus


Anbefalte innlegg

SATA portene kan komme i konflikt med lange grafikk kort som 7900GTX ol.

6090145[/snapback]

Jeg manipulerte inn noen kjente grafikkort så vi kan få en viss indikasjon på hvor mye plass de tar. Merk at det ikke blir 100% nøyaktig med denne metoden, men det bør være en ok indikasjon siden jeg har justert bildene så PCIe-portene stemmer over ens. Her er 4 eksemplarer av hovedkortet med 4 grafikkort lagt oppå.

post-3851-1147460800_thumb.jpg

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom over dette bildet:

000000036190.jpg

 

Hvis du ser på modell navnet nederst ser du at det er det samme som det topic handler om. Kortet på bildet bli vist på CeBIT 2006 så er det en tidligere model, en prototyp? Layouten på pci portene er anderlenes og kjølingen er noe helt annet, selv om den også er passiv og chipsettet er på samme sted som "vår" model.

 

Merkelig :hmm:

 

Kilde: [email protected]

Endret av Håkki
Lenke til kommentar
SATA portene kan komme i konflikt med lange grafikk kort som 7900GTX ol.

6090145[/snapback]

Jeg manipulerte inn noen kjente grafikkort så vi kan få en viss indikasjon på hvor mye plass de tar. Merk at det ikke blir 100% nøyaktig med denne metoden, men det bør være en ok indikasjon siden jeg har justert bildene så PCIe-portene stemmer over ens. Her er 4 eksemplarer av hovedkortet med 4 grafikkort lagt oppå.

6090498[/snapback]

 

Bra simulering av poenget mitt :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror de har vært smart og flyttet den andre 16x porten ett hakk opp pga. det var en del folk med socket 939 A8N32-SLI Deluxe'en som synes det var nødvendig med en ledig PCI port for bl.a. PCI lydkort. Det var vel hovedgrunnen for at jeg ikke kjøpte det hovedkortet heller...

 

EDIT: Ellers ser det ut som bare de to nederste SATA kontaktene vil være blokkert av evt. et langt skjermkort i den andre 16x porten (ved SLI).

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
Der har vi nok mitt neste hovedkort ja... (om jeg ikke faller tilbake på Intel plattform)

6086502[/snapback]

Samme her. :yes:

Jeg har stor sans for Asus.

Asus er for meg synonymt med stabilitet og for meg er stabilitet mye viktigere en overklokkingsegenskaper.

6091291[/snapback]

 

De 3 siste kortene mine har vært Asus, men feks mitt a8n-premium er ikke akkurat det mest imponerende kortet jeg har hatt, ei heller på stabilitet, så jeg får se om det blir asus på meg senere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ang. floppy og sata.

Jeg brukte ekstern USB floppy når jeg installerte SATA boot på min maskin.

 

Ellers ser kortet glimrende ut, men enig i at det virket som unødvendig høyde på den passive kjølingen, samt at SATA*6 portene burde vært flyttet lenger ned.

 

Prototypen så bedre ut på disse områdene.

 

Kjempebra bilde Simen1, hvordan tror du X1900XT hadde passet inn der? Eller GT?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Nå har jeg kjøpt meg dette hovedkortet med disse ram brikkene: Corsair TWIN2XP2048-6400C4

 

Så det jeg lurer på er om hvor langt jeg egentlig kan klokke de ram brikkene der på dette hovedkortet?

 

På standard hastighet går de ram brikkene på 800 MHz, men jeg håper jeg kan klokke dem opp til 900 MHz :)

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...