Gå til innhold

Ny AMD-toppmodell fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, på den kjølingen så ser det ikke ut som nvidia har jobbet så hardt med å få ned effekforbruket til chipsettet sitt...

6086675[/snapback]

 

Tenkte det samme når jeg så bildet av kortet. Er det virkelig mulig? Prosessorprodusentene har jo forlengst innsett behovet for en stillegående PC, når kommer chipsett- og skjermkortprodusentene etter?

6086806[/snapback]

Nå snakker dere vel litt om ting dere ikke vet noe om?

 

Denne kjølingen på dette kortet kjøler også volt-regulatorene til AM2 prosessoren... Selve chipsetet kan kjøles pasivt uten problemer. Nord-bru bruker 90nm teknikk, og syd-bru bruker 130nm teknikk. nVidia sitt referansekort (vet ikke om det er lekket bilder av dette enda) har pasiv kjøling på nord og sør bru, og ikke kjøling på volt-regulatorene...

 

brannslange: Du kan vel ikke påstå at de nye G71 (7900)-kortene til nVidia ikke er godt forsøk på å redusere effektbruken?

Lenke til kommentar
Hmm, på den kjølingen så ser det ikke ut som nvidia har jobbet så hardt med å få ned effekforbruket til chipsettet sitt...

6086675[/snapback]

 

Tenkte det samme når jeg så bildet av kortet. Er det virkelig mulig? Prosessorprodusentene har jo forlengst innsett behovet for en stillegående PC, når kommer chipsett- og skjermkortprodusentene etter?

6086806[/snapback]

Nå snakker dere vel litt om ting dere ikke vet noe om?

 

Denne kjølingen på dette kortet kjøler også volt-regulatorene til AM2 prosessoren... Selve chipsetet kan kjøles pasivt uten problemer. Nord-bru bruker 90nm teknikk, og syd-bru bruker 130nm teknikk. nVidia sitt referansekort (vet ikke om det er lekket bilder av dette enda) har pasiv kjøling på nord og sør bru, og ikke kjøling på volt-regulatorene...

 

brannslange: Du kan vel ikke påstå at de nye G71 (7900)-kortene til nVidia ikke er godt forsøk på å redusere effektbruken?

6087886[/snapback]

 

Hva så? Det er jo et problem at man krever svære ribber på NB og SB, jeg føler meg ganske sikker på at det er endel å hente her om de hadde jobbet for det. 7900 bruker ikke akkurat lite effekt, selv om det bruker mindre enn før.

 

AtW

Lenke til kommentar

Men kom til å tenke på noe. Hvordan kan man vannkjøle chipsett? Som jeg fårstår kjøler ikke ribbene bare chippsettet, men også volt-regulatorene. Hvis man fjerner ribbene vil jo volt-regulatorens kjøler bli brote. Må man ha noen ekstra ribber for volt-reg. itilleg eller en spes. vannblokk eller klarer den seg uten kjøling (noe som jeg ikke tror)?

Lenke til kommentar

Du kan ikke bruke dette kortet med vannkjøling med mindre du også har vann eller viftekjøling på chipsett/volt regulator. Jeg veit du får vannblokker til A8N32sli og premium hk'enes voltregulatorer. Vet ikke om dem passer på dette kortet, regulatorene ser noe breiere ut her. ASUS sender med en spesialvifte til A8N32sli, kanskje dem gjør det nå og, men da er jo noe av vitsen med vannkjøling borte.

 

Uansett er dette kortet høyt oppe på min ønskeliste. ASUS er konge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...