Gå til innhold

Koble sammen flash-brikker og få rask disk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig å gjennomføre dette prosjektet med et lite budsjett også (såfremt man har mulighet for RAID ifra før av).

 

XP kan krympes til under 1GB (under 512MB hvis du virkelig står på). Det eneste som er synd er at adapterne er såpass dyre. Men eXa har kanskje link til der han kjøpte sine? Hvis jeg får adaptere til en billig penge prøver jeg meg kanskje med 2X512MB. Hvis man får adaptere til hundrelappen eller deromkring kommer hele sulamitten på et par hundrelapper og ikke mange tusen.

Endret av ekm
Lenke til kommentar
link kan ordnes, det er frakta som koster ikke adapterene! cf-ide adapter

6202270[/snapback]

Noen burde bestillt et lass med slike og solgt de videre her i norge til en fornufitg pris.

 

Jeg er ganske sikker på at selgeren på ebay tar en god del avanse så hvis man fikk kjøpt de direkte fra kina eller noe så tipper jeg man hadde fått de til under 5 kroner per stykk.

 

Kanskje jeg skulle bestille en eske med et par hundre stk og selge videre for 99,- per firepakning inkludert brevporto.

 

greedy.gif

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
link kan ordnes, det er frakta som koster ikke adapterene! cf-ide adapter

6202270[/snapback]

Noen burde bestillt et lass med slike og solgt de videre her i norge til en fornufitg pris.

 

Jeg er ganske sikker på at selgeren på ebay tar en god del avanse så hvis man fikk kjøpt de direkte fra kina eller noe så tipper jeg man hadde fått de til under 5 kroner per stykk.

 

Kanskje jeg skulle bestille en eske med et par hundre stk og selge videre for 99,- per firepakning :)

6202759[/snapback]

 

Hehe da skulle jeg ivertfall handlet av deg Simen ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

sitter å lurer fælt på å kjøpe ett par 2gb 150x kort nå. må bare se an pengene først, da jeg har ett par andre ting jeg må betale for først!

 

åja, adapterene er kommet forresten!

tenker jeg skal kjøpe pata-sata overgang og se om det funker greit og!

Lenke til kommentar

hm. Har hele tiden lurt på hvordan det funker med 2 cf kort på adapteren min. den har jo tilkobling for 2 stk. leste på en annen(som er lik som min) at den støtter forskjellige størrelser. så hvis man kobler på ett på 8mb og ett på 32mb så blir det 1 på 40mb... lurer på hva det gjør med lese\skrivehastigheten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...