Gå til innhold

Hva er din CPU temp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min laptop-cpu når 120 grader i spillet Overlord på høyeste grafikk og oppløsning! HERLIG :D  :w00t:

9276781[/snapback]

Fy søren!

På tide å støvsuge pc-en? ^^ Skot i mørket; trur ikkje pc-en din er særlig stillegåande når cpu er oppi 120 grader ;)

9276807[/snapback]

Hehe lager nesten ikke noen lyd ;) Men den går av ved 125 grader! :O

Det er en Core duo, på 1,66 ghz, ikke verdens kraftigste men helt ok ;) For å si det sånn, JA DET ER PÅ TIDE MED EN STØVSUGING :D Den når 80 grader på wc3 :w00t:

et 6-7 år gammelt spill :)

Lenke til kommentar

Rimelig høy CPU-temp nå.

50C, med innetemp like under 26C.

Driver med videokonvertering.

Stock kjøling.

Blir nok bedre med vannkjøling, hvis jeg nå bare blir ferdig med kjøleblokk.

 

Overklokket fra 1,8GHz til 3,0GHz, CPU VCore 1,30V under load.

 

Core 2 Duo E4300.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar
Trodde vitsen med vannkjøling er og ha ganske lav temp?

Vil ikke kalle det der for lav temp..

9283970[/snapback]

 

Hvis du ser på bildet jeg postet, så har jeg nesten 50c jeg også, selv uten heat spreader. Det går vel mest på hvor stillegående man vil ha det. Jeg liker ikke å høre maskinen min :p

Lenke til kommentar
Min E6850 ligger på

 

CPU 28grader

Kjerne 1 22

Kjerne 2 22

 

stock kjøler

9276936[/snapback]

 

Lurer på hvordan du kan få kjernetempen lavere enn diode-temp jeg.

Det er jaggu godt jobbet. Har de lagt tørri(h)s under IHS? :p

Endret av J0lle
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg ser at en del av dere poster temperaturer der temperaturen i Core er lavere enn CPU temp. Dette er ikke fysisk mulig, og temperaturene dere leser er dermed feil.

 

Les her og lær: http://www.tomshardware.co.uk/forum/221745...mperature-guide

 

Oppsummert er mine erfaringer ellers at nyeste CoreTemp gir rett kjernetemperatur. Dette gjør også nyeste speedfan beta (4.34 beta 34), men siste vanlige speedfan (4.33) gjør ikke det med mindre man setter en 15+ grader offset selv.

 

CPU temp, altså temperaturen som kommer fra sensoren som sitter en plass mellom kjernene på C2D, er korrekt i de fleste programmer, og er også temperaturen som vanligvis vises i bios. Denne skal være, etter at PC-en har idlet en stund, litt over ambient (altså temperaturen inni kabinettet), mens temperaturene på kjernene skal ligge omlag 10+/-3 grader over denne. Det er forøvrig vanlig at det er et par grader forskjell mellom kjernene på C2D, og opp i 6-7 grader forskjell på C2Q. Derfor oppgir man som regel den varmeste kjernen når man oppgir kjernetemperatur.

 

Guiden jeg linket til er uansett verd å lese, det gir mye mer forståelse for hvordan temperaturen måles i en C2D/C2Q, som er viktig, spesielt ved overklokking.

 

 

Forøvrig så er mine temperaturer som følger:

 

C2D E6750 @ 3720MHz @ 1.5V

Idle: 25 (CPU) - 33 (Core)

Load Orthos (10 min Small FFT - Pri 9): 48 - 57

 

Har vannkjøling, deilig og stille :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...