Gå til innhold

Hva er din CPU temp?


Anbefalte innlegg

C2D E6400 @ 3,2GHZ

 

Idle Temp:

CPU: 47

C1 :41

C2 :42

 

Load Temp:

CPU: 52

C1 : 46

C2 : 48

 

 

Har KUN 1 Big typhoon kjøler på CPU, ingen vifter ellers i kabinettet. har bestilt meg 3X80mm papst vifter + 1X120mm papst vifte.. noen som tør å gjette hva tempen vil ligge på etterpå? skal montere i dag eller i morra og kommer tilbake med nye målinger :)

 

(Håper på lave 30)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det avhenger helt av hvordan flowen blir i ditt kabinett. Så lavt som 30 tviler jeg. Tipper du kan komme ned mot 40.

9183935[/snapback]

Det blir en 80mm rett over CPU som hjelper litt på typhoonen. en 120mm helt nederst i front, og 2 stk 80mm under PSU som blåser ut. håper det blir bra. har ryddet det ganske godt med kabler og sånt, så håper på god flyt :)

Lenke til kommentar
Det avhenger helt av hvordan flowen blir i ditt kabinett. Så lavt som 30 tviler jeg. Tipper du kan komme ned mot 40.

9183935[/snapback]

Ligger på 41/42 under load, så du tippet nok riktig. Har litt omrokkering inne i kabinettet å gjøre før jeg får den så kald som jeg vil men. jeg VIL under 40 :p

 

Edit: HAHA, endelig under 40! ligger på 37/38 @ Orthos 2 timer :D

Endret av branick
Lenke til kommentar

SHAIT!!

 

jeg starta en download av ett program for å skjekke, litt senere så instalerte jeg det. måtte restarte pc'n og gikk ut en tur, da je kom tilbake så var tempen på 1-2C!! er det farlig med for lav temp? da jeg gikk inn her for å skrive dette så føyk den opp i 5C.. og nå på 21C.... (dette var CPU Temp)

 

vifta mi surrer nesten ikke...

Endret av Axel_S
Lenke til kommentar

jeg her en intel core 2 duo e6600 og ligger på 73 grader på cpuen. vet dette er veldig høyt og har en cpu kjøler liggende. av denne typen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330802

 

hva tror dere min pc vil ligge på i tempraturer?? hovwdkortet ligger på 21-28 grader. dette vet jeg er veldig bra tempratur.. 28 på full load..

 

 

 

 

 

aplus twin engine kabinett

1gb crossair 6400

intel core 2 duo e6600

MSI P965 NEO-F, P965, Socket-775, ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16

northq strømforsyning 500w

msi gforce 7950gt 400 mhz (skjermkort)

zalman 120mm viste bak

Lenke til kommentar
Det avhenger helt av hvordan flowen blir i ditt kabinett. Så lavt som 30 tviler jeg. Tipper du kan komme ned mot 40.

9183935[/snapback]

Det blir en 80mm rett over CPU som hjelper litt på typhoonen. en 120mm helt nederst i front, og 2 stk 80mm under PSU som blåser ut. håper det blir bra. har ryddet det ganske godt med kabler og sånt, så håper på god flyt :)

9184048[/snapback]

 

 

kunne du heller ikke har kjøpt kunn 120mm zalman? d kjøler ned nåkka sjukt..

som som denne typen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322426

Lenke til kommentar

Kjøpte en zalman resorator 2 vannkjøling pakke i forrige uke og CPU temp ligger på ca 60 grader full load og 45 idle. GPU noe av det samme.

 

Men nå er det satans varmt ute (31grader her) og jeg har ikke en eneste vifte :D

Fornøyd nok hehe, får se om det blir noe bedre når det ikke er så svinvarmt ute :hmm:

 

AMD Athlon64 FX-62 DC CPU

Geforce 7900 GTX GPU

Lenke til kommentar
screenshot av temp på cpu og dokumentasjon med ulike program.

 

rom temp ligger på ca 23 grader. om jeg ikke tipper helt riktig ;)

 

Jeg vet ikke hvordan jeg har klart, men tydeligvis så går det, og tempen stemmer nokså nøyaktig.

8757194[/snapback]

 

har du en romtemp på 23 grader så klarer du ikke å ha 15 grader med luft-kjøling. Det er imot alt som heter logisk og sitte å holde på at det er tempen din da blir bare tullete. Med luftkjøling så får du ikke tempen under romtemp uten at du gjør noe ekstra i tillegg :)

 

Har du prøvd core-temp? eller TAT( Thermal Analysis Tool)?

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Wow det var seriøst høy temp datafreak15, har du lagt på kjølepastaen riktig? Sitter kjøleren skikkelig på? Det kabinettet har jo den sykeste kjølingen så det er veldig rart, 2x 25Cm vifter? Kan være programmet leser feil da..

 

Har du ikke montert zalman kjølern? Den er seriøst bra!

Endret av Butthead600
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...