Gå til innhold

Hva er din CPU temp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

38 grader på Prescott P4 3,2Ghz @ 3,6Ghz (semi-load, mye vinduer og programmer kjørende)

 

120.1 radiator montert inni kabinettet, på eksos-utluftingen (aplus twin engine), mist pumpe med tank, zalman gpu- og cpu-blokk

 

 

 

system: 19 grader

hdd 1&2: 26 grader

 

romtemperatur er nok ca 16 grader (Brrrrr... må lukke igjen vinduet nå!)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
cpu tempen steg fra 48 grader til 56 grader etter en oppgradering av ram-en, er det "kritisk"

8577155[/snapback]

Jeg vil ikke si at det er direkte kritiske temperaturer men sjekk om alt sitter godt på plass. Hvilken RAM hadde du før du byttet og hvilken RAM har du nå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Merkelig at du opplevde en betydelig forandring av CPU-tempen. RAM lager jo varme, men ikke så mye at det kunne ført til den forandringen du opplevde. Nei, her må det stå noe annet bak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
AMD X2 6000+ 3 GHz 

33 grader Idle.

 

Med orginal kjøler lå Idle på 45 grader ++.

8666556[/snapback]

Da kan du kanskje opplyse oss om hvilken kjøler du bruker? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
prøvde max load på min stock E6600 og var oppe i 85 grader.. kan det hende at kjøleren sitter dårlig fast eller? er bra kjøling ellers i kabinettet.. ligger på rundt 45 idle

8711785[/snapback]

85 grader er veldig varmt. Du burde sjekke at alt er riktig montert. Du har vel brukt kjølepasta mellom CPU og CPU-kjøler? 45grader som er idle tempen din burde egentlig vært load-tempen. Har du ellers noen vifter i kabinettet?

Lenke til kommentar

kjølepastaen var ferdig smurt på kjøleren fra fabrikk.. jeg bare satte den på prosessoren. gjorde det veldig forsiktig. har fire kabinettvifter (3*120mm og en 200mm) burde jeg ta den av og kjøpe pasta for igjen å sette den på kanskje?

kjøleribbene er ikke en gang lunkne når jeg tar på de..

Endret av HR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...