Gå til innhold

Hva er din CPU temp?


Anbefalte innlegg

La til romtemp jeg.

 

Har også TT bigtypoon :)  Fornøyd med den ass :D

8740829[/snapback]

 

Ja, kjøler veldig bra den, bare husk å skru av vifta og fjern den enorme hybelkaninen som gjemmer seg nedi kjøleribba ofte. :D I tillegg gjorde den 250mm vifta i sidedøra underverker, den blåser rett innpå cpu kjøler'n slik at den går 100rpm fortere enn normalt, haha slå den. I tillegg sank cpu tempen bortimot 4-5 grader med denne i tillegg til TT BigTyphoon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Temp:21 grader. (veksler fra 15-30)

 

Har Intel 530 "prescott" (jepp du leste riktig) 3.0 @3.55

 

Relativt bra kjøling i kabinettet, men bruker Zalman CNPS9500LED

som cpu kjøler. Veeldig bra saker ;)

8715269[/snapback]

Jeg ville tatt den med en klype salt, er ganske vanskelig og få en luft kjøler til og kjøle bedere en luften rundt seg. Så tenker du kan hive på hvertfall en 10 grader til.

8715303[/snapback]

 

 

Vel nå kommer jeg ikke for å diskutere, men jeg har hatt 2 forskjellige hovedkort, brukt everest, speedfan, asus(sitt eget program for måling), bios.

 

Og alle viser det samme. ;)

Tror du meg ikke kan jeg ta screenshot når jeg kommer hjem. Viser cpu-z temperatur ?

Lenke til kommentar
Vel nå kommer jeg ikke for å diskutere, men jeg har hatt 2 forskjellige hovedkort, brukt everest, speedfan, asus(sitt eget program for måling), bios.

 

Og alle viser det samme. ;)

Tror du meg ikke kan jeg ta screenshot når jeg kommer hjem. Viser cpu-z temperatur ?

8746857[/snapback]

 

Så det vil da si at du har under 15 grader på rommet ditt det da? Du kan ikke få det kjøligere enn romtemperatur med luftkjøling, så det hadde vært fint om du hadde en romtemp å oppgi også. Jeg har også hatt min cpu nedpå 12 grader, men da hadde jeg det veeldig kaldt på rommet.

 

Om du bruker flere programmer har ingenting å si, alle leser fra samme sensor, så alle programmene vil vise likt uansett.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Har en bittelitt overklokket E6400, med Noctua NH-U12F

Load:

I Speedfan får jeg CPU: 50C , Core 0: 39C, Core 1: 37C

Asus ProbeII viser CPU: 49C....

 

Idle:

Speedfan: CPU: 43C, Core 0: 31C, Core 1: 31C

Asus ProbeII: CPU: 43C

 

Vet ikke hvilke tall jeg skal gå etter her..

Lenke til kommentar

Hvilke tall du skal gå etter? :hmm: De tallene stemmer jo de. Speedfan viser i tillegg til CPU tempen, tempen på hele greia noe også Asus ProbeII viser, tempen på hver kjerne. Intel'n din er jo en tokjernet prosessor, så den måler også tempen på hver kjerne, men dette har tydeligvis ikkje Asus ProbeII støtte for, slik at det ikke vises. Jeg går iallefall etter CPU tempen, altså tempen på brikken, istedet for hver enkelt kjerne, for det bli jo bare en del av cpu chippen.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Har du pc'n foran vinduet eller? Hvis du har 23 grader i rommet vil en cpu temp på 19grader være umulig med luft. Programmene trenger heller ikke å være til å stole på alltid, så jeg ville ha sjekket det der nærmere.

 

Edit: Sjekka hva tempen min var igjen nå. Har akkurat 21,9 grader i rommet nå, og da ser det slik ut.

 

post-97607-1180746289_thumb.jpg

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...