Gå til innhold

Hva er din CPU temp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

E6600@500x7@3500Mhz 24/7 klokk på 1.465v

 

Idle: 40-45C

Load: 48-50C

 

delvis variasjon mellom core#0 og core#1 .....

Har også veldig dårlig kontakt mellom vannblokk og CPU da CPU'n min ser ut som et morrospeil ......

 

Husk at coretemp er en del varmere enn andre CPU temps eks. diode ved CPU sokkel så har du eks. en Pentium D så er CPU varmere enn hva målerne viser ....

Lenke til kommentar

kjøleren er en Apogee GT så den er nok rett nok fra før av :thumbup:

 

Skal se om jeg finner ut av det macro greiene nå

 

Jada da har jeg bilder, emn den er ikke så shiney, emn så har jeg ikke polert da jeg da vil få en grad eller noe dårligere også er det "bare" 1200 ....

 

dsci0001nh2.jpg

dsci0003af6.jpg

 

Den jeg har "lapped" min Pentium D820 nå tenkte jeg å vise dere hvor bra kontakt min E6600 hadde med kjølren baer synd at jeg ike viste om disse macro greiene (Takk aspstein)

 

Om bildene er for store ser dere det ikke og heller ikke om de er for små :hrm: men men det lyse er rester etter kjøle pasta så da ser dere hvor "god" kontakt CPUblokk hadde :p

 

dsci0037wi1.jpgdsci0041yt3.jpg

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Kan vel bare si med en gang at å polere den vil ikke gi noe bedre temperatur (pass på så det ikke ligger igjen noe poleringsdritt etterpå). Noe over 1200 papir vil vanligvis ikke gi noe bedre temperatur, men det ser selvsagt mye kulere ut med en speilblank overflate :p . Det viktigste er at den er flat. Vanligvis vil jeg heller ikke anbefale å planslipe kjøleren (med kvalitetsmerker som swiftech f.eks), med mindre den er veldig "godt brukt" med mye riper og ujevnheter.

Lenke til kommentar

Loader du om natta når pc'n bare står der ??

Eller er du en av dem som er opppe halve natta ?

 

Men har nå kjørt none timer orthos og synes jeg har fine temp til tråss for hvor dårlig kontakt det er mellom CPU og vannblokk ;)

 

 

Kjører 4.5Ghz flere timer orthos stabil og den driver på ennå :tease:

 

Ram kjører 1Ghz 4-4-4-12 2.2v

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Herregud så mye diskusjon det skulle være da... Orthos tror fortsatt at det kjøres stock multiplier (9), så da vises 4,5 ghz.

9276732[/snapback]

Og Coretemp :)

 

Men jeg er ikke dum da :p, skjønte jo at han/dere tulla :), så jeg måtte dra den litt lengere :whistle:

 

EDIT: sjekk Coretemp, det viser en rekordhøy FSB :p

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...