Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL2+ fra Telenor. Når?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener å huske at en eller annen direktør i Telenor uttalte for over 1 år siden at kundene deres ikke hadde behov for adsl2 og så store hastigheter..

Sikkert et "geni trekk" da NGT vokser og vokser!!

 

Men bør jo komme noe snart.

Du kunne jo sendt de en mail og spurt og sagt at du bytter til konkurenten deres hvis de ikke kan gi deg et svart ;)

Lenke til kommentar

Jara skal i allefall komme med ADSL2+ den 22. mai. For de som ikke vet det er Jara delen av Telenor som leverer grunntjenestene som ADSL til andre leverandører, sånn som Telenor selv, Bluecom, Tele2 osv. Det vil vi at alle disse har mulighet for å selge de nye hastighetene.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar
Jara skal i allefall komme med ADSL2+ den 22. mai. For de som ikke vet det er Jara delen av Telenor som leverer grunntjenestene som ADSL til andre leverandører, sånn som Telenor selv, Bluecom, Tele2 osv. Det vil vi at alle disse har mulighet for å selge de nye hastighetene.

6052369[/snapback]

 

Så alle leverandørene kommer med ADSL2+ 22.mai eller i nærmeste framtid da eller?

Lenke til kommentar
Burde komme noen pressemeldinger rundt det hvis de planlegger det i så nær fremtid?

6053382[/snapback]

 

Telenor driver å oppgaderer sentraler, og har vell planer om adsl 2+ når norge er dekket sikkert.

I mellomtiden driver NTE (everket i nord-trøndelag) og bygger ut fiber/adsl2+/trådløst til alle i fylke

innen 2007. Da skal alle ha tilgang

Vill si telenor sliter kraftig her i fylke da ja!

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Konservative Telenor tjener heller penger på kunder som har vegring mot forandringer enn å se framover. Blårussen har overtatt og har like langt perspektiv som en tippeligatrener.

Telenor er veldig flinke teknisk og ville de virkelig satse kunne de (og VI) være top notch i verden. Problemet er at pengene til bredbånd ikke utdeles etter båndbredde, men etter hva markedet er villig til å betale.

De fleste private betaler inntil 500kr pr måned for 'godt bredbånd' uansett om dette er definert til 1Mbit eller 100Mbit.

Lenke til kommentar

why change a winning team. stjelenor tjener penger som gress på at de klarer å lure folk til å betale til dem (jfr homsep.. kremt bredbåndspatruljen til 300 kr, i neste uke, vs montør for alle andre isper som bruker telenors nett for 1k samt en-to mnds ventetid) - ikke spesielt rart at mannen i gata rett som det er velger telenor, og da føler de ikke noe press for å tilby et bedre produkt heller.

 

jeg skal sende en ballong til den vattnissen som først kom på ideen om å privatisere telenor.

 

takke meg til statlig eid kobber og frie markedskrefter.

Lenke til kommentar
takke meg til statlig eid kobber og frie markedskrefter.

6054683[/snapback]

 

Kobberet er snart verdiløst, xDSL er ikke i stand til og levere varene for nærmeste fremtid. Og tro ett statlig monopol hadde hvert bedre tror jeg er en illusjon så lenge alle av statens virksomheter ut mot markedet har ett mål for øyet, tjene penger.

Tn her begynnt og legge fiberkabler til alle nye hus(den brukes ikke), e-verkene ruller fiber så fort de kan så man er i siget.

Lenke til kommentar
Konservative Telenor tjener heller penger på kunder som har vegring mot forandringer enn å se framover.  Blårussen har overtatt og har like langt perspektiv som en tippeligatrener.

Telenor er veldig flinke teknisk og ville de virkelig satse kunne de  (og VI) være top notch i verden.  Problemet er at pengene til bredbånd ikke utdeles etter båndbredde, men etter hva markedet er villig til å betale.

De fleste private betaler inntil 500kr pr måned for 'godt bredbånd' uansett om dette er definert til 1Mbit eller 100Mbit.

6053569[/snapback]

Vel, nå er jo Telenor en ustoppelig maskin uansett. Etter diverse problemer med NGT ser jeg at metodene Telenor bruker kanskje er greie likevel. Ordtak som ikke selg skinnet før bjørnen er skutt osv passer fint inn her. Er en bra greie å gjøre ting 100% klart før en lemper det ut til kunder...

Endret av impultz
Lenke til kommentar

Mange jeg kjenner kan jo ikke få 6mbit fra telenor en gang, inkludert meg...

Sentralene takler ikke raskere linjer fordi etterspørselen er så stor etter "bredbånd", men det blir jo oppgradert innen et par år var det svaret jeg fikk fra telenor... :thumbdown:

 

EDIT: leif var her

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar

Er vel rundt 1 år siden, jeg leste om fremtidsplanene til Telenor sist. Orker ikke finne igjen posten min om det, men uansett så holdt Telenor på å oppgradere sentralene sine, slik at de skulle takle pågangen til adsl2. Tror utbyggingen skulle være klar i år, eller i løpet av 2007..

 

Uansett, det kommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...