Gå til innhold

Ikke løp hos Onyxia i fase 2?


Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

I går måtte jeg ta over hunteren til en kompis mens de tok onyxia, siden han hadde noe han måtte fikse

Siden jeg aldri har raidet Onyxia før, fikk jeg skikkelig kjeft fordi jeg begynte å løpe under fase 2.

 

Hvorfor bør man ikke løpe? Hva kan skje?

 

Håper på noen fine svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle!

 

I går måtte jeg ta over hunteren til en kompis mens de tok onyxia, siden han hadde noe han måtte fikse

Siden jeg aldri har raidet Onyxia før, fikk jeg skikkelig kjeft fordi jeg begynte å løpe under fase 2.

 

Hvorfor bør man ikke løpe? Hva kan skje?

 

Håper på noen fine svar ;)

6044817[/snapback]

 

SLik jeg har forstått so er det viktig å ha god spredning av raidet i denne fasen. om du spriger lager du områder med høyere threat konsentrasjon og trigger deep breath.

Lenke til kommentar

Dette er vel stort sett bare myter.

 

Min oppfatning er at DB er på en vanlig cast time, men damage legger på mer tid akuratt som du bruker lengre tid på en spell. Det med at man må spre seg tror jeg er en stor bløff. Om du ser filmer av veldig få folk som tar henne, får de DB ganske konstant i omtrent samme tidsløp.

Tror ikke DoT's har noen innvirkning heller siden de ikke delayer casttime.

Ingenting av dette er vel noensinne bekreftet av Blizzard. DB er av min erfaring totalt uavhengig av spredning på raid.

Lenke til kommentar

Etter å ha tatt Ony. flere ganger, har vi kommet fram til at det eneste som har noe å si er at "hvis" du doter, så hold dotten.

 

DVS. hvis du gjør dmg i phase 2 så må du forsette å gjøre dmg til phase 3, det er når det blir for store svingninger i dmg. At DB skjer.

 

Grunnen til at man sprer seg er at når ony skyter en av sine fireballs, så er det teit at 5 andre også blir truffet fordi man står i en klynge.

Lenke til kommentar

Løping spiller ingen rolle - det gjelder kun å spre seg etter vår erfaring. Personlig har jeg ikke sett en Deep Breath fra Onyxia siden februar tror jeg.

 

 

 

Sånn jeg har forstått det så har Onyxia 3 angrep i phase 2, en singel fireball (random), en liten AoE fireball (treffer de som står for nærme hverandre), og hvis ikke de flytter seg - så kommer Deep Breath.

 

Edit: Vi har også rogues (deriblant meg) som løper etter Onyxia i phase 2 for instant attacks, ingen fare forbundet med det.

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar

Det er ikke vanskeligere enn å spre seg, slik at healerne akkurat klarer å heale deg. DB er nok random på phase to. Har vært mange ganger vi aldri har fått en eneste en, og vi bruker samme taktikk hver gang, og vi står på samme sted hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...