Gå til innhold

Hakking i lyden ved brenning av audio cd i Nero


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har hatt problemer med at det blir hakking i lyden ved brenning av audio CD med Nero 7. Dette gjelder ved bruk av MP3 som kildemateriale, ikke hvis jeg direkte lager en backup av en annen audio CD.

Problemet er mest i begynnelsen av hver sang, og det høres ut som om CD-platen hakker. Men det er uavhengig av brennehastighet, og hakkingen ligger i selve lyden, altså ikke lesefeil ved avspillingen.

 

Har skjedd på en annen maskin og brenner også, men med samme Nero7 programmet. Noen tips om hva dette kan skyldes? Mener det skjer noe i omforming fra MP3 til WAV som brukes på platen, men pussig er det.

Kan ikke huske å opplevd dette før jeg oppgraderte fra Nero6 til Nero7, kan det være noe bugs i programmet?

 

Er det ellers noen gode programmer å anbefale for å brenne audioCD med bra kvalitet? Vurderer å bytte hvis det er noe bedre alternativ.....

 

Nettulf

(EDIT) Skriveleif rettet i overskrift...

Endret av Nettulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og takk for svar.

 

Det programmet du nevnte Feurio, ser ut til å være et gammelt program.

På hjemmesiden ser det ikke ut til at det har kommet noe nye versjoner siden 2001, så det er kanskje noen andre alternativer....

 

Noen som har flere tips å komme med?

 

Nettulf

Lenke til kommentar

ja, nero 7 er full av feil dessverre (i tillegg til å være superbloat), du bør vurdere å bytte til siste nero 6 inntil de får fikset i rotet sitt (sjekk nero forumet til cdfreaks.com dersom du er interessert i å lese om bugsa).

 

selv bruker jeg et dedikert, gratis brenneprogram til musikkcd, den tar alle formater, støtter drag & drop, kan brenne gapless, du kan kjøre replay gain på tracks for mix-cder osv. er kjempefornøyd med det: http://www.burrrn.net/

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Etter litt leting på forskjellige steder fant jeg dette: MP3PRO.DLL Fix for Nero Premium or Ultra 7.X

 

Informasjon fra utgiveren:

What we have here are the 3 MP3PRO Plug-In fixes. Reason for it being called fixes is that Nero 7 Premium and Ultra both

have faulty MP3PRO Plug-Ins. What this mean is that if you were to make an audio cd to play in the car, home stereo or

walkman, you'll get Glitches throughout the disc, ie: Popping or skipping.

With these 3 files, your problem will be solved. I know because i ran into this problem not knowing up until now what was

happening. So I did some searching and found a link to where I can get the fix. The files came from Nero 6.X. So I installed

them to where they go, reset the computer to be on the safe side and voila, a working Nero 7.X.

 

The files have been made into a Self-Extracting archive (.exe) and installs to where it needs to go.

If for some reason it doesn't work, the files will be included in the same download folder and you can put them in the

following directory: C:\Program Files\Common Files\Ahead\AudioPlugins

 

I hope this will help everybody and if you're all worried about Viruses and such attached to .exe files, I clean my computer

before uploading anything.

 

So enjoy!

Har ikke installert Nero 7 så jeg gidd ikke å teste, men jeg tror dette vil fikse hakkingen.

Har lastet den opp på Rapidshare, her er link: http://rapidshare.de/files/28969269/MP3PRO...ra_7.X.rar.html

Skannet med Norman Anti-Virus, ingen virus funnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...