Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir helt forvirra av alle de forskjellige versjonene av 7900gt korta. Snakk om et virr varr av kort med litt forskjellige specs..

Core går vell fra 430MHz til 520MHz, og minnet går fra 1300MHz til 1650 MHz på enkelte modeller.

 

Er det verdt å legge ut mer ca$h for de dyrere modellene eller vil de rimeligere korta klokke omtrent likt?

Lenke til kommentar
Blir helt forvirra av alle de forskjellige versjonene av 7900gt korta. Snakk om et virr varr av kort med litt forskjellige specs..

Core går  vell fra 430MHz til 520MHz, og minnet går fra 1300MHz til 1650 MHz på enkelte modeller.

 

Er det verdt å legge ut mer ca$h for de dyrere modellene eller vil de rimeligere korta klokke omtrent likt?

6079322[/snapback]

Det er større sannsynlighet for en bra klokk på de dyre modellene, da de er testa og sortert etter stabilitet. Men vil du spare penger kjøper du det billigste og klokker det som jeg har gjort. 10mhz under det dyreste xfx kortet så langt, eneste er ICene som blir varme. Men det blir de på xfx korta og.

Lenke til kommentar

det er vel liten sjangs om en får mer mhz ved bedre kjøler på 1.2 volt.

har 606 i autodetect, så kan være fornoyd med club3d, med pov klister under 3club klisteret. det kostet 50 kr mer en pov kortet, så det blir vel et club3d/pov kort jeg har.

spiller liten rolle hva klister mer navn på, alle viftene er de samme. eneste forskjellen er klisteret på vifta.

 

nå får jeg fra 660mhz på ram til 784mhz, og dere får 50-100mhz mer en dette?

når en modder 1.4 volt, har det noe å si på ram?

har jeg nyttårs gpu og mandags ram?

Lenke til kommentar

hjelp, modden virker 1.4V 700mhz gpu, 800mhz ram, må testes.

coolbits 2.0

 

arg frøys i cpu testen, nå er den vrang på auto-detect og lander på vanlig 450mhz.

ser ut som den går på 450mhz i 3d05 enn 700 som er oppført i coolbits.

 

tullete modd, venter dere 5 timer med den electro connector electrial circuit paint repait clas olson eller lignende maling? male vente 5 timer.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
hjelp, modden virker 1.4V 700mhz gpu, 800mhz ram, må testes.

coolbits 2.0

 

arg frøys i cpu testen, nå er den vrang på auto-detect og lander på vanlig 450mhz.

ser ut som den går på 450mhz i 3d05 enn 700 som er oppført i coolbits.

 

tullete modd, venter dere 5 timer med den electro connector electrial circuit paint repait clas olson eller lignende maling? male vente 5 timer.

6080098[/snapback]

På kortet mitt så har forholdet mellom freq på kjernen og minne veldig mye å si. Får optimal score på 690/860, men kan kjøre 3DMark 720/900 uten artifakts. Da mister jeg 7-800 p. På 1,4 v modden min fikk jeg 650/820 som optimalt.

Hvis noen har forslag til optimale forholdstall mellom kjerne freq og minne, så post det gjerne.

 

:cool:

Endret av ekjr
Lenke til kommentar
Er det noen som har satt på kjøleribber på ICene bak på kortet som blir veldig varme, og som har sett en god forbredring i stabilitet?

 

Dette gjelder for folk som har hatt problemer med at bildet skrur seg av og på, eller blinker til tider.

6080861[/snapback]

Ja nizzen, det er svært sannsynlig at det er pga ICene blir for varme at det der skjer. Har forresten samme problem selv. Det er ikke bare snakk om stabilitet, det er snakk om at ikke hele driten går i lufta pga temps. Vet ikke hvor mye de tåler, de der ICene.

Lenke til kommentar
Er det noen som har satt på kjøleribber på ICene bak på kortet som blir veldig varme, og som har sett en god forbredring i stabilitet?

 

Dette gjelder for folk som har hatt problemer med at bildet skrur seg av og på, eller blinker til tider.

6080861[/snapback]

 

hpim3599_1.jpg

 

8stk ribber i en eske. brukt 4, trenger vel egentlig bare 1, den blir veldig varm, selv etter kortet er tatt ut av maskinen en stund. hver kobbersink kan legges over 3 stk sånne IC.sort.plass. evt, litt på skrått. ved 2 som på bildet så ligger vifta veldig bra ann på skrått festet med 1 skrue. En må passe chipsett kjøler i kabinettet, er vel bare å dreie vifta litt mer, det er mer hull i kortet kansje det kan festet 80mm vifte også. ser ut som den 60mm gjør susen.

 

den nederste til venstre, må kjøles for all del. da den blir 80 grader eller mer, gjetter jeg.

disse revoltec.net som er 2x2x1.5 er av kobber litt tunge, tror en zalman kjøler er for lite til å kjøle icene her. helst bør det være vifte ellers blir den kobber greia her som en stekepanne. kommer med klister under så det isolerer hvis det kommer borti noe

som leder strøm.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Ser veldig bra ut!  :thumbup: Men hvordan festa du vifta egentlig? Brukte du et hull som allerede var på kortet, og i så fall brukte du mutter/noe annet for å holde den på plass?

6081185[/snapback]

 

 

det er en zalman vf900 på kortet fra før, som har 4 muttere på baksiden, 2 av disse fungerer som holdere, støtter opp. 2 heatsinks fungerer også som holdere som støtter opp vifta, så den ligger i en vinkel, veier veldig lite, lav rpm, silent, ligger i press ved alle disse støttene. kun laget gjenger ved å skru i et av disse hullene, var ingen problemer her. det, som er er at en fester skrua bare litt, så kan en bevege vifta litt opp/ned og plassere ved å svinge fram og tilbake lirke over til disse 2 sinks/muttere fra zalman.

Lenke til kommentar

managehead:Jeg har faktisk loddet sammen et kort og sent inn på garanti, uten at det ble oppdaget :innocent:

Men da bør man helst ha en skikkelig "lodderigg" Blyant og sånt går jo ikke an å oppdage, mm. det tar fyr i kontaktpunktene da.

6037500[/snapback]

 

fyr i kontaktpunktene da.

forklar nermere

 

med blyant så kan det ta fyr i kontaktpunktene?

 

noe nytt om delta? link til web? hva var det delta greiene? regulere delta frekvenser til hvilken nytte? med 1.4 modd? 1.5.

er det 1.5 eller 1.55 den voltmodden er? den med maling?

 

jeg lurer på om noen kan svare på om at ved økning av volt til GPU, økes volt til RAM samtidig?

fordi etter modden så ga coolbits mer mhz til ram på auto-detect. coolbits stopper på 800, er den noen måte å forandre oppsettet i coolbits så en kan få det opp til 900 evt?

er det sånn at alle ram klarer 850mhz på 7900gt (samsung ram) fordi gtx har evt, samme ram som allerede har 1800mhz?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

vGPU styrer ikke spenning til rammen på skjermkortet, da må du gjøre en annen mod. Delta frekvens har ingenting med spenning å gjøre, det er et tall som, forklart på en enkel måte, legger till litt mhz oppå overklokken igjen. Tror du stiller det i BIOS på skjermkortet.

 

Ja, det kan vel ta fyr i kontaktpunktene på grafitt/blyant hvis det oppstår utilstrekkelig kontakt. Da vil kontaktpunktene fungere som motstander/resistorere og bli varme og eventuelt ta fyr.

Lenke til kommentar
ser du har 1800mhz på ram, har du v-moddet rammen?

6081436[/snapback]

Jeg hadde 1800mhz, dvs 900DDR på minnet. Nei jeg har ikke vmodden den, men det gikk allikevel. Det som til slutt ble ustabilt var spenningsregulator IC på baksiden. Har elendig luftflyt i kabinnet da den er full av vanntank og slanger osv.

Lenke til kommentar

Angående overklokkingspotensiale.. Har lest at XFX og Leadtek betaler nvidia ekstra for å få bedre kjerner. Det er derfor disse som regel klokker bedre enn alle andre. Vet ikke om dette gjelder de billigste kortene fra XFX og Leadtek som kjører stock, men det er ihvertfall tilfelle med de dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...