Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så disse sorte plast kapslene er "icene" og bør ha enten zalman heatsinks eller cpu heatsink som kan legges over 3-4 stk av dem med enten lim eller teip, punktliming.evt resten artic silver.

 

Dere som har 1.5Volt, har dere gjort noe med Icene? kjøling?

 

Hva kan en gjøre med nibitor med 7900gt, er det mulig å flashe volten med nibitor?

skal en stille på "delta" i nibitor?'

 

 

327919w3.jpg

99kr clas olson

CPU-vifte. Kjøleflens for Pentium, AMD samt Cyrix prosessorer. Størr. 58x50x33 mm. Maks. 233 MHz.

tenkte å feste denne på ic`ene, holder vel til alt. veier lite, er aluminium, som er farget som kobber. lim "H" slik termisk rundt resten, så holder vel det?

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Funker den bios voltmodden på 7900 gt også ?

 

EDIT: ManagHead har du fått dine 7900 gt kort ? :)

6055564[/snapback]

Fikk de på Torsdag, men testet ikke noe klokking da, testet den nye cpuen min istedet :p Rakk heller ikke mye på Torsdag og har vært bortreist til i går kveld, men gikk og la meg nesten med en gang :p Ellers har vi HDP matte og norsk denne uken, så skjermkortene får vente..

 

Kan ikke øke spenninga med biosflash.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Hei, har søkt å ser at det ikke er noen sånne tråder her fra før av :) Så jeg lager en topic om dette :)

 

Jeg kommer til å skrive opp alle som legger inn sin klokk her: = ) Ta gjerne med 3d mark scoren din :)

 

Elensar - Gainward 7900GT - 580/941 - vf700.

Sonic - Mitt XFX 7900GT XT - 610/930 - stock kjøling.

Nizzen - Club3D 7900 GT - 575/900 - stock kjøling.

Seserr - xfx 7900gt - 680/910 - 1,4 voltmodd - Zalman vf700

kash - POV 7900GT - 650/800 - 1,4 voltmodd -10939 3DMark05 - vf-700.

Skavhaug - Club3d - 540/800 - 9021 3DMark05 - stock kjøling

 

Bedre hvis dere skriver sånn: Xfx 7900 GT - 500/750 - stock kjøling :)  Da blir det lettere for meg å legge ut info :) Viss ikke det blir skrivd sånn blir du heller ikke skrivd opp

6020818[/snapback]

 

 

Er det ikke litt viktig å pressisere at det skal være OC hastigheten du kjører kortet på til en hver tid, altså hva den er stabil på? Hvem som helst kan jo jukke opp farten maks og kræsje i 3dmark liksom?

Lenke til kommentar

Jeg klokker til jeg får artifacts i ATItool testen. Men jeg har mistanke om at ATItool er svært følsom for artifacts, og at den "slår ut" lenge før dette skal ha noe å si i praksis. Noen som kan bekrefte dette?

 

Foreløpig klokk:

Club3d 7900gt @ 550/1800 - ingen voltmodd, vannkjøling.

Lenke til kommentar
Har brukt 3D Mark til å teste med, både på artifacts og score (som vil gå ned når man klokker for mye). Tester med noen spill etterpå.

6057165[/snapback]

 

'

slik jeg har erfart er det natursekvensen ( den med sommerfugelen og skilpadda) i 3dmark 03 som er mest følsom for artifacts

Lenke til kommentar
Jeg klokker til jeg får artifacts i ATItool testen. Men jeg har mistanke om at ATItool er svært følsom for artifacts, og at den "slår ut" lenge før dette skal ha noe å si i praksis. Noen som kan bekrefte dette?

 

Foreløpig klokk:

Club3d 7900gt @ 550/1800 - ingen voltmodd, vannkjøling.

6057113[/snapback]

 

Er ikke ATItool bare for ATI kort :hmm:

 

EDIT: Lasta det ned nå, får jo bare scanna for articfacts da, men er kjekt å ha et prgram til det å :)

 

Hvilket program burde jeg bruke ? Har bare brukt nvidia sitt oc program hittil

Endret av Skavhaug
Lenke til kommentar

Har testet ett av kortene llitt her nå, og jeg får litt artifacts om jeg klokker kjernen til 600mhz, og rammen til 935mhz (bare jeg som synes at denne var litt vel høy?).

 

Tester det andre kortet, og sli senere.

 

Glemte å nevne: har satt en 80mm vifte til å blåse på kortet, ellers er alt stock.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Har testet ett av kortene llitt her nå, og jeg får litt artifacts om jeg klokker kjernen til 600mhz, og rammen til 935mhz (bare jeg som synes at denne var litt vel høy?).

 

Tester det andre kortet, og sli senere.

 

Glemte å nevne: har satt en 80mm vifte til å blåse på kortet, ellers er alt stock.

6058474[/snapback]

Bruker du Powerstrip? Hvor langt kommer du i klokkingen i Coolbits?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...