Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei dere som overklokker :) Har kjøpt meg et Gainward Bliss 7900GT 256 Mb. Har kjørt kortet i noen dager på 500 (bare kjerne overklokkes) men fikk plutselig helt stopp & stygge korn på skjermen. Jeg fant denne på EVGA sitt forum:

 

EVGA

 

Har sjekket kortet mitt og ved å kjenne på voltregulatoren min tror jeg at jeg har det samme problemet. Kan nesten ikke holde fingeren på disse to komponentene! Nå er jeg redd kortet mitt ikke overlever sommeren slik som det er nå. Har klokket ned til standard frekvens og da kjører kortet OK! Likevel er komponentene nesten ikke til å ta på.

 

Skal jeg levere kortet inn og kanskje skaffe meg et annet merke. Dette gjelder tydeligvis for alle 7900GT-kort!

 

Noen?

Endret av Puzzled
Lenke til kommentar
Nå har jeg voltmoddet kortet mitt og har klokket kortet til 670/1800. Jeg har brukt den 1,4 vmodden.

 

Ganske fin økning synes jeg :D

 

Fikk 10093 poeng i 3dmark 05, fra stock 7794

6033708[/snapback]

Var det denne du brukte?

 

Hva klokket kortet før vmod? Med hva slags kjøling? Har du flashet bios, og justert delta?

post-39497-1146659868_thumb.jpg

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Nå har jeg funnet ut hvordan man klokker delta frekvensen.

 

- Last ned NBitor 2.8

- Så åpner du NBitor som du har innstallert

- Tools > Read BIOS > Select Device > OK

- Tools > Read BIOS > Read into NBitor

 

Så ser du "Geometric delta clock". Det er den du skal endre. Øk med få clocks for hver gang.

 

 

Jeg har ikke hatt tid selv til å gjøre det, men skal gjøre det fortest mulig :yes:

Lenke til kommentar
Nå har jeg funnet ut hvordan man klokker delta frekvensen.

 

- Last ned NBitor 2.8

- Så åpner du NBitor som du har innstallert

- Tools > Read BIOS > Select Device > OK

- Tools > Read BIOS > Read into NBitor

 

Så ser du "Geometric delta clock". Det er den du skal endre. Øk med få clocks for hver gang.

 

 

Jeg har ikke hatt tid selv til å gjøre det, men skal gjøre det fortest mulig :yes:

6034218[/snapback]

Hvilke kort støtter Deltaklokking?? eller Er det bare 7900GT som det virker på??

Endret av 2 Fast 4 Biltema
Lenke til kommentar
Nå har jeg voltmoddet kortet mitt og har klokket kortet til 670/1800. Jeg har brukt den 1,4 vmodden.

 

Ganske fin økning synes jeg :D

 

Fikk 10093 poeng i 3dmark 05, fra stock 7794

6033708[/snapback]

Var det denne du brukte?

 

Hva klokket kortet før vmod? Med hva slags kjøling? Har du flashet bios, og justert delta?

 

 

Kortet klokka til ca 560 før vmodden med stock kjøling. Jeg har ikkje flashet bios og justert delta.

 

Nå har jeg på vf900-cu kjøler. Den sank temperaturen med ca 10 grader fra stock kjøler i tillegg at jeg har vmodda kortet til 1,4 volt! Den kjøleren var en god invistering synes jeg! Betalte 250kr inkludert brevfrakt fra pcutstyr.no :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå har jeg voltmoddet kortet mitt og har klokket kortet til 670/1800. Jeg har brukt den 1,4 vmodden.

 

Ganske fin økning synes jeg :D

 

Fikk 10093 poeng i 3dmark 05, fra stock 7794

6033708[/snapback]

Var det denne du brukte?

 

Hva klokket kortet før vmod? Med hva slags kjøling? Har du flashet bios, og justert delta?

 

 

Kortet klokka til ca 560 før vmodden med stock kjøling. Jeg har ikkje flashet bios og justert delta.

 

Nå har jeg på vf900-cu kjøler. Den sank temperaturen med ca 10 grader fra stock kjøler i tillegg at jeg har vmodda kortet til 1,4 volt! Den kjøleren var en god invistering synes jeg! Betalte 250kr inkludert brevfrakt fra pcutstyr.no :thumbup:

6034832[/snapback]

 

Var det tilbud det da ell ? ser at den koster 309 nå :(

Lenke til kommentar
Ikke enda, trenger sånn "conductive ink" :hmm:

6037097[/snapback]

 

Eller litt "loddeskills" :p

 

For meg endte det med at jeg lodda en ledning mellom de punktene. Jeg har ikkje vmoddet minnet enda, vet ikkje om jeg kommer til å gjøre det heller.

6037158[/snapback]

Liker ikke helt det med å lodde. Vist noe går galt så har jo garantien røket :thumbdown:

Men jeg har alle tiders mulighet til å gjøre det, fordi jeg lager lys til snø-ploger på rommet mitt, så jeg har en loddebolt 20 cm fra meg her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...