Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Må vare noe grunn til at du gjorde det. Hvorfor? Klokker den bedre da? Jeg er overasket hvis du gjør det bare for "kicks".

6946668[/snapback]

 

 

Om du leser posten der jeg først nevnte vasken, så hadde jeg kortet ute grunnet overgang til nytt hovedkort. Når jeg satt med kortet i hendene så tenkte jeg at det var like greit å vaske det. Støv er noe dritt :)

 

Jeg tviler på at det klokker bedre. Det har jeg uansett ikke lyst til å finne ut, for sist jeg presset det ble det helt amøbe, og nektet å la seg klokke stort mer enn 10-15Mhz før det krasjet. Et kjent problem med disse kortene.

 

Nå kjører det stabilt på 580/790 .. så jeg lar det være med det.

 

Trenger jeg mer ytelse, så kjøper jeg heller et x1900.

Endret av formann
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Club3d 7900 GT @ 580/900 - astec vannkjøling

 

 

trur jeg klarer å presse det litt til, men jeg lurer på hva de 4 trekantene i rivatuner er?

(se bilde)

 

når jeg prøvde å dra minnet til 925 og core til 600 så fikk jeg en melding som det sto:

 

"The driver failed to pass internal test with the clock frequencies you are about to set. pleas decrese the frequencies and try again."

 

vil det si at det rett og slett ikke vil gå lenger?

 

jeg fikk 5553 poeng i 3dmark 06 i 1280x1024 oppløsning, og i følge hardwaremonitoren til rivatuner så var ikke skjermkortets gpu mer enn i 54 grader er det ok?

 

post-38549-1160163705_thumb.jpg

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar

De fire trekantene er en pekepin på hvilke området som er "safe" å ha frekvensene på. DU ser jo at når du klokker forbi de trekantene så får du en utropstegn i gull trekant. De viser det området programmet anbefaler deg å bli i, men gjør ikke noe å bryte de grensene. Foresten, liker det programmet som viser temperaturene som du har oppe i høyre hjørne. Hva heter den?

Lenke til kommentar
Club3d 7900 GT @ 580/900 - astec vannkjøling

 

 

trur jeg klarer å presse det litt til, men jeg lurer på hva de 4 trekantene i rivatuner er?

(se bilde)

 

når jeg prøvde å dra minnet til 925 og core til 600 så fikk jeg en melding som det sto:

 

"The driver failed to pass internal test with the clock frequencies you are about to set. pleas decrese the frequencies and try again."

 

vil det si at det rett og slett ikke vil gå lenger?

 

jeg fikk 5553 poeng i 3dmark 06 i 1280x1024 oppløsning, og i følge hardwaremonitoren til rivatuner så var ikke skjermkortets gpu mer enn i 54 grader er det ok?

 

post-38549-1160163705_thumb.jpg

7016254[/snapback]

 

De fire dottene på bildet er det som RivaTuner mener er det trygge området for over\underklokk.

Lenke til kommentar
Club3d 7900 GT @ 580/900 - astec vannkjøling

 

 

 

"The driver failed to pass internal test with the clock frequencies you are about to set. pleas decrese the frequencies and try again."

 

vil det si at det rett og slett ikke vil gå lenger?

post-38549-1160163705_thumb.jpg

7016254[/snapback]

 

Då har du nok fått maks frekvens på kortet ditt.

 

jeg fikk 5553 poeng i 3dmark 06 i 1280x1024 oppløsning, og i følge hardwaremonitoren til rivatuner så var ikke skjermkortets gpu mer enn i 54 grader er det ok?
54 grader er ikkje så mykje, 70-80 grader er mykje.
Lenke til kommentar
De fire trekantene er en pekepin på hvilke området som er "safe" å ha frekvensene på. DU ser jo at når du klokker forbi de trekantene så får du en utropstegn i gull trekant. De viser det området programmet anbefaler deg å bli i, men gjør ikke noe å bryte de grensene. Foresten, liker det programmet som viser temperaturene som du har oppe i høyre hjørne. Hva heter den?

7016406[/snapback]

 

 

det er noe jeg har ordnet selv i samurize, om du har hør om det før, send meg pm om du vil høre nermere om det ;)

 

takk for svarene btw :D

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar
Voltmoddet mitt kort til 1,4 volt i går kveld. Nå ligger kortet stabilt på 650/900 :) Kanskje jeg setter det opp til 1,5 volt senere. Vil prøve å komme meg opp på 700 på core. Bruker en vf900-cu kjøler. Jeg får "bare" rund 8300 i 3dmark 05. Ser det er mange som ligger i over 9000. Bruker dere dualcore cpu?

6929942[/snapback]

 

kjør skjermkortet ditt i 3dmark så skrur du av pcen og kjenner oppå kortet med strøm av, så kjenn hvor du brenner fingrene. der må du kjøle også når du voltmodder

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
FredBlic - XFX 7900GT @ 610/880 - Zalman VF-900-Cu

 

Stopper pga. driver begrensninger.. noen som vet hvordan man går forbi dem?

7532880[/snapback]

Ja bruker atitool, powerstrip feks. dvs. noe annet enn coolbits.

 

Kjørte btw. mitt eVGA 7900gt på 670/1600 24/7 stabilt med 1.4vgpu modden i 6-7 mnder før det blei solgt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Trenger å vekke denne tåden på ny da 7900gt enda er et popluært kort!

 

Ny pers, 725/850 @ 1,55vmod på kjerne, voltmod på minnet (gikk fra 800 --> 850)

 

5419 3dmark06 @ opteron 144 @ 2700mhz. Enkeltkjerne holder meg igjen fra høyere score. Ytelsen har gått opp med ca 50% pga overklokkingen, ikke dårlig det for et allerede bra kort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...