Gå til innhold

Post dine 7900Gt OC resultater her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingen over 700 på gpu enda? så en eller annen plass der de kom over 800!

6073016[/snapback]

 

den er litt drøy, 1.7 volt, skal ha kortet en stund, det var med halv kilo kobber og 120mm vifte, gjorde de noe med IC?

 

lurer litt på hvordan feste vifte på oppsiden, prøvte å lime noen alu-klosser og feste en vifte på disse så falt alt av, haha. best er det å få noe med thermaltape så hvis det kommer borti noe som leder strøm så isolerer teipen dette og kjøler samtidig.

 

hva får dere på alle på test i auto-detect? er det noen som får kun 550mhz? på coolbits.

Eller er det veldig jevnt at alle får omtrent 600mhz.

 

hva er maks på ram uten volt-modd , hvor mye volt øker dere på ram for å få 900mhz.

sånn spillmessig er det noe point med oc på ram? trodde den var rask nok, bare å utnytte mhz på cpu fordi prosessoren er laget for evt 650mhz eller mer.

Lenke til kommentar
AtiTool rapporterer én fjerdedel av total frekvens. Dvs viser den 330MHz har du 330*4 =1320MHz. :D

6039316[/snapback]

JAJAJA, det er vel ikke så værst det. Ble letta nå, ja. Kan uansett ikke si jeg vil anbefale club3d korta, får ikke kjerna lengre enn ca. 550 før det blir artifacts i ATItools. Må vel fram med loddebolten snart.. :dribble:

6040163[/snapback]

 

en annen sa det samme artifacts etter 550, så en får artifacts av for lite volt? forstod det sånn at det var max, så liten vits med volt modding, ser vel ut som det er feil da. blir forvirret.

Lenke til kommentar
extreme, er det 1.2 volt? eller 1.3 volt? 1.25? går det ann å flashe kortet med 600mhz?

 

alle dere som har 1.4 volt eller mer, hva har dere gjort på baksiden av kortet? disse små plast Icene som blir vistnok alt for varme, tips. har allerede kastet bort noen kr, festet dårlig.

6073742[/snapback]

Jeg vasket de først med aceton før jeg satte på selvklebende kjøleribber som jeg først hadde fuktet limet på forsiktig med aceton.

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

har moddet til 1.4 men fortsatt 1.2 , har malt med clas olson electro connector electrical circuit paint repair, prøve engang til ved å skrape av evt, laminering, fortsatt samme temp i coolbits, og samme auto-detect, noen råd`? noen som kan hjelpe litt her?

 

på baksiden av kortet har jeg feset 2stk revoltek kobber og en 60mm vifte oppe der feset med 1 skrue igjennom et hull i kortet fra før, sammen med vf900. den hviler oppå disse to kobber sinks, low-noise ser ut til å fungere bra for disse såkalte "ic`er",

 

disse ram sinks har 20x20.13.5 60mm vifte er 60x60x8 dobbelt så lav som vanlige vifter.

Lenke til kommentar
dobbelt så lav? halvparten så lav mener du!(dobbelt så høy)

6075961[/snapback]

Nå går det helt i surr her.. :ohmy:

 

pizzafordi sjekk forbindelsen mellom punktene med et multimeter/summer. Hvis du ikke har det så går du og kjøper det nå, man voltmodder ikke uten et sånt. hvis det er forbindelse, så mål vgpu på kortet med voltmeter funksjon mens pcen står på. Men pass på, måler du feil så går pcen i lufta. hehe

Lenke til kommentar
jeg har klart 580/860 uten noe voltmod.. det var med en del artifacts.. er det bra eller dårlig? :p hehe

6078846[/snapback]

Det er helt greit. Selv har jeg klart 580/920 uten artifacts.

6078922[/snapback]

XFX korta klokker jo en god del bedre enn de andre da..

Lenke til kommentar
Det med artifacts er jo litt etter øyet som ser da, list heller opp høyeste score i 3D Mark :p

6078946[/snapback]

Mja, med mindre du lar maskinen se etter dem da, det finnes jo artifact test i f.eks. ATITool. Men den slår ut på selv minimale artifacts som ikke har noe å si i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...