Robert. Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Spiller dere rettferdig eller bruker dere cheats. Selv jeg bruker ikke cheats siden hvis man bruker cheats er det ikke så morsom spill opplevelse har brukt TCL en gang da jeg satt fast mellom noen steiner. :/
Qverner Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Har ikke hørt om cheats, det eneste er at jeg bruker en "lighter arrows mod", da sparer jeg jo endel vekt og det er jo nesten litt juks. Ellers så prøver jeg ofte ut flere forskjellige valg i et quest med quicksave og quickload metoden. Er litt feigt egentlig, men ikke juks syns jeg.
Ascubal Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Spiller vel egentlig så godt som juksefritt tror jeg, har med de offisielle plugins'a og litt forbedrede nattehimmel og måne teksturer, plus at jeg bruker katte mod'n til oblivion... Tror ikke det gjør at jeg jukser eller hva?
Dr. Mobius Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Jukser overhodet ikke i noen spill. Poenget er jo å bli utfordret, det blir man ikke når man jukser, eller sjekker nettet for løsninger med en gang et problem må løses. Jeg savner tida da folk måtte lære seg å mestre noe selv.
tom waits for alice Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 (endret) Rundet main quest, FG og MG uten en eneste cheat eller mod. Slik var det med Morrowind også, for meg er det en utfordring å klare spillet slik det er ment å skulle spilles. Men når det er sagt, så sier jeg bare "Hver sin lyst". Det er som jeg alltid sier et enbrukerspill, uten pengepremier, den eneste du lurer om du jukser er deg selv. Synes du det gjør spillet morsommere så er det det i grunnen det eneste som teller. Tilbake til meg selv: Før jeg rundet MQ og de andre brukte jeg konsollen for å lære meg den, men ikke for å komme videre i spillet, så jeg tok som regel en reload hver gang jeg hadde brukt den. (Med unntak av en gang eller to når en bug "hang" en quest.) Nå som jeg ikke har mer å oppnå annet enn spillegleden er jeg litt mer slepphendt, det hender jeg bare går videre etter å ha brukt konsollen (f. eks. for å teste ting før jeg svarer på spørsmål her), istedet for å reloade. Og jeg gikk til slutt lei av å løpe til merchants for å selge rustninger ög lignende, så finner jeg en deadric warhammer nå så gir jeg meg bare gull tilsvarende verdien til med konsollen og lar den ligge. Jeg plukker bare opp ting jeg vil bruke eller har lyst på i samlingene mine. Påvirker ikke spillets gang, sparer bare litt tid. (Straffen er selvsagt at jeg ikke stiger så fort i merchants skills. Tid er noe jeg ikke har så mye av, og siden jeg har bestemt meg for å besøke hver eneste ruin og grotte i hele spillet så kommer jeg til å holde på en stund selv uten å løpe i butikken hele tiden... Edit: Jeg har aldri brukt konsollen til å påvirke skills eller attributter eller annet som påvirker min character. Ei heller har jeg rørt vanskelighetsgraden på spillet. Ellers er det bare å prøve å feile. Saves er min venn. Men selv når jeg har glemt å save, har jeg spilt quests om igjen heller enn å jukse. Mods har jeg fortsatt ikke installert, bare de offisielle add-ons. Men nå som spillet er rundet kan det tenkes at jeg prøver ut noen. Geir Endret 30. april 2006 av tom waits for alice
Stigma Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Uten cheats selvfølgleig, og med difficulty slideren på ca 75% (fiendene er ganske sinsyke på 75%, jeg har ikke en gang prøvd 100% men det må være perfekt for sadistiske gamere hehehe). Jeg bruekr dog en del mods, derav noen som forandrer gameplay noe, slik som "lighter arrows", og "lighter alchemy ingredients". Ting i spillet som jeg synes var dårlig balansert til å begynne med. Ellers ingenting. Å cheate i et spill med slik type frihet blir jo meningsløst, siden halve poenget er å bygge opp characterens skills og items mm. Jukser du til å bli en "gud", så er jo det eneste som gjennstår å blåse gjennom hovedkampanjen på en halvtime, og så er du ferdig. Veldig lite gøyt egentlig =P -Stigma
Tiidus Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Selfølgelig med masse cheats. Har ikke spilt fair en eneste gang, har vært en gud gjennom hele spillet. Har ødelagt opplevelsen når jeg tenker meg om. Kjempe gøy er det! GøyGøyGøyGøy! Neia, cheats er for pingler.
genetex Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Slutt å si at cheats er for pingler osv. Man må få lov til å spille spillet på den måten man vil, har man det gøy med cheats, ja så er vell det bedre enn å ikkje bruke cheats og kanskje kjede seg. Jeg har ikke kommet meg ut av fengselet enda:p
Madeo Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Dere har alle rett.. første gang jeg spilte det brukte jeg hauger avmoney-glitches, "dobbler-cheaten" osv.. resultatet ble ****kjedelig men så lagde jeg meg en mage uten noen cheat ( i går) og spillet er MYE (merk: MYE) bedre! moral: ikke cheat!
Smooth Ceiling Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Jeg cheater ikke, men jeg er heller ikke negativt innstilt til hvorvidt andre gjør det. Dette er et singleplayerspill tross alt. Jeg bruker MODs, men de har ingenting med cheats å gjøre (katter, bedre LoD i terrenget og en Time MOD, da jeg synes tiden i spillet er altfor komprimert). Jeg kan aldri ri eller løpe særlig langt fra storbyen før jeg har drept noen bandits og fått så mye daedric og annen loot at jeg blir nødt til å kaste feather spells hele tiden på vei tilbake (eller jeg blir så lei etter noen slike turer at jeg bruker fast travel tilbake). Etter kort tid har karakteren så mye gold at jeg ikke lengre stresser like mye med å selge alt. Jeg har selv valgt å ikke bruke en balancing MOD for dette, men tror jeg skal gjøre det neste gang jeg lager en ny karakter. Det blir ganske enkelt for mye gull for enkelt (uten å stjele noe som helst). Spiller på 50%, og det er akkurat passe for min del (kanskje litt vel enkelt til tider).
Flygg Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 jeg har brukt cheats for å få armorer-skillen min opp så jeg kan reparere magiske gjenstander, og jeg har brukt cure vampirism modden, men det er alt
Kris R Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Jeg jukser ikke, men bruker noen hjelpsomme mods. Blant annet at oppladningen av enchantede item koster 0.4g per point(gjør det mer balansert synes jeg), at pilene blir litt lettere og at hesten snur fortere. Har selvfølgelig mange andre gameplay/grafikk-mods.
siDDis Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Bruker ingenting ekstra. Einaste eg kan klage på er at eg jo aldri blir *sterkare*
XDamage Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Spiller så clean at jeg vegrer meg fra å bruke fast travel, men det er handy noen ganger selvfølgelig. Har ikke prøvd noen mods enda, men skal prøve når interessen for spillet begynner å dabbe av.
invalid_user Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Jeg bruker ingen cheats. Jeg holder meg langt unna consolen og de få mods jeg har har ingen effekt på gameplay, kun det grafiske. På min forrige character brukte jeg money glitchen og fikk litt over 30k Gold. Det ble fort kjedelig i grunn, så jeg startet en ny character. Nå har jeg vært clean i nesten over 12 timer.
Portalol Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 bruker ikke cheats. da blir spillet kjedelig , enkelt og greit
JBlack Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Jukser aldri. Hver gang jeg dauer begynner jeg på nytt med ny figur! Save and Load er for feiginger! (Neida, jeg saver og loader før jeg dirker... men jukser ikke mer enn det..)
cptCory Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Bruker ikke cheats, men har lest litt i den guiden. Er vel ikke juks det? Bruker den jo kun som en innføring i spillet. Følger den ikke når jeg gjør quests så...
Madeo Skrevet 30. april 2006 Skrevet 30. april 2006 Bruker ikke cheats, men har lest litt i den guiden. Er vel ikke juks det? Bruker den jo kun som en innføring i spillet. Følger den ikke når jeg gjør quests så... 6017535[/snapback] nei, slapp av.. nå snakker jeg nok ikke for alle her, men min oppfatning av cheats er slik: 1. bruke console til og få enorme mengder penger, gjenstander etc. 2. utnytte glitches i spillet til og bli søkkrik 3. bruke 100 % cameleon 4. MODs som gjør deg udødelig etc. gjentar: jeg brukte cheats før, det ble orntlig kjedelig.. men nå har jeg vært "clean" i hele 7 timer med spilling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå