Gå til innhold

-Utlendingene stjeler jobbene våre!


Anbefalte innlegg

Artikkel i Dagbladet

 

-  Vi som har faste tilholdssteder her i byen, kommer nok til å organisere oss og kjeppjage dem. Det er ikke rettferdig at vi som jobber hardt for det lille vi får, skal bli utkonkurrert av organiserte bakmenn, sier Hansen.

 

De der utlendingene altså, først stjeler de jobbene våre, og nå stjeler de vår mangel på jobb! Har de ingen skrupler? De tiggerne som jobber så hardt med å ligge i rennesteinen og lukte vondt blir frastjålet jobben sin!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel på en måte forstår jeg det. Jeg liker ikke tiggere, men når jeg faktisk gir til tiggere (noe jeg har gjort flere ganger) så setter jeg pris på om pengene faktisk går til en nordmann som trenger det; IKKE til en organisert bande som tjener grovt på det.

 

Men du har rett. Tigging er ikke akkurat så hardt arbeid. Det er penger for å ikke gjøre en dritt.

Lenke til kommentar
Vel på en måte forstår jeg det. Jeg liker ikke tiggere, men når jeg faktisk gir til tiggere (noe jeg har gjort flere ganger) så setter jeg pris på om pengene faktisk går til en nordmann som trenger det; IKKE til en organisert bande som tjener grovt på det.

Her er jeg enig, og jeg må si det går over stokk og stein med disse utenlandske bandene. Nå har de blant annet begynt å tigge inne på t-baner også, og viser frem bilder av "den stakkars familien sin" i hjemlandet. Er sikker på at det er like fake som de som sitter på gata og leker spedalske eller hva de gjør. Gi dem et tupp i ræva og de løper nok av gårde, frisk som en fisk.

 

Her mener jeg politiet burde gripe inn kjappere og sende dem ut av landet.

Lenke til kommentar
Vel på en måte forstår jeg det. Jeg liker ikke tiggere, men når jeg faktisk gir til tiggere (noe jeg har gjort flere ganger) så setter jeg pris på om pengene faktisk går til en nordmann som trenger det; IKKE til en organisert bande som tjener grovt på det.

 

Men du har rett. Tigging er ikke akkurat så hardt arbeid. Det er penger for å ikke gjøre en dritt.

6014742[/snapback]

 

Ingen nordmenn trenger egentlig å tigge på gata.

Lenke til kommentar
Men du har rett. Tigging er ikke akkurat så hardt arbeid. Det er penger for å ikke gjøre en dritt.

6014742[/snapback]

Skulle gjerne likt å sett for meg deg sitte timesvis i allslags vær og nedverdiget.

Ja, det er synd når det kommer organisert tigging på banen, det skaper problemer for de vanlige tiggerne.

 

Burde egentlig ikke denne tråden være i PRS?

Lenke til kommentar
Men du har rett. Tigging er ikke akkurat så hardt arbeid. Det er penger for å ikke gjøre en dritt.

6014742[/snapback]

Skulle gjerne likt å sett for meg deg sitte timesvis i allslags vær og nedverdiget.

Ja, det er synd når det kommer organisert tigging på banen, det skaper problemer for de vanlige tiggerne.

 

Burde egentlig ikke denne tråden være i PRS?

6014994[/snapback]

Egentlig ikke, da dette ikke var en sak å diskutere, men et utsagn å le av. Det er ikke hardt arbeid å ligge i nedverdighet. Det er selvfølgelig hardt, men ordet arbeid er for drøyt. En eller annen må tjene på det de gjør for at det kan kalles arbeid.

Lenke til kommentar

Nå er det slik at det arrangeres reiser fra øst-Europa. Fulle busser turer inn i Norge, hovedsaklig Oslo, med en masse folk som går og tigger, later som de lider av en eller anne merkelig form for beinsykdom (minst 4 har nøyaktig samme sykdom, men kun midt på dagen), lurer folk til å tro at de gir bort blomster og krever penger etterpå osv. Utenom tigging går de på McDonalds og kjøper store menyer, snakker i mobiltelefonen osv. De har IKKE dårlig råd, og dette er arrangert slik at noen bakmenn får mye. 3 måneder etter, blir de byttet ut med et nytt lass mennesker da de ikke kan være i Norge i mer enn 3 måneder uten oppholdstilatelse.

 

Dette har blitt et stort problem det siste året. Karl Johan har på ett eneste år blitt oversvømt. Man kan ikke gå mange meterne før man får dyttet en blomst eller en tiggerboks opp i trynet. For det første får turister et negativt syn på Oslo, for det andre irriterer all lyden enkelte av de kommer med (trekkspill, blokkfløyte osv...) oss som jobber i butikkene mot Karl Johan.

 

Jeg ser dette hver eneste dag, og det er ikke tvil om at dette ikke bare er tigging... dette er svindel.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Selv går jeg på skole midt i Oslo, og jeg er daglig innom Nationaltheatret (både t-banen og togene), Oslo Sentralstasjon og Oslo Bussterminal, og jeg blir plaget av disse tiggerne. De takker ikke for seg, stikker koppen i ansiktet ditt og ikke minst, kommer minst to ganger per kvarter.

 

Plagsomt!

 

På tide at Politiet gjør noe.

Lenke til kommentar
De der utlendingene altså, først stjeler de jobbene våre, og nå stjeler de vår mangel på jobb! Har de ingen skrupler? De tiggerne som jobber så hardt med å ligge i rennesteinen og lukte vondt blir frastjålet jobben sin!

Her er det snakk om organiserte bander som sender ut folk som later som de sliter, men som egentlig bare driver skuespill for å lure fra folk pengene.

Lenke til kommentar

Problemet hadde vært løst av seg selv hvis vi bare hadde stoppet å gi penger til tiggerene. Jeg selv gir ALDRI penger til tiggere, får de langt opp i halsen. "Harru en tier til mat kompis?" <--- Verdens mest plagsomme setning. 10% av pengene tiggerene får går vel til akkuratt mat. Gir en penger til tiggere så støtter en også opp om narkotikatraffiken :)

 

Nei, gi heller pengene til frelsesarmeen. Da kommer ihvertfall pengene til tiggerene på en god måte og vi slipper den forbanna masingen.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Jeg går fra bussterminalen til Oslo City hver dag. Hender ofte at jeg gir litt penger til tiggerne som sitter på broen. Jeg gir stort sett ikke til folk som er plagsomme. Dessuten så er det ganske lett å se på en person hvor landet ligger. Jeg gir ikke til "liksomsyke" utlendinger. Godt mulig at det ikke hjelper noen ut av narkohelvete, men det hjelper personen slik at han/hun slipper å gjøre seg kriminell for å klare seg gjennom dagen. Det beste er å kjøpe oslomagasinet. De som selger dette gjør faktisk en ærlig og rederlig jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...