Gå til innhold

-Utlendingene stjeler jobbene våre!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen nordmenn trenger egentlig å tigge på gata.

6014977[/snapback]

Høyst forenklet virkelighetsbeskrivelse, da den inneholder en rekke forutsetninger om hva en trenger som slettes ikke gjelder alle nordmenn.

6017260[/snapback]

 

Man kan kanskje gå ut i fra at man her tenker på hvilke basisbehov et menneske trenger dekket for å kunne være en aktiv deltaker i samfunnet. Dette er noe vi betaler skatt for at folk skal kunne ha. Dersom de ikke ønsker å benytte seg av disse tjenestene er dette et valg de selv bør ta konsekvensene av. Jeg ser ingen grunn til å gi tiggere (hverken norske eller utenlandske) noe som helst.. For å være litt hard.. Get a job..

Lenke til kommentar
Ingen nordmenn trenger egentlig å tigge på gata.

6014977[/snapback]

Høyst forenklet virkelighetsbeskrivelse, da den inneholder en rekke forutsetninger om hva en trenger som slettes ikke gjelder alle nordmenn.

6017260[/snapback]

 

Sorry, men jeg er for dum til å skjønne setningen din

6017461[/snapback]

Welcome to the club, darkness| :D Den setningen var noget kryptisk, for å si det mildt!

Lenke til kommentar
Ingen nordmenn trenger egentlig å tigge på gata.

6014977[/snapback]

Høyst forenklet virkelighetsbeskrivelse, da den inneholder en rekke forutsetninger om hva en trenger som slettes ikke gjelder alle nordmenn.

6017260[/snapback]

 

Sorry, men jeg er for dum til å skjønne setningen din

6017461[/snapback]

Du forutsetter at alles basisbehov dekkes av trygdeordningene og de sosiale sikkerhetsnettene samfunnet stiller til rådighet. Det er enkelte som faller utenfor, da tenker jeg først og fremst på de som er avhengig av mer enn kun mat og en seng.

Lenke til kommentar

Siden NÅR ble tigging arbeid?

 

Jeg gir aldri noe til tiggere. ALDRI. Ikke engang de som kommer på døra, ringer eller andre lure ting. IKKE et øre.

 

Er det noen som trenger penger, så får vi fikse det på en annen måte. Tigging er avskyelig. Gir du så forsvinner de ikke. Så slutt å gi.

 

Men greit å få enda flere grunner for å la vær å gi.

Lenke til kommentar

Er det noen som trenger penger, så får vi fikse det på en annen måte. Tigging er avskyelig. Gir du så forsvinner de ikke. Så slutt å gi.

6017824[/snapback]

 

Jeg personlig synes det er bedre med et par tiggere enn en hau med kriminelle, for det er som regel det alternativene for en tigger er.

 

Men, der nå min subjektive mening.

:)

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Har ikke URL, men jeg ser slike ofte der de sitter med de dyre merkeklærne og skoene sine. Kanskje er de narkiser, kanskje er de ikke, men hadde de hatt samme behov for et skudd som andre narkiser har, så hadde de latt være å kjøpe sko til 1300kroner.

6017856[/snapback]

 

Selvom noen tiggere har sko med en utsalgspris på 1300kr i en sko forretning så betyr ikke det at tiggeren alltid har betalt 1300kr for de skoene..

 

Men istedefor å gi penger til tiggere kan man gi de en kaffekopp/brus eller en bolle det tror jeg de får mere ut av.

Lenke til kommentar
Nei, men det er ganske lett å se på dem hvor langt nede dem er. Narkiser som har vært på kjøret i mangfoldige år står heller og selger Oslomagasinet enn å tigge. Dessuten sitter disse personene jeg prater om bare der når det er godvær. Hvorfor stjele bare merkeklær og merkesko?

6018081[/snapback]

 

Viss jeg skulle stjelt noe hadde da jeg stjelt noe med verdi, er det samme som at det er flere som pørver å stjele dyre biler enn den vanlige bilen i gata.

En annen grunn kan jo være at de ønsker å selge det senere.

Lenke til kommentar

Å ta en spasertur på Karl Johan nå om dagen er håpløst. Først møter man et par tiggere som skal ha "en tier til en kopp kaffe", deretter kommer man til krysset Karl J/Skippergata, der en svær gjeng ALLTID står og kjøper/selger/whatever. Lenger opp er det flere tiggere, og så kommer man endelig til det beryktede permfolket som absolutt skal ha meg til å støtte en eller annen organisasjon. Greit, det er en god sak, men om jeg vil støtte kan jeg gjøre det fra mitt eget hjem, trenger ikke å stå der og argumentere for å komme meg videre. Enkelte gir seg ikke heller og skal på død og liv gi meg dårlig samvittighet. Hold kjeft, jeg bidrar jeg også, selv om jeg ikke gir 5 flate øre til masete folk som deg! Etter det kommer man til noen flere tiggere, og så kommer hele greia på nytt igjen. Fantastisk.

 

Den eneste måten å komme seg gjennom Karl J uten forsinkelser er å gå der på kveldstid. Trodde jeg. Nå har jo horene okkupert den gata også.

 

Først tok dem over jobbene, så ble de norske horene skvisa og nå dette! Verden står neppe til påske.

6017342[/snapback]

Noen som husker sist de så en norsk prostituert? :hmm:

 

Lurer på hva turistene syns om hovedstaden vår.

Lenke til kommentar
En liten tanke...går det ikke ann å prøve å få tiggerne til å snakke for å se om de snakker norsk da? Og hvis de babler på noe ugjenkjennelig så bare la være å gi penger...

6016944[/snapback]

 

Og hvorfor skal du kun gi til Norske tiggere? Nå er det faktisk sånn at alle norske tiggere har mer eller mindre skyld i det selv, siden alle norske har tilgang på skole, og igjen tilgang på en jobb, så vist de ligger i rennesteinen med en sprøyte har de seg selv å takke. Men så enkelt er det ikke alltid for innvandrere som aldri har gått hatt mulighet til å gå på skole.

Lenke til kommentar
Først tok dem over jobbene, så ble de norske horene skvisa og nå dette! Verden står neppe til påske.

6017342[/snapback]

Noen som husker sist de så en norsk prostituert? :hmm:

 

Lurer på hva turistene syns om hovedstaden vår.

6019777[/snapback]

 

Men, har du vært i andre europeiske hovedsteder?

 

Ta berlin f.eks., det er ikke få tyrkiske prostituerte der, og jeg er sikker på at det er slik i flere større byer.

Så jeg vil tippe at turister synes Oslo er som forventet; grå, kjedelig og trist.

 

Men, for å komme litt ut av emnets grenseland:

 

Jeg synes, som en nevnte over meg, at alle tiggere og narkomane skulle bli satt på tvungen avrusning.

Lenke til kommentar
Og hvorfor skal du kun gi til Norske tiggere?

Fordi utenlandske tiggere viser seg å være banditter som ikke har det vanskelig i det hele tatt, men som har dette som en jobb?

 

Nå er det faktisk sånn at alle norske tiggere har mer eller mindre skyld i det selv, siden alle norske har tilgang på skole, og igjen tilgang på en jobb, så vist de ligger i rennesteinen med en sprøyte har de seg selv å takke.

Folk med psykiske problemer har seg selv å takke? Folk som har blitt voldtatt som barn har seg selv å takke fordi de får psykiske problemer av det, som gjør at de havner i uføret?

 

Men så enkelt er det ikke alltid for innvandrere som aldri har gått hatt mulighet til å gå på skole.

De utenlandske tiggerne er som regel folk som kommer på tiggeferie til Norge, og så drar de hjem til familien og huset sitt etter at ferien er over.

Lenke til kommentar
Fordi utenlandske tiggere viser seg å være banditter som ikke har det vanskelig i det hele tatt, men som har dette som en jobb?

 

En ekstrem generalisering, selv om det finnes utenlandsk bander betyr ikke det at alle utenlandske tiggere jobber for dem.

 

 

Folk med psykiske problemer har seg selv å takke? Folk som har blitt voldtatt som barn har seg selv å takke fordi de får psykiske problemer av det, som gjør at de havner i uføret?

 

Uttrykte meg kanskje feil, men når jeg sier mer eller mindre mener jeg at det finnest unntak, og det gjør det selvfølgelig. Men de fleste narkomane som ligger i rennesteinen med sprøyta i hånden har seg selv å takke. Forøvrig bør folk med psykiske problemer oppskøke psykolog tidlig slik at de kan få hjelp med probleme, hadde de gjort det isteden for å la dopet hjelpe med problemene hadde det nok gått bedre med de.

 

De utenlandske tiggerne er som regel folk som kommer på tiggeferie til Norge, og så drar de hjem til familien og huset sitt etter at ferien er over.

 

Enda en ekstrem generalisering. Slike bander er et relativt nytt fenomen, noe utenlandske tiggere absolutt ikke er.

Lenke til kommentar

Jeg er generelt mye mer positivt innstilt til norske tiggere. Det er stort sett folk som faktisk har det vanskelig (det har ikke disse mafiabandene fra øst-Europa). Men det er et par narkiser som går igjen, som er rett og slett agressive. De slenger noe dritt etter deg om du ikke gir de noe, og truer deg nesten før du har kommet bort til de. Har sagt til de at de ikke kan forvente å få noen penger når de oppfører seg sånn, men det ser ikke ut som det går inn.

 

Agressive norske tiggere kan gjerne ta en overdose for min del. De skaper bare uhygge. De som pent spør etter penger og faktisk sier takk om du gir noe, har jeg ikke noe i mot. Utenlandske tiggere burde fått en fot i ræva og bli sparket ut av landet... de ødelegger Oslo og andre storbyer i Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...