Gå til innhold

-Utlendingene stjeler jobbene våre!


Anbefalte innlegg

Fordi utenlandske tiggere viser seg å være banditter som ikke har det vanskelig i det hele tatt, men som har dette som en jobb?

En ekstrem generalisering, selv om det finnes utenlandsk bander betyr ikke det at alle utenlandske tiggere jobber for dem.

Hvordan kom disse utenlandske tiggerne seg hit da, hvis de er så fattige at de må tigge?

 

Folk med psykiske problemer har seg selv å takke? Folk som har blitt voldtatt som barn har seg selv å takke fordi de får psykiske problemer av det, som gjør at de havner i uføret?

Uttrykte meg kanskje feil, men når jeg sier mer eller mindre mener jeg at det finnest unntak, og det gjør det selvfølgelig. Men de fleste narkomane som ligger i rennesteinen med sprøyta i hånden har seg selv å takke.

Hvordan har de seg selv å takke?

 

Forøvrig bør folk med psykiske problemer oppskøke psykolog tidlig slik at de kan få hjelp med probleme, hadde de gjort det isteden for å la dopet hjelpe med problemene hadde det nok gått bedre med de.

Tror du folk tenker rasjonelt og klart når de har psykiske problemer?

 

De utenlandske tiggerne er som regel folk som kommer på tiggeferie til Norge, og så drar de hjem til familien og huset sitt etter at ferien er over.

Enda en ekstrem generalisering. Slike bander er et relativt nytt fenomen, noe utenlandske tiggere absolutt ikke er.

Ok? Hvor var disse utenlandske tiggerne før, og hvordan kom de seg til Norge? For få år siden snakket alle tiggere jeg kom over i Oslo norsk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi utenlandske tiggere viser seg å være banditter som ikke har det vanskelig i det hele tatt, men som har dette som en jobb?

En ekstrem generalisering, selv om det finnes utenlandsk bander betyr ikke det at alle utenlandske tiggere jobber for dem.

Hvordan kom disse utenlandske tiggerne seg hit da, hvis de er så fattige at de må tigge?

6023868[/snapback]

 

Nå kommer jeg sikkert til gjøre deg oppmerksom på ett nytt ord du overhhodet ikke ante om eksistensen til, menneskesmugling.

Der nede, lengre ned enn Svergie til og med, er det flere familier som sparer og sparer deler av månedsinntekten til en slik reise, en reise til et nytt og lovende land. Det er slik de kommer seg hit, sittende i små lastebiler de har betalt 50% av månedslønnen gjennom ett-år til.

Lenke til kommentar

Bortsett fra den usaklige og nedsettende kommentaren din, så mangler du noe konkret som tilsier at det du snakker om skjedde i noe større omfang. De aller fleste tiggerne jeg har kommet over i Oslo har vært norske, og det er først i det siste at det har vært mange utenlandske tiggere, som i tillegg har spilt på folks dårlige samvittighet.

Lenke til kommentar
Nå kommer jeg sikkert til gjøre deg oppmerksom på ett nytt ord du overhhodet ikke ante om eksistensen til, menneskesmugling.

Der nede, lengre ned enn Svergie til og med, er det flere familier som sparer og sparer deler av månedsinntekten til en slik reise, en reise til et nytt og lovende land. Det er slik de kommer seg hit, sittende i små lastebiler de har betalt 50% av månedslønnen gjennom ett-år til.

6023905[/snapback]

Mulig å ikke være nedsettende og frekk kanskje?

 

Uansett så ER disse utenlandske tiggerne et nytt fenomen. De er her i tre måneder, og blir så byttet ut med nye. Det ser jeg som jobber i en butikk på Karl Johan... de samme tiggerne er her i ganske nøyaktig tre måneder. Så er det stille i noen dager, så er det nye tiggere som er her i tre måneder. De stille dagene imellom, brukes til å busse de "gamle" hjem og de "nye" til Oslo. Etter disse tre månedene, ser man mange av de som var her for tre måneder siden, komme tilbake for nye tre måneder.

 

Er ikke dette arrangert, så vet ikke jeg... selv nyhetssendinger på TV har tatt for seg fenomenet, og bevist at de kommer i busslaster. Det skjedde faktisk ikke før, for to år siden fantes ikke dette fenomenet i Oslo. Det sitter noen store bakmenn/mafia bak dette og håver inn store penger.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Nå kommer jeg sikkert til gjøre deg oppmerksom på ett nytt ord du overhhodet ikke ante om eksistensen til, menneskesmugling.

Der nede, lengre ned enn Svergie til og med, er det flere familier som sparer og sparer deler av månedsinntekten til en slik reise, en reise til et nytt og lovende land. Det er slik de kommer seg hit, sittende i små lastebiler de har betalt 50% av månedslønnen gjennom ett-år til.

6023905[/snapback]

Mulig å ikke være nedsettende og frekk kanskje?

 

Uansett så ER disse utenlandske tiggerne et nytt fenomen. De er her i tre måneder, og blir så byttet ut med nye. Det ser jeg som jobber i en butikk på Karl Johan... de samme tiggerne er her i ganske nøyaktig tre måneder. Så er det stille i noen dager, så er det nye tiggere som er her i tre måneder. De stille dagene imellom, brukes til å busse de "gamle" hjem og de "nye" til Oslo. Etter disse tre månedene, ser man mange av de som var her for tre måneder siden, komme tilbake for nye tre måneder.

 

Er ikke dette arrangert, så vet ikke jeg... selv nyhetssendinger på TV har tatt for seg fenomenet, og bevist at de kommer i busslaster. Det skjedde faktisk ikke før, for to år siden fantes ikke dette fenomenet i Oslo. Det sitter noen store bakmenn/mafia bak dette og håver inn store penger.

6024231[/snapback]

 

Beklager, men dumme spørsmål krever dumme svar.

 

Men, det du sier stemmer ikke, utenlandske tiggere har eksistert i titalls av år, men det som er et nytt fenomen er bandene som har kommet, der flere fra samme bande sitter rundt omkring i byen for å så bli hentet med slike varebiler for å plukke opp dagens utbytte.

 

Og, som du påpeker, det er nok høyst sannsynlig arrangert, det er nok like stor sjanse for at det ikke er det som om at jeg skal vinne i tipping uten å ha tippet.

Det er alt for mange tilfeldigheter rundt slike ting, så jeg ser ingen annen vei enn at det er arrangert.

 

Men, så kan man spørre seg, hvordan blir man kvitt slikt?

 

Jeg tror den eneste utveien er å statuere eksempler, da det vanligvis skaper en preventiv effekt på små-kriminalitet

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Saken er nemlig den at jeg aldri så utenlandske tiggere før disse bandene gjorde sitt inntog for et år/halvannet år siden. Kanskje de bare ikke var synlige nok, men la aldri merke til noen som kom bort til meg uten å be om noen kroner, på flytende norsk.

 

Uansett vil vel de som kommer hit alene også på en eller annen måte ha hatt penger til å dra hit. Da er de ikke så fattige som de utgir seg for å være.

Lenke til kommentar
Saken er nemlig den at jeg aldri så utenlandske tiggere før disse bandene gjorde sitt inntog for et år/halvannet år siden. Kanskje de bare ikke var synlige nok, men la aldri merke til noen som kom bort til meg uten å be om noen kroner, på flytende norsk.

 

Uansett vil vel de som kommer hit alene også på en eller annen måte ha hatt penger til å dra hit. Da er de ikke så fattige som de utgir seg for å være.

6024357[/snapback]

 

Ikke?

 

Jeg er enig i at det er et økende problem, spesielt alle de irriterende menneskene med blomster som på feilaktig måte prøver å selge dem til deg, men jeg så da vitterlig en del av de gode gamle tiggerne som ikke var etnisk-norske.

 

Men, som jeg påpekte i innlegget mitt som du påpekte var litt nedsettende skrevet, det er mange som sparer og sparer for å få komme hit til det norske land.

Selv om jeg tror nok de fleste er slik som du har skapt deg et bilde av.

Lenke til kommentar
I går så jeg en som tigget for å få penger til "bussen hjem til Molde". Rett etterpå ser jeg han komme ut av Narvesen med diverse godteri :roll:

6014954[/snapback]

 

hehe, jaja bra han kommer ut fra narvesen da... hadde vært verre hvis du så han/hun ligge i en busk med overdose eller noe...

Lenke til kommentar
Jeg er generelt mye mer positivt innstilt til norske tiggere. Det er stort sett folk som faktisk har det vanskelig (det har ikke disse mafiabandene fra øst-Europa). Men det er et par narkiser som går igjen, som er rett og slett agressive. De slenger noe dritt etter deg om du ikke gir de noe, og truer deg nesten før du har kommet bort til de. Har sagt til de at de ikke kan forvente å få noen penger når de oppfører seg sånn, men det ser ikke ut som det går inn.

 

Agressive norske tiggere kan gjerne ta en overdose for min del. De skaper bare uhygge. De som pent spør etter penger og faktisk sier takk om du gir noe, har jeg ikke noe i mot. Utenlandske tiggere burde fått en fot i ræva og bli sparket ut av landet... de ødelegger Oslo og andre storbyer i Europa.

6023833[/snapback]

 

Jeg anser personene som står og samler inn penger for diverse organisasjoner som tiggere også. De gir seg ikke og prøver å gi deg dårlig samvittighet "bryr du deg ikke om dyr? Tenk på de stakkars dyrene". Kjøss meg bak.

Lenke til kommentar

Når vi er inne på påstanden om at «innvandrere stjeler jobber»...

 

De som kommer med slike argumenter ville vel heller at de skulle levd på trygd resten av livet? :roll:

 

Det misvisende å si at «innvandrere stjeler arbeidsplasser fra oss nordmenn», da de indirekte vil være med å skape like mye arbeidsbehov som de tilfredsstiller ved at også de bruker penger. I litt lengre løp ville det gått opp i opp med arbeidsplasser, men den omfattende staten legger hindringer.

Lenke til kommentar
Når vi er inne på påstanden om at «innvandrere stjeler jobber»...

 

De som kommer med slike argumenter ville vel heller at de skulle levd på trygd resten av livet?  :roll:

 

Det misvisende å si at «innvandrere stjeler arbeidsplasser fra oss nordmenn», da de indirekte vil være med å skape like mye arbeidsbehov som de tilfredsstiller ved at også de bruker penger. I litt lengre løp ville det gått opp i opp med arbeidsplasser, men den omfattende staten legger hindringer.

6026615[/snapback]

 

Ro ned. Her er det ikke snakk om arbeidsplasser i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Når vi er inne på påstanden om at «innvandrere stjeler jobber»...

 

De som kommer med slike argumenter ville vel heller at de skulle levd på trygd resten av livet?  :roll:

 

Det misvisende å si at «innvandrere stjeler arbeidsplasser fra oss nordmenn», da de indirekte vil være med å skape like mye arbeidsbehov som de tilfredsstiller ved at også de bruker penger. I litt lengre løp ville det gått opp i opp med arbeidsplasser, men den omfattende staten legger hindringer.

6026615[/snapback]

 

Ro ned. Her er det ikke snakk om arbeidsplasser i det hele tatt.

6026701[/snapback]

 

Jeg vet det, men hadde så lyst til å skrive det der. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...