Gå til innhold

Hvordan lage tyrker?


Nstin

Anbefalte innlegg

Jeg var på polet med fattern i stad og fikk kjøpt meg en helflaske med rein 60%.

 

Og jeg har kjøpt meg 3 poser med tyrkisk pepper.

Men jeg har glemt hvordan jeg lager det hehe.

 

Husker en kompis av meg fortalte meg om hvordan; han kokte den tyrkiske peppern til den var helt flytende og så helte han den oppe i spriten, så rista han det til det var godt blandet.

 

Men jeg husker ikke helt om det er riktig fremgangsmåte. Hepl plx

 

Hjelp er VELDIG koslig akkurat nå =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du ha det kjapt, så har du peppern i en kjele og fyller opp med vann til det akkurat dekker alle dropsene, så lar du det smelte på lav varme. Etter alt har smeltet har du det sammen med spriten, rist i ca 5 minutter også er det klart.

6009486[/snapback]

Takk, det var akkurat sånn han fortalte det! ;)

 

Skal ha det til i kveld og til søndagen =)

 

Edit: Men holder det med 3 poser da?

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

mange måter å lage på her ser jeg......... ha 3 poser i en liten kasserolle, fyll i ca 1 liter vann. varm sakte opp mens du rører rundt........ nå alt er oppløst lar du den avkjøle seg, så blander du sprit oppi.

 

har du det travelt har du bare alt i en flaske og rister. blir ikke like bra resultat da.

 

 

bare meg som syntes det er merkelig at faren kjøpte en helflaske 60% til sønnen sin?. kunne iaff ha kjøpt 40% istede :p

 

 

ps: vannmengde avhenger av mengde sprit og hvor sterk den er.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
mange måter å lage på her ser jeg......... ha 3 poser i en liten kasserolle, fyll i ca 1 liter vann. varm sakte opp mens du rører rundt........ nå alt er oppløst lar du den avkjøle seg, så blander du sprit oppi.

 

har du det travelt har du bare alt i en flaske og rister. blir ikke like bra resultat da.

 

 

bare meg som syntes det er merkelig at faren kjøpte en helflaske 60% til sønnen sin?. kunne iaff ha kjøpt 40% istede :p

 

 

ps: vannmengde avhenger av mengde sprit og hvor sterk den er.

6009863[/snapback]

Takk for alle svar! :)

 

Jeg har ikke så dårlig tid, skal lage nå tenker jeg =)

 

Bra at 3 poser holdt hehe.

 

Hvorfor er det så rart at han kjøpte 60% til meg? Jeg er trossalt 18 år gammel ;)

Lenke til kommentar
Uansvarlig gjort av faren din, Nstin. 60% er for sterkt for den svake kroppen din  :p

Du roper jo på æljen hver gang..

6010584[/snapback]

Pøh! Du vet like godt som meg Chris at jeg er mye bedre en deg i alt :cool:

 

Og at kroppen min er lagd av stål, og at jeg har ropt på elgen 1 eneste gang!

Etter at jeg styrta 8 pils, drakk en flaske med fisherman og at fikk en munnfull med salt i kjeften. Som du så fint toppet med å hele salt i hodet på meg mens jeg skylte ut salt fra kjeften :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...