Gå til innhold

Conroe kommer i juli


Anbefalte innlegg

synest conroe høres litt spennende ut, lite effekt og lite varme. veldig høy ytelse har det også vært snakk om. ser for meg en ny shuttle med denne cpu og litt større psu enn i dag.

 

noen som har det tall på hvor mye varme den avgir? tdp, var het det vel

6003828[/snapback]

Conroe "vanlig" får 65W TDP, mens Extreme Edition får 95W.

Merom får 35W TDP (Det kommer nok LV og ULV-utgaver også)

 

Litt detaljer om Conroe, Merom og Conroe Extreme.

 

tharsan: Du trenger vel ikke å oppgradere det hovedkortet for å kunne bruke Conroe?

6005039[/snapback]

Det ser dessverre ut som han må det: Link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
synest conroe høres litt spennende ut, lite effekt og lite varme. veldig høy ytelse har det også vært snakk om. ser for meg en ny shuttle med denne cpu og litt større psu enn i dag.

 

noen som har det tall på hvor mye varme den avgir? tdp, var het det vel

6003828[/snapback]

Conroe "vanlig" får 65W TDP, mens Extreme Edition får 95W.

Merom får 35W TDP (Det kommer nok LV og ULV-utgaver også)

 

 

Memrom kan jo bli meget interessant som laveffekt desktop-CPU, det er alltid koslig med en CPU man kan få gort stille...

 

AtW

Lenke til kommentar
Conroe "vanlig" får 65W TDP, mens Extreme Edition får 95W.

 

snakker vi ikke da omentrent som 939 cpuer er i dag?

6005517[/snapback]

Jepp, de ligger sånn cirka fra 68 til 105W maks TDP. Jeg regner med at revisjon F (kun for sokkel AM2) så vil maks TDP ligge endel lavere.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Det er ikke bare bare å øke TDP uten videre. Økt TDP krever kraftigere spenningsregulatorer på hovedkortene og helst også flere pinner på prosessoren så det ikke blir for mange ampere per pin.

 

Det er mulig det skjer (Det har skjedd før) men jeg tror ikke Intel vil gå i den retninga nå som de har bestemt seg for å fokusere hardt på energieffektivitet.

Lenke til kommentar
hva er TDP? kan nkon fortelle meg korleis ein kan vete temperaturen med TDP?

6005829[/snapback]

TDP står for Thermal Design Power og er et tall prosessor-produsentene oppgir som PC-produsentene bruker når designer kjøleløsningen for prosessoren slik at den fungerer tilfredstillende. For å gjøre det ekstra forvirrende så oppgir prosessor-produsentene TDP på forskjellig måte, så tallene bør ikke direkte sammenlignes. Mer om dette her:

http://www.silentpcreview.com/article169-page3.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_Design_Point

Lenke til kommentar

Det er mulig det skjer (Det har skjedd før) men jeg tror ikke Intel vil gå i den retninga nå som de har bestemt seg for å fokusere hardt på energieffektivitet.

6005643[/snapback]

 

Intel er Intel :thumbdown:

6005868[/snapback]

 

Ja heldigvis, så derfor kommer de med ny cpu som ser ut til å knuse alt :p

Lenke til kommentar
Det ser ut som det blir mitt andre Intelbaserte system til høsten, mitt første var en P3 700MHz sak med 512MB ram og ATI RAGE XL 128MB grafikk. Etter det har det vært AMD all the way, men hvis Conroe holder det den lover..

6005940[/snapback]

 

 

hehe! Eg har alltid stått for Intel! Den første hugsa eg ikkje, men den tredje var PIII, den fjerde P4, den femte Intel centrino M735 og nå Intel P D 930... hehe...

Intel er best!! :D

Lenke til kommentar
Det ser ut som det blir mitt andre Intelbaserte system til høsten, mitt første var en P3 700MHz sak med 512MB ram og ATI RAGE XL 128MB grafikk. Etter det har det vært AMD all the way, men hvis Conroe holder det den lover..

6005940[/snapback]

 

Velkommen tilbake i klubben,jeg vet du vil trives :)

Lenke til kommentar
humm, jeg lurer fælt på hvordan AMD har tengt til å slå tilbake her.

sælig med tanke på at am2 har store problemer med ytelsen.

 

slik det ser ut i dag, kan det faktisk hende at mitt neste system blir mitt første intel system.

6006761[/snapback]

 

Store problemer? Hva legger du i det?

 

Ellers tipper jeg AMD slår tilbake på samme måte som de har gjort tidligere, for de fleste er det ikke den kjappeste chippen som teller, men hvor mye ytelse man får per krone, mao ved å sette ned prisene. Om de har en markant tregere CPU så vil jo ikke det være nok i lengden, men det kan ihvertfall dempe virkningen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...