Gå til innhold

PS3: Sony regner med tap på nesten $1 milliard


Anbefalte innlegg

With Blu-ray players arriving this year priced at $1,000 -- a tag that would be considered absurd for a 'competitive' videogame machine -- many (including 1UP) have wondered what Sony would do to cut costs and avoid a massive financial fallout with PlayStation 3. As it turns out, it appears they're going to bite the bullet.

Reuters reports Sony announced today in Japan they expect their game division to suffer a $877 million USD (the equivalent of $100 billion yen) loss due to start up costs associated with PS3 over the next year. Clearly the worldwide launch later this year must be playing a factor. How the company expects to recover, however, is unclear.

 

Production costs on the CELL and Blu-ray technologies will obviously come down over the years, but Sony doesn't have much wiggle room in pricing PS3 if they want to remain competitive with Xbox 360, especially considering Microsoft may very likely institute a price drop around PS3's launch in November.

 

Sony stock holders must be sweating bullets.

Virker som om Sony kommer til å satse på en akseptabel og konkurrasnedyktig utsalgspris på PS3, subsidiert av egen lomme. Blir jo nesten vinn eller forsvinn dette for Sony :dontgetit:

 

Noen synspunkter?

 

Edit: Glemte linken: http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3150012

Endret av Mr.FOXHOUND
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

You gotta spend money to earn money...

 

Akkurat som med film-, musikk- og de aller fleste andre bransjer så må man investere relativt betydelige summer/gå med tap før man i det hele tatt er garantert å få noe igjen over tid.

 

Men i det store og hele er nok Sony rimelig avhengig av at deres satsing på Blu-Ray virkelig tar av i løpet av et par år.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
You gotta spend money to earn money...

 

Akkurat som med film-, musikk- og de aller fleste andre bransjer så må man investere relativt betydelige summer/gå med tap før man i det hele tatt er garantert å få noe igjen over tid.

 

6002119[/snapback]

Jo, men slik jeg har forstått det, har den delen av Sony som driver med spill vært selve motoren i Sonykonsernet, og overskuddet her har gått til å dekke underskudd andre steder.. Vet ikke om det er jeg som har misforstått eller om det er fakta, men det sier jo litt om hvor avhengig de vil være av suksess..

Lenke til kommentar
Sony tjener bra med penger om dagen http://www.gamespot.com/news/6148465.html

6002268[/snapback]

Noen utdrag fra artikkelen din:

However, an increased tax rate on the company's deferred tax assets led to a weaker bottom line than those numbers would suggest: Net income for the year came to 123.6 billion yen ($1.06 billion), a 24.5 percent decrease from the preceding year.

Sony i sin helhet tjente nesten 25% mindre enn det foregående året.

 

On the gaming side of the business, Sony's game division showed strong revenue performance but lackluster profitability, with 958.6 billion yen ($8.2 billion) in revenue yielding only 8.7 billion yen ($75 million) in income. Despite revenue growth of 31 percent, profits for the division fell 80 percent year-on-year, a sharp decline that Sony attributed to continued high R&D costs for the PlayStation 3 and "charges associated with preparation for the launch of the PS3."

Her kommer vi inn på det denne posten egentlig handler om; Sonys fortjeneste sank med 80% fra åreti forveien, mye takket preparasjoner til PS3. Vil ikke akkurat si at Sony tjener "bra med penger" når det er såpass stort gap fra året før.

Lenke til kommentar

HD-DVD har jo blitt veldig godt mottatt i USA. Butikkene som solgte enhetene var utsolgt før de i det hele tatt hadde fått de inn i butikklokalet.

Blir mye kriging mellom Sony og MS framover.

 

X360/HD-DVD vs. PS3/BluRay

 

Betamax vs. VHS varte jo i 8 år, hehe. Jeg for min del avventer og ser fremover hva som skjer. Det at Sony er villig til å gamble så sinnsykt synes jeg er tøfft gjort. De stoler veldig på merkenavnet PS. Og jeg ser også frem til prisras på X360 når PS3 lanseres, og at PS3 blir lansert med en OK pris. Så jeg får begge to i hus :D

Lenke til kommentar
HD-DVD har jo blitt veldig godt mottatt i USA. Butikkene som solgte enhetene var utsolgt før de i det hele tatt hadde fått de inn i butikklokalet.

Blir mye kriging mellom Sony og MS framover.

 

X360/HD-DVD vs. PS3/BluRay

 

Betamax vs. VHS varte jo i 8 år, hehe. Jeg for min del avventer og ser fremover hva som skjer. Det at Sony er villig til å gamble så sinnsykt synes jeg er tøfft gjort. De stoler veldig på merkenavnet PS. Og jeg ser også frem til prisras på X360 når PS3 lanseres, og at PS3 blir lansert med en OK pris. Så jeg får begge to i hus :D

6002477[/snapback]

 

Jupp, noen som husker Xbox lanseringen "plystre" "plystre".

Den datt jo nesten 2000 kr etter 4 uker eller noe. Bryr meg midt der hvor sola ikke skinner hvertfall om ps3 går med underskudd elelr overskuud... :p

Lenke til kommentar
Sony er langt i fra alene om BD. En brorpart av filmbransjen står bak formatet og foretrekker BD.

6002662[/snapback]

 

Men forbrukerne foretrekker ikke dette pga kopibeskyttelse og pris blandt annet..

 

Sony har nok åpna pengekrana litt for mye, om noen få år er det ikke snakk om hverken blueray eller HD-DVD.. Da er det streaming ned til HD som gjelder eller annen form for lagring.. Ikke noen skrøpelige media som ikke tåler behandling..

Endret av skille22
Lenke til kommentar
Sony er langt i fra alene om BD. En brorpart av filmbransjen står bak formatet og foretrekker BD.

6002662[/snapback]

 

Men forbrukerne foretrekker ikke dette pga kopibeskyttelse og pris blandt annet..

 

Sony har nok åpna pengekrana litt for mye, om noen få år er det ikke snakk om hverken blueray eller HD-DVD.. Da er det streaming ned til HD som gjelder eller annen form for lagring.. Ikke noen skrøpelige media som ikke tåler behandling..

6003125[/snapback]

Nå tåler Bluray discene veldig mye da, har bl.a. vært testet med å prøve å skrape den opp med et skrujern uten at den fikk en skramme.

 

Skjønt, er du dum nok til å skrape opp discene dine med skrujern, gjør du vel egentlig menneskeheten en tjeneste med å stikke det inn i hodet ditt etterpå. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Hmm.. spennende. Håper bare Blu-ray blir det neste store da, ellers går Sony kanskje nedenom og hjem.

6002047[/snapback]

Jeg hadde blitt fornøyd med et medium uten kopibeskyttelse egentlig, Blu-Ray har jo en latterlig mendge med brukerfientlige beskyttelser, og som vi alle vet - sålenge det faktisk eksisterer, kan det legges ut på nett i en eller annen form.
Lenke til kommentar

Jeg er litt skepsisk til PS3 til nå. Tror Sony satser for mye på maskinvaren sin. Men det er for tidlig å si om hvordan det går såklart.

 

De taper nok en milliard, som de kan slenge på de andre milliardene de har i gjeld. Jaja, håper de vet hva de gjør.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Hmm.. spennende. Håper bare Blu-ray blir det neste store da, ellers går Sony kanskje nedenom og hjem.

6002047[/snapback]

Jeg hadde blitt fornøyd med et medium uten kopibeskyttelse egentlig, Blu-Ray har jo en latterlig mendge med brukerfientlige beskyttelser, og som vi alle vet - sålenge det faktisk eksisterer, kan det legges ut på nett i en eller annen form.

6004770[/snapback]

 

Vell, jeg vil ha det beste mediumet som standard, og det er Bluray.

 

Forøvrig er det akkuratt de samme kopibeskyttelsene på HD-DVD som på Bluray.

Eneste forskjellen er at Bluray har muligheter for ekstra beskyttelse dersom utgiver av programvaren/media'et ønsker dette.

 

Det er slik at dersom du vil kopiere noe fra nettet innpå et bluray-cd, så kan du fint gjøre dette, uten problemer.

Og du kan sikkert ta tusen kopier av bluray-disken din om du vil.

 

Uansett så er ikke alternativet i PS3 HD-DVD, så det blir bortkastet å diskutere.

Alternativet ville vært DVD, så jeg er rimelig fornøyd med at vi får oppgradert det standard optiske mediumet også denne generasjonen på i det minste en konsoll. :)

Om det blir standard får tiden vise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...