Gå til innhold

har vann smak?

Pål-Espen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
men helt vanlig, rent vann, må få oppklaring i dette raskt :p noen som har et ganske genialt svar på det?

5999804[/snapback]

Det smaker jo vann. Vann er jo et sammensatt stoff, akkurat som all annen mat og drikke. Vi kjenner jo at det smaker noe.

Skrevet

Vann ifra flaske smaker plast synes jeg. Vannet fra springen her smaker metallisk og gammelt. Vann fra feks en fjellbekk smaker ofte mye bedre og har en naturlig aroma.. smaker bare digg. :)

Skrevet
Jeg mener at vann har en smak. For når man drikker det så vet man med en gang at det er vann man drikker.

5999896[/snapback]

Men det er jo fordi det ikke smaker en dritt.

Skrevet

Vann fra bekken smakker godt på grunn av alle de naturlige mineralene det drar med seg på veien.

Vann fra springen, kan smake godt, men smaken forandrer seg på grunn av ennå mer som dras med på veien. Alt som ligger i rør helt frem til kranen.

Skrevet

Så vidt jeg vet er vann i ren form uten smak (surt, søtt, salt osv), men temperaturen, konsistensen og den leskende virkningen (man drikker vann når man er tørst, kroppen gir deg signal om at "nå var du flink gutt, nammenamm") kan oppleves som smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...