Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Se der ja! Kjempebra jobba! Få den komplett og kanskje den kan legges u t på 1. side..

6222010[/snapback]

 

 

Finner dere resultater så kan jeg jo fort legge de til. Tallene der er snitt av de jeg fant (ikke mer enn 2 på en kjøling da men :p)

 

Litt ekstremt er MachII osv.

6222434[/snapback]

 

kae machII? Hard du link til ein sånn kjølar eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se der ja! Kjempebra jobba! Få den komplett og kanskje den kan legges u t på 1. side..

6222010[/snapback]

 

 

Finner dere resultater så kan jeg jo fort legge de til. Tallene der er snitt av de jeg fant (ikke mer enn 2 på en kjøling da men :p)

 

Litt ekstremt er MachII osv.

6222434[/snapback]

 

kae machII? Hard du link til ein sånn kjølar eller?

6222719[/snapback]

Litt ned på sia her ser du Mach2.

Lenke til kommentar

hmm, virker som om 67 klokker ein del betre enn 66. nokon som har peiling på om det er pga hovedkort eller selve prossesoren? Altså om det bare er pga høgare multiplier og at hovedkorta seier stop, eller om prosessoren er betre. f.eks a64 klokker jo ca likt uavhengig av modell.

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar
hmm, virker som om 67 klokker ein del betre enn 66. nokon som har peiling på om det er pga hovedkort eller selve prossesoren? Altså om det bare er pga høgare multiplier og at hovedkorta seier stop, eller om prosessoren er betre. f.eks a64 klokker jo ca likt uavhengig av modell.

6224086[/snapback]

 

Viss eg fårstår deg riktig: Alle HKene endar på 450FSB hastighet, og på grunn av at 66 har lavare mindre MP enn 67 så klokkar jo 67 lengre.

Lenke til kommentar
hmm, virker som om 67 klokker ein del betre enn 66. nokon som har peiling på om det er pga hovedkort eller selve prossesoren? Altså om det bare er pga høgare multiplier og at hovedkorta seier stop, eller om prosessoren er betre. f.eks a64 klokker jo ca likt uavhengig av modell.

6224086[/snapback]

 

Viss eg fårstår deg riktig: Alle HKene endar på 450FSB hastighet, og på grunn av at 66 har lavare mindre MP enn 67 så klokkar jo 67 lengre.

6224118[/snapback]

Hovedkortene får vi bare vente på... og så se hvilken fsb man klarer... det kommer jo nye kort.... dagens 955/975 kort kan stilles til 450,,, å faktisk kunne kjøre denne hastigheten er noe helt annet..

Lenke til kommentar
ser jo ut i fra det diagrammet på forgje side at dei ikkje kjørte med ein FSB på 450. Det eg lurte på var om dere veit om det er hovedkort eller CPU som ikkje går lengere.

6224480[/snapback]

 

I og med at prosessorene klarte å gå betydelig lengre med ekstremkjøling, så indikerer jo det at det var prosessorene som møtte veggen, ikke hovedkortet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvis det er sant at de har klart å presse Conroe opp i 5GHz (selv med ekstremkjøling) så er det veldig imponerende for en såpass bred arkitektur. Med tanke på at bedre kjøling gjør at de klarer å presse den opp fra 3,5 til 5,0 så tyder det på at intel har gjort et mesterstykke når det kommer til ledningsforsinkelser.

Lenke til kommentar

Test av Intel Core 2 Extreme 2.93GHz og Intel Core 2 Extreme 3.2GHz

 

Test av Core 2 EE :dribble:

 

 

 

gleder meg noe sinnsykt til dem kommer :w00t:

 

amd fx62 blir jo bare en mellomklasse CPU sammenlignet med dette og ser ut som vi kan forvente mye klokking av conroe i tillegg :cool:

 

Blir nok også bedre ytelse når Asus og andre hovedkort levrandører kommer på banen med skikkelig kort.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
ser jo ut i fra det diagrammet på forgje side at dei ikkje kjørte med ein FSB på 450. Det eg lurte på var om dere veit om det er hovedkort eller CPU som ikkje går lengere.

6224480[/snapback]

 

I og med at prosessorene klarte å gå betydelig lengre med ekstremkjøling, så indikerer jo det at det var prosessorene som møtte veggen, ikke hovedkortet.

 

-Stigma

6224567[/snapback]

 

Intel chipsettene har jo tradisjonelt hatt masse å gå på så jeg er lite bekymret for det...

Lenke til kommentar
Netshop har lista DFI Infinity 975X/G, på lager 16.06

 

Kan du kjøre SLI på slike selv om de er bare godkjent for Crossfire?

6227550[/snapback]

Nei og ja....

Om du klarer på få fingra i drivere som ikke er sperret for 975x + sli så er det ikke noe problem. men det finnes 2-3 personer utenom Nvidia som har dette... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...