Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Netshop har lista DFI Infinity 975X/G, på lager 16.06  :hmm:

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35366

6227347[/snapback]

 

Jeg bestilte likesågodt det også jeg (har bestilt P5B Deluxe fra PS-Data). :)

 

Når det gjelder Conroe-versjon er jeg usikker på om jeg skal "slenge meg på" "Preorder" hos Shg.no..

FCG på xs.org fraråder dette, da han mener dette kun er med på å "sponse" webshop med høy fortjeneste på disse "chip'ene".. og at Intel neppe vil ha problemer med å levere nok CPU'er til alle som vil ha.

 

Vel.. foreløpig har jeg klart å motstå fristelsen til å bestille en CPU som ikke kan leveres før om nesten 2 mndr.

Shg.no's priser var ihvertfall noe høyere enn jeg hadde forventet, slik at jeg foreløpig "heller mot" en E6400 (men vil helst ha en E6600).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hm, Leste nettop testene og som (spes: conroe vs fx-57) fikk meg til å angre svært mye på at jeg kjøpte en fx-57  :no:

6232007[/snapback]

 

Ikke bruk energi på dette... :)

Nesten alt av innkjøp av datadeler er dårlig business..

Skynd deg å selge FX'n mens den enda er verdt noen kroner... :!:

Lenke til kommentar

Nyhets brev fra shg:

 

 

Intel Core 2 Duo

 

 

Siden Intel lancerede deres gamle Pentium4 Prescott har de haft problemer med, at tiltrække kunderne, da deres CPU'er har udviklet ekstremt meget varme - samtidigt udgav AMD deres Athlon64 som de i de seneste år har haft meget succes. Men det skal være slut nu...

 

I de første anmeldelser har Conroe, som Core 2 Duo også kaldes, vist et stort overclockingspotentiale, hvor den har slået AMD's topmodel FX60 - som tilmed er mange gange dyrere end Conroe.

 

Intel vil sende et nyt chipsæt på markedet, som er specielt tilrettet Conroe. Ældre bundkort med Intel chipsæt vil formodentligt understøtte Conroe - dette kan i de fleste tilfælde dog kræve en BIOS opdatering.

- Andre chipsæt vil også understøtte Conroe, dog forudsætter dette en BIOS opdatering.

 

 

Denne Conroe CPU bliver officielt frigivet 23 juli (23.07.06), vi anbefaler, at man forudstiller denne CPU, da vi forventer relativt få mængder efter lanceringen. - Bestiller du tidligt kan du være blandt de første som modtager denne CPU!

 

Noen som vet om intel ikke klarer å levere mangen nok til alle?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er noe i det SHG sier. Jeg tror intel kommer til å slite med leveransene av to grunner:

- Tradisjonellt har de prioritert tidlige lanseringer fremfor gode tilgjengelighet. Særlig når de har vært i en presset situasjon (noe de definitivt er nå)

- Jeg tror etterspørselen vil bli høyere enn intel kalkulerer med. Dvs. at det kommer raskt et lite antall på markedet, blir raskt tomt, og sakte men sikkert dukker opp flere og flere plasser igjen.

 

SHG ser nok sitt snitt til å selge til en høy pris, med rette om man skal ta markedsføringskreftene tilbud og etterspørsel på alvor.

 

For oss er det en fordel med forhåndsbestilling: Vi får trolig tak i CPU'en lang tid før de som bestiller etter lansering. Ulempen er at man ikke får se offisielle tester før man har betalt for varen. Ingen vet foreløbig noe om overklokkingspotensialet til gjennomsnittlige CPU'er som kommer i handelen. Alt vi vet er forhåndstestene under intel-kontrollerte omstendigheter, og at brikkene trolig er håndplukket for å gi best mulig inntrykk.

Lenke til kommentar
Hør nå her :)

 

Før kom 865 før 875.

 

Nå kommer 965 etter 975 og blir nye topmodellen.

 

965 er topmodell fordi det har ICH8R chipset istedefor det svakere ICH7 som 975 har :)

 

Så 975 vil ikke være topmoddelen og "dyrest"

6210547[/snapback]

 

"Jadda..jadda"... ikke noe er bedre enn det... :)

 

Takker for tilsnakk og oppklaring... :D

6210578[/snapback]

 

Må vel bare bite i det sure eplet. :innocent:

 

Kan vel ikke kalle i96x serien toppmodell da den ikke har Crossfire støtte.

 

No CrossFire on Intel Broadwater 96x Chipsets

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe rart, men tydelig at folk her fokuserer litt FOR mye på ytelse.

Kanskje smart å vente 2-3 måneder etter lansering og se an hvilket hovedkort som kommer best ut. Siden vi snakker om Intel, så vil nok Asus være en sikker kandidat med tanke hovedkort. DFI går jo forsatt for hovedkort med bråkete chipset vifte...!

Lenke til kommentar

Overklokkere burde også vente noen måneder. Da får Intel tid til å komme med Conroe steppinger som overklokker bedre. Bare se hva AMD har gjort med DC Opteron så skjønner man det. Sier ikke at de første Conroe blir dårlige klokkere, noe de helt klart ikke er, men ting kan vel bare bli bedre.

 

En annen ting som er bra ved å vente 2-3 måneder er at da kommer det helt sikkert DDR2 brikker med lavere timings enn det som finnes nå. Kanskje vi ser DDR2 800 med 3-3-3 timings?

 

Når jeg skal ha Conroe så skal jeg minst ha en som klarer 3.0 Ghz med standard volt.

Lenke til kommentar
Hva har du røyka 'a?

6235574[/snapback]

Hva faen er problemet ditt? Og skal du kritisere må du jo være mer definert enn at du uthever "andre".

Et tips: Les din egen signatur!

6237117[/snapback]

 

Second that. TomFu du burde følge det du selv har i siggen din.

 

Når jeg skal ha Conroe så skal jeg minst ha en som klarer 3.0 Ghz med standard volt.

6237260[/snapback]

 

Heh, de Conroene som har dukket opp på XS.org klarte jo vel 3,5Ghgz++ med luftkjøling og stock Vcore? Både E6600 og E6700. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...