Gå til innhold

Intel Conroe Info; -Samletråd. Les 1. innlegg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tipper det blir mye s939 til salgs når Conroe er kommet! :hmm:

 

Jeg satser på første leveringen selv, men venter til jeg finner bra hk/ram å parre den med.

6218364[/snapback]

 

 

Tror vi får se Ram og HK ganske snart. Er jo en del ram allerede. Da det gjelder HK blir det nok Abit eller Asus på meg denne gangen, så fort de lanserer ei bra fjøl.

Lenke til kommentar

Skal selvsagt poste resultater når jeg får igang maskina :)

 

cshop.no (og alle andre butikker som bruker deres levrandør) kan ikke sjekke rev nr. shg.no er utsolgt for badaxe kortetet og kan derfor ikke sjekke.

 

Får assistanse i England for å skaffe et kort...

 

Helt utrolig tabbe av HK prosusender (ALLE) å gi ut en ny REVISJON med samme navn for en såpass stor endring som dette faktisk er. Hadde vært MYE bedre å komme med et nytt navn, slik at de som bestiller vet hva de skal ha, og butikkene selger rett produkt.

 

Selvsagt kunne jeg bestilt det cshop.no har på lager nå, men jeg gidder ikke å returnere produktet dersom det er feil (noe det mest sannsynlig er...)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at de ikke ga Extreme 1333 FSB, eller E6700 for den saks skyld. Med overklokking ser de ut til å lett komme enda mye høyere.

 

Ikke at de trenger høyere ytelse for å gi AMD hodepine, men hvis både hovedkort og CPUer takler det, kunne det jo bare hjelpe på salget med enda litt mer futt.

Lenke til kommentar
Intel Confirms Two Upcoming Core 2 Extreme CPUs

 

Altså:

Èn X6800 (2,93Ghz/1066FSB) i Q3og

Èn X6900 (3,2Ghz/1066FSB) i Q4.

 

Blir nok en stund til vi får se en XE ala X8000 med 1333FSB.. :/

 

På tide å vurdere Dual Woodcrest 5150 :) .. Tross alt samme arkitektur;)

6219580[/snapback]

 

Trenger da server hovedkort (dyrt) og FB-DIMM minne, som heller ikke er direkte billig...

 

X6900 = 12x multiplier - kan ikke se noe som helst poeng i å kjøpe denne fremfor X6800....

 

Alle som har testet conroe som jeg har lest har lett kommet over 333MHz FSB, som sansynlighvis blir det jeg kommer til å bruke som standard i 24/7 kjøring.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dere har fått med dere dette:

 

Time: 10.281s (Super PI / mod1.4)

Clock: 5003.1MHz (fsb416.9MHz x12)

CPU: Core 2 Extreme X6800 (2.93G/266x11/FSB 1066/L2 4MB)

M/B: Intel D975XBXLKR-rev303 modded (bios:1073)

CPU Cooling: LN2 (Pro4 + V-TEC ARC Bed Rev.3.4)

Memory: Corsair PC2-5400UL(v1.3) 512MB x2

VGA: ATI rageXL (PCI)

HDD: IBM DTLA-307020

Power Supply:Zippy-460w

Vcore: 1.74v, Vdimm: 2.55v, Vio: 3.65V

OS: Windows Server 2003

MEM: 4:5, CL4-2-2-2

X6800-5003_10s281.gif

Lenke til kommentar

NDA for å publisere Conroe benchmarks går ut 4. Juni. Kun tre dager igjen. Etter 4.Juni vet vi mye mer om potensialet til disse cpu'ene.

 

Antar at alle de "store" som Anad, TH o.a. sitter å kjører benchmark for harde livet med Conroe ES.

 

Geir

Lenke til kommentar
Se der ja! Kjempebra jobba! Få den komplett og kanskje den kan legges u t på 1. side..

6222010[/snapback]

 

 

Finner dere resultater så kan jeg jo fort legge de til. Tallene der er snitt av de jeg fant (ikke mer enn 2 på en kjøling da men :p)

 

Litt ekstremt er MachII osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...