Gå til innhold

Er rogue vanskelig og spille i pvp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slit og ver rogue i pvp.

Ser litt hardt ut iom at man ikke kan stealthe når man har en dot og lignende på seg, så det virke som rogue må få åpne opp hver gang.

Vil man ta noen som springer eller er på mount så ser det litt hardt ut når man er stealthet og alt ser ut til og må vere riktig timet.

Så fortell hva dere som spiller/spillet rogue syns om den er for vanskelig i forhold andre klasser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser litt hardt ut iom at man ikke kan stealthe når man har en dot og lignende på seg, så det virke som rogue må få åpne opp hver gang.

Vil man ta noen som springer eller er på mount så ser det litt hardt ut når man er stealthet og alt ser ut til og må vere riktig timet.

Så fortell hva dere som spiller/spillet rogue syns om den er for vanskelig i forhold andre klasser.

5966991[/snapback]

Vanskelig og vanskelig. Mye timing, mange skills å bruke til rett tid osv. Endel micro management må til ja, imotsetning til f.eks locks, der jeg bare bruker seduce,nuke,fear repeat=win. Men når du blir flink til det er rogue en av de absolutt beste klassene i pvp.

Skrevet (endret)

5966991[/snapback]

Vanskelig og vanskelig. Mye timing, mange skills å bruke til rett tid osv. Endel micro management må til ja, imotsetning til f.eks locks, der jeg bare bruker seduce,nuke,fear repeat=win. Men når du blir flink til det er rogue en av de absolutt beste klassene i pvp.

5967015[/snapback]

Er den kjedelig og levle, og har den mangen måter og komme seg unna diverse

situasjoner på.

Vil spille noe som er kjekt i pvp og pve.

Lurer litt på en rogue eller hunter da jeg er litt lei Shaman etter hvert

Endret av Digidice
Skrevet

Jeg synes hunter er griseartig i alle fall, har en shaman og... Hunter tar folka så jævlig mye fortere! I duel er shammy fett da, men i massive BG'er så eier hunter! :D Går for hunter! :D

Skrevet (endret)

situasjoner på.

Vell, hvis du er horde kan du jo bli undead, dvs. imba mot locks/mages osv, pga du har vanish, den vanlige grunt trinketen og will of the forsaken.

det _EIER_ totalt. :dribble::D

+sprint hvis du vil komme deg vekk, og eventuelt evasion hvis du er i en knipe. (husk å ikke bruke evasion mot warriors, de får overpower hehe.)

Endret av KnuX
Skrevet (endret)

før lvl 60 er rogue supre i pvp og de er også blandt det kjappeste og levle med. (Da uten pvp build) Men når du egynner å slåss mot epic folk på lvl 60 blir ting litt verre. Men sånn er det vel for alle klasser. Casters gjør syk skade fra andre sida av Azeroth og det er lite du får gjordt med det. (for å sette det på spissen) Men helt klart en grei klasse også i endgame pvp. Men du må vere tolmodig og plukke kampene.

kvier meg litt for å nevne dette for det er alltid noen som "vet hva de snakker om" som aldrig har experimentert med det.... Men jo, bruk evasion mot warriors, Klart de kan overpowre men den har en cooldown og det er bedre med en overpower eller to enn Mange mortal strikes, rend, hamstring, auto attack crits på 1k osv osv. Skal du klare og ta en warrior må du ha en ganske god stunlock uansett og derfor er evasion fin å bruke de få sekundene du må slippe han.

Endret av kule-ku
Skrevet

Rogues har jo mistet ganske mye av fortrinnet i pvp de hadde før, gear utvikler ikke dem like mye så det gjør andre tbh. Men melee classes er og har alltid vært såre enkle å mestre. Er jo absolutt ikke komplisert, har det gøy med min rogue i alle fall.

Skrevet

I enkelte tilfeller er man avhengig av god ping også. Opplevde nettopp å bomme på en druid i travelform med cheap shot. Jeg sto laangt foran han og visste hvor han kom til å løpe(flaggbærer), og så spammet jeg cheap shot mens jeg stealthet mot han, også bommet jeg. Vet ikke hva som skjedde, men tror han var for rask for pingen min. (har nok AB boots og speed enchant, Frostwhispers beste flaggbærer :p )

Skrevet

Vel, det er jo bare rogue som ikke har fått en fix når Mage/Shaman kommer i 1.11 så det er vel ganske logisk ettersom de har hatt class fixing i alle de siste patchene.

Skrevet

Rogue er vel en av de enkleste klassene å spille pvp på, etter min mening. Har prøvd meg hos venner og slikt. Warlock derimot, krever en god del skill.

Skrevet
(husk å ikke bruke evasion mot warriors, de får overpower hehe.)

5967130[/snapback]

Så du foretrekker autoattack, hamstring og MS fremfor en overpower? Jaja, smaken er som baken.

Men, PvP som rogue er ikke særlig knot, nei. Det er en del måneder siden jeg sist spilte aktivt med roguen, men jeg kan ikke akkurat si at jeg hadde problemer med noen spesiell klasser. Brukte mace+dagger, assassination/combat-build og stunlocket.

Det er også stor stas med daggerbuild og en del poeng i subtlety. Improved sap er geniale greier mot flere folk, og rapid concealment er fantastisk for å plukke ned casters i battlegrounds. 2.5-3.5k skade på to sekunder, tilbake i stealth et par sekunder senere. Ikke fullt så effektivt mot mail/plate-folk, men sånn er livet. :)

Skrevet

situasjoner på.

Vell, hvis du er horde kan du jo bli undead, dvs. imba mot locks/mages osv, pga du har vanish, den vanlige grunt trinketen og will of the forsaken.

det _EIER_ totalt. :dribble::D

+sprint hvis du vil komme deg vekk, og eventuelt evasion hvis du er i en knipe. (husk å ikke bruke evasion mot warriors, de får overpower hehe.)

5967130[/snapback]

Hvis du tror man er imba mot locks fordi man er undead får du tro om igjen. wotf hjelper ikke mot deathcoil. nuf said.

Angående rogues og pvp handler alt om timing. Etterhvert lærer du at du kan slå alle classes utenom en epic paladin med å bruke de rette coldowns. (mot en skilled pala i epics kreves det stor klasse forståelse)

PvP som rogue er ufattelig gøy! Du kan luske rundt 3 av motsatt faction, vente til alle er med lavp hp, er du skilled (og heldig nok) kan du ta alle i samme sleng.

PS: Undead har ingen fordeler mot mages.

Skrevet
PvP som rogue er ufattelig gøy!  Du kan luske rundt 3 av motsatt faction, vente til alle er med lavp hp

Bare merk deg at hvis du gjør dette, vil det virke veldig feigt på den du angriper.

Skrevet

jeg har spilt rogue, shaman, warrior og druid.

rogue er utrolig digg i pvp (jeg går pvp med alt jeg spiller med, lever for det!) man kan ta hvilken som helst class bare man vet litt og har erfaring.

kan anbefale dagger build til pvp i og med at det er 2k dmg i løpet av 1 sek!

dessuten er ambush + backstabb *macro som gjør at du trikker thistletea og bruker vanish samtidig (vet ikke om den er nerfet)* ambush + backstabb cold blood + evisc :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...