Gå til innhold

Spill med tidsreiser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som topictittel tilsier er jeg på jakt etter spill som inneholder eller omhandler tidsreiser. Sjanger er uviktig.

5951930[/snapback]

 

Day of the Tentacle. Beste aktive bruk av timetravel som gameplay-element. :)

5951983[/snapback]

 

Uten tvil det beste ja!

 

Ellers har man jo mario & luigi - Partners in time på DS

Lenke til kommentar

Husker jeg hadde et spill før som handlet om en person som ble sendt tilbake i tid, til steinalderen, så måtte man spille gjennom forskjellige tidsperioder, f.eks. gamle romertiden, amerikansk wester'n, oldtidens Japan osv.. Gameplayet var noe ala Resident Evil. Veldig gammelt, Time Commando tror jeg det het.. Var veldig hekta på det før :p Var til Playstation, så tror desverre at det ikke går ann å få tak i det lenger, men denne tråden vekket minner, så syntes jeg burde nevne det :D

Endret av andir
Lenke til kommentar

husker jeg spilte Lighthouse fra Sierra Online.. spillet er fra 1996 og krever bare en 486DX, men sett fra når det er lagd, er grafikken rimelig bra.. her kan du ikke gå rundt som du vil, men du må "klikke" deg videre i spillet, altså det er piler der du kan gå videre.. spillet handler om en doktor som får baby'n sin kidnappa av en "skapning" fra et parallelt univers(grunnet et eksperiment som gikk galt, åpnet han en port til det universet eller noe sånt, tror det var det).. så du må da dra til paralelle universet og finne igjen babyen.. mange gåter og låse.. kansje ikke så lett og få tak i nå men

 

ikke et tidsreise spill, men noe i nærheten kansje :p

 

legger ved et skjermbilde

post-49079-1145704505_thumb.jpg

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Hmm Time Commando og Lighhouse høres interessante ut, håper at det fortsatt er mulig å oppdrive dem :)

 

Ellers så er jeg stor fan av Zelda-serien og har selvsagt spilt begge spillene dere har nevnt ferdig.

 

Turtles in Time ja, det har jeg liggende et sted og samler støv. Mange godbiter på SNES, kanskje jeg må finne frem esken med spill igjen ^^

 

Det jeg egentlig var ute etter med "tidsreiser" var spill hvor man spiller gjennom den virkelige historien, mye slik som Time Commando høres ut som er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...