Gå til innhold

Rocket klassisk musikk..


padda

Anbefalte innlegg

Som emnetittel insinuerer så leter jeg etter rocket klassisk musikk, altså klassiske kjente stykker som er blitt rocket opp.

Til eksempel:

- Jerry C sin Canon Rock, er det forresten han som har orginalen på den, eller er den en cover? Vet at Yngwie Malmsteen har en versjon, men den er ikke like bra IMO..

- Mads Eriksen sin Peer Gynt cd..

 

Noen som vet om noen andre gode sanger/stykker?

Det skal brukes i et bryllup, så det er greit om det er stykker som folk kjenner igjen, og som også passer til bryllup..

 

Noen idéer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kansje ikke "klassisk" men, Glittertind har da rocka opp et par klassiske perler; Pål sine høner, Norge i rødt, hvitt og blått, Anne knudsdotter osv.. men dette er kansje ikke helt hva du er ute etter..

5938256[/snapback]

 

 

hehehe, kan være litt småspesielle bryllup hvor Glittertind gjør seg, men kanskje ikke for hvermansen... Men all ære til dem likevel :)

Lenke til kommentar
yngwie malmsteen spiller jo mye klassisk.

 

f.eks cden:

Concerto Suite For Electric Guitar And Orchestra In E Flat Minor

5940043[/snapback]

 

Skal sjekke den ut, kan være lovende..

 

Ellers, så er det ikke så mange av de alternativene dere har komt med ennå, som er alternativer.. Kanskje litt dårlig forklart av meg, men jeg leter etter type "omvendt Apocalyptica".. Altså, klassiske stykker (klassisk musikk, ikke bare klassikere), som spilles på elektriske instrumenter..

 

Jerry C sin Canon Rock er det beste eksempelet jeg har hittil..

Lenke til kommentar

Steve Vai har spilt Vivaldis "Fire årstider(sommer del 3)" på gitar,men jeg er litt usikker om det er han eller om det er blitt utgitt på hans cder. Har hørt at han har spilt Beethoven femte symfoni på en konsert eller nå sånt.

 

Jason Becker har spilt Niccolo Paganinis femte Caprice på gitar

 

Jeg har hørt at The Who har spilt Edvard Griegs "I dovregubbens hall".

 

Yngwie Malmsteens "Far Beyond The Sun" er inspirert av Paganinis 24 caprice

 

I filmen "Crossroads"(ikke Britney Spears sin film!) har Steve Vai(han har en liten bi-rolle i filmen) komponert en gitarsolo som spilles av karate kid-fyren, som er inspirert av femte Caprice

 

Sånn musikk liker jeg også ;)

Lenke til kommentar

Der ja, nå begynner det å ligne noe!! =)

 

Men, syns det er skammelig lite utvalg av den slags musikk..

Vet at Dream Theater har en versjon av Flight of the Bumblebee, som er ganske stilig, men er nok ikke bryllupsmusikk.. =)

 

Keep 'em coming!

Lenke til kommentar
yngwie malmsteen spiller jo mye klassisk.

 

f.eks cden:

Concerto Suite For Electric Guitar And Orchestra In E Flat Minor

5940043[/snapback]

 

Veldig kul cd. Likte den godt, selv om den kanskje til tider ble litt masete.

Men desverre er den nok ikke brukenes for mitt prosjekt, men absolutt kul til ellers!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...