Gå til innhold

FIFA World Cup 2006 - Status: Ferdig, Italia vant


L@sse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Italiensk juks?!

Frankrikes straffespark kom som et resultat av utmerket filming.

 

6462696[/snapback]

 

 

Du ser på reprisen at han er borti, så det er straffe (litt billig dog).

Frankrike skulle også hatt et straffe (soleklart) til senere i kampen.

 

Lurer på hva Materazzi sa/gjorde mot Zidane, uansett en idiotisk reaksjon og fullt fortjent rødt kort...

Lenke til kommentar

Jepp, typisk. Nå sier alle det alltid har vært mange bedre enn han og blablabla, det er ikke tvil om at han har vært denne generasjonens beste spiller. Før kampen ble nivået hans sammenlignet med Pele og Maradonas og nå hater alle han på grunn av dette.

 

Alt endres fordi han mister hodet i noen sekunder? Jeg kan garantere at _ALLE_ her har gjort noe dumt de ikke har peiling hvorfor de gjorde. Det Materazzi sa må ha vært utrolig provoserende - Zidane er et geni og han skaller ikke ned noen i en VM finale for moro skyld.

 

Uansett, de er alltid de store og kontroversielle spillerene som blir husket. Zidane er en legende som står med stor skrift og røde bokstaver i historiebøkene enten dere vil det eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har forresten aldri skjønt hypen rundt Zidane. Jeg har ikke levd så altfor lenge, men har likevel opplevd mange spillere som er bedre enn Zyndebukken Zidane.

6462728[/snapback]

 

VM 98, Zidane spiller Frankrike fram til finalen og avgjør den selv i første omgang ved å score 2 mål før pause.

 

EM 2000, Zidane fører Frankrike igjen til finalen, scorer riktignok ikke i selve finalen, men sender de til finalen ved å score på straffespark i ekstra omgangen mot Portugal.

 

Champions League 2001/2002, Real Madrid spiller fantastisk hele turneringen, og Zidane dominerer i flere kamper på en måte jeg personlig aldri har sett noen gjøre siden (heller ikke Ronaldinho). I finalen avgjør han kampen ved å skore 2-1 på en fantastisk hel volly.

 

Legg til flere ligatittler med både Juventus og Real Madrid så skjønner du kanskje hvorfor han er regnet for å være vår tids store spiller. Han dominerte kamper og vant titler.

 

Bare synd det skulle ende på denne måten. Hadde han tapt idag uten å bli utvist tror jeg fremdels mange ville regnet han som en av de største, hadde han vunnet ville han blitt regnet som den største. Men måten det endte på ødelegger er en stygg ripe i lakken for måten han vil bli husket på. Desverre, han fortjente så mye bedre.

Lenke til kommentar

Italia var de få millimeterne bedre som trengs, that's all there is to it. Zidane mistet hodet, noe han ikke burde gjort i sin siste kamp, men det ble antakelig ikke avgjørende i en ellers fair kamp. En såpass bevandret fotballspiller burde være vant til slengbemerkninger.

Lenke til kommentar

Et slikt øyeblikk fra en stor spiller og alle glemmer det positive han har gjort i fotball-verden. Det var selvfølgelig fullt fortjent utvisning, men det er lov å bli sint. Gjort er gjort, skallet er skallet. Men det hadde vært interessant å vite hva som ble sagt. Jeg har lenge ment at hver spiller burde ha en mikrofon.

 

Viva le Bleu. De spilte best, men ingen har sagt at fotball er et rettferdig spill.

Lenke til kommentar

LarsP:

 

Zidane er allerede i toppen blant Pele og Maradona. Zidane er en sann spiller. Og du skjønner ikke hypen? Ta deg en tilbakeblikk i hans karriere. Hvorfor ble han kåret tre ganger for verdens beste spiller? Hva gjorde han i Italia og Spania, hva gjorde han i finalen i '98? Dette er klasse spiller. Så klart, dette er noe av det dummeste han har gjort, og jeg er skuffet etter hans nikk.

 

Jeg tror vi ikke kan møte en slik spiller mere, dette er en sjelden blomst og helt noe for seg selv.

Lenke til kommentar

Urutinert av Zidane. Men det kokte nok over for han akkurat da.

Italienerene er spesialister på å erte og terge opp folk, noe de klarte.

 

Det var nok ikke en spesiell hendelse, det har nok pågått hele kampen.

 

Synd, at en så god og rutinert spiller gjør dette.

Dette ødela nok kanskje rykte hans en del som stjerne-spiller, eller så blir det glemt etter en stund. Han var vel omtrent på veg til å bli skrevet opp i bøker sammen med Maradonna, Pelè osv.

 

Men men, "greit nok" at Italia vant. Selv om jeg hadde unnet Frankrike en seier!

 

MEN! Hva i helvette får dommeren eller 4. dommer til å legge til 1 minutt. OG BLÅSE ETTER SEKUNDER OVERTID?!?!?! Man skal ALDRI blåse før tiden..

Enhver oppegående mann hadde visst at 1 minutt var for lite.

 

Det var mine ord, godt å få ut litt. Takk!

Lenke til kommentar
Jeg har forresten aldri skjønt hypen rundt Zidane. Jeg har ikke levd så altfor lenge, men har likevel opplevd mange spillere som er bedre enn Zyndebukken Zidane.

6462728[/snapback]

Jeg venter spent...

 

 

Heiet paa Italia, men synes det er synd at finalen avsluttes med straffespark. Spennende? Ja, men det er mest tilfeldigheter som avgjoer.

Lenke til kommentar
Var du våken i storhetsperioden hans? Mannen var genial i Juventus, og ikke minst i Real Madrid. At det er spillere som overgår han er det jo greit å mene, det blir subjektivt. Men rams opp alle disse "mange" som har vært bedre en Zidane.

6462766[/snapback]

- Romario

- Roberto Baggio

- Lothar Matthäus

- Paolo Maldini

- Brian Laudrup

- Alan Shearer

- Peter Schmeichel

- Eric Cantona

- Bent Skammelsrud

 

og sist, men ikke minst - Fabio Cannavaro

Lenke til kommentar
Jeg har forresten aldri skjønt hypen rundt Zidane. Jeg har ikke levd så altfor lenge, men har likevel opplevd mange spillere som er bedre enn Zyndebukken Zidane.

6462728[/snapback]

 

 

Bare å nevne iveg!

 

edit: ok, ser du skriver navnene her..

Men hvem av de har styrt et lag som Zidane har styrt Frankrike ?

Greit at det er forsvars, og keeperhelter der osv.

 

Men man hører ikke stort om disse spillerene du nevner ?

Eric Cantona er kjent for grisespill hvertfall da men.

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Hvorfor Zidane? HVORFOR??

Faen heller.. Makan til drittkamp kan man lete lenge etter. Kampen i seg selv var bra, men utfallet kunne ikke ha vært verre.. Det hadde vært så utrolig mye bedre å se Zidane heve trofèet over hodet oppe på podiet. La oss håpe at han blir husket for det bra spillet, og ikke sin harde skalle..

post-59744-1152480557_thumb.jpg

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar
LarsP:

 

Zidane er allerede i toppen blant Pele og Maradona. Zidane er en sann spiller. Og du skjønner ikke hypen? Ta deg en tilbakeblikk i hans karriere. Hvorfor ble han kåret tre ganger for verdens beste spiller? Hva gjorde han i Italia og Spania, hva gjorde han i finalen i '98? Dette er klasse spiller. Så klart, dette er noe av det dummeste han har gjort, og jeg er skuffet etter hans nikk.

 

Jeg tror vi ikke kan møte en slik spiller mere, dette er en sjelden blomst og helt noe for seg selv.

6462816[/snapback]

 

Zidane rekker ikke opp til underlivet til El Diego en gang, heller ikke Pelé.

Lenke til kommentar
Var du våken i storhetsperioden hans? Mannen var genial i Juventus, og ikke minst i Real Madrid. At det er spillere som overgår han er det jo greit å mene, det blir subjektivt. Men rams opp alle disse "mange" som har vært bedre en Zidane.

6462766[/snapback]

- Romario

- Roberto Baggio

- Lothar Matthäus

- Paolo Maldini

- Brian Laudrup

- Alan Shearer

- Peter Schmeichel

- Eric Cantona

- Bent Skammelsrud

 

og sist, men ikke minst - Fabio Cannavaro

6462839[/snapback]

 

Hmm, noen av de kåret til verdens beste spiller 3 år?

 

Og forresten, sikkert bare frustrasjonen over din inkompetanse som snakker, men:

 

ROFL AT YOU!!!!

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Det er min mening, og jeg står for hvert eneste ord. Forresten artig å bli kritisert av folk som ikke har sett de overnevnte spillerne i aksjon.

 

Og ja, Bent er bedre enn Zidane.

 

Tidenes beste spiller er forresten Maradona med Sverre Brandhaug på en god andreplass.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...