Gå til innhold

Sette opp ranked server

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet hvordan man setter opp en ranked server ?

er noen gutter som har lyst og sette opp sin egen server på nette ...

og vi lurer så veldig mye på hvordan vi setter opp en ranked server ...

Hilsen TiNuSsS

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dere må iallefall kontakte EA og få videre informasjon angåande å køyre ranked. :)

5926185[/snapback]

ok, men takk for hjelpen ;)

Skrevet
Har dere dobbelkjerne prosessor, masse ram (4gb klassen), SCSI-disker, linux da?

5927924[/snapback]

Tror ikke det nei, er det noe vi burde ha hvis vi ska sette opp server :p ?

Skrevet
Har dere dobbelkjerne prosessor, masse ram (4gb klassen), SCSI-disker, linux da?

5927924[/snapback]

Tror ikke det nei, er det noe vi burde ha hvis vi ska sette opp server :p ?

5928205[/snapback]

Det der er noe lignende battlefield.no sine servere kjører på. En vanlig maskin holder ikke i det heletatt. Dessuten tror jeg maskinen må bli "godkjent" av EA først.

Vår klanserver står på 100/100mbit (tror jeg), alikevell er det ikke alle som får fin ping til den. (Størrelsen på linjen har ikke mest å si, det vet jeg)

Skrevet

Jepp...

Så er nå faktisk forumets SQL-Server større enn som så.

Men Dual Core, SCSI disker og 4GB RAM pluss er et minimum.

Så kommer linjen i tillegg...

Tror det blir best å leie en server. :cool:

Skrevet
Jepp...

Så er nå faktisk forumets SQL-Server større enn som så.

Men Dual Core, SCSI disker og 4GB RAM pluss er et minimum.

Så kommer linjen i tillegg...

Tror det blir best å leie en server.  :cool:

5929997[/snapback]

Vi har kjørt en 16 server som gikk helt fint med den pc'n vi har nå ( amd 3,7 ghz og 1024 mb )

Skrevet (endret)

Jeg tviler på at bf2ded har spesielt mye diskaktivitet under kjøring, og vi har ikke hatt noen som helst problemer med å kjøre 16p og 32p-servere på P4 2.6GHz og Xeon 2.8GHz.. 4GB RAM er også definitivt i overkant, spesielt så lenge du bare skal kjøre en instans av serveren på maskina.

EDIT: med "vi" mener jeg MESED, ikke gamer.no

Endret av fiskfisk
Skrevet

Disk har fint lite med saken å gjøre. For spill er det CPU og minne som er kravet, og ikke minst nettlinje da.

Du kan fint ha gigabit-linje og enda vil enkelte ha problemer med ping, dette grunnet oppsettet av internett generelt.

Her i landet må de forskjellige ISPene "peere" med hverandre for at hastigheten blir bra. Det som skjer blant annet på vårt nettverk er at brukere fra upeerede ISPer blir rutet rundt utlandet blant annet og da vil de følgelig få tregere responstid/ping.

Men raskt oppsummert så må man ha en skikkelig server på et skikkelig sted samt komme gjennom EA systemet.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...