TiNuSsS Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Er det noen her som vet hvordan man setter opp en ranked server ? er noen gutter som har lyst og sette opp sin egen server på nette ... og vi lurer så veldig mye på hvordan vi setter opp en ranked server ... Hilsen TiNuSsS
Elendil Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Dere må iallefall kontakte EA og få videre informasjon angåande å køyre ranked.
TiNuSsS Skrevet 15. april 2006 Forfatter Skrevet 15. april 2006 Dere må iallefall kontakte EA og få videre informasjon angåande å køyre ranked. 5926185[/snapback] ok, men takk for hjelpen
El Matador Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Har dere dobbelkjerne prosessor, masse ram (4gb klassen), SCSI-disker, linux da?
TiNuSsS Skrevet 16. april 2006 Forfatter Skrevet 16. april 2006 Har dere dobbelkjerne prosessor, masse ram (4gb klassen), SCSI-disker, linux da? 5927924[/snapback] Tror ikke det nei, er det noe vi burde ha hvis vi ska sette opp server ?
Elendil Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Ja. X2 bør dere ha. Masse ram er viktig. SCSI disker for god ytelse og oppetid. God båndbredde...
El Matador Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Har dere dobbelkjerne prosessor, masse ram (4gb klassen), SCSI-disker, linux da? 5927924[/snapback] Tror ikke det nei, er det noe vi burde ha hvis vi ska sette opp server ? 5928205[/snapback] Det der er noe lignende battlefield.no sine servere kjører på. En vanlig maskin holder ikke i det heletatt. Dessuten tror jeg maskinen må bli "godkjent" av EA først. Vår klanserver står på 100/100mbit (tror jeg), alikevell er det ikke alle som får fin ping til den. (Størrelsen på linjen har ikke mest å si, det vet jeg)
Gjakmarrja Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Jepp... Så er nå faktisk forumets SQL-Server større enn som så. Men Dual Core, SCSI disker og 4GB RAM pluss er et minimum. Så kommer linjen i tillegg... Tror det blir best å leie en server.
TiNuSsS Skrevet 16. april 2006 Forfatter Skrevet 16. april 2006 Jepp... Så er nå faktisk forumets SQL-Server større enn som så. Men Dual Core, SCSI disker og 4GB RAM pluss er et minimum. Så kommer linjen i tillegg... Tror det blir best å leie en server. 5929997[/snapback] Vi har kjørt en 16 server som gikk helt fint med den pc'n vi har nå ( amd 3,7 ghz og 1024 mb )
fiskfisk Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 (endret) Jeg tviler på at bf2ded har spesielt mye diskaktivitet under kjøring, og vi har ikke hatt noen som helst problemer med å kjøre 16p og 32p-servere på P4 2.6GHz og Xeon 2.8GHz.. 4GB RAM er også definitivt i overkant, spesielt så lenge du bare skal kjøre en instans av serveren på maskina. EDIT: med "vi" mener jeg MESED, ikke gamer.no Endret 16. april 2006 av fiskfisk
Ueland Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 Disk har fint lite med saken å gjøre. For spill er det CPU og minne som er kravet, og ikke minst nettlinje da. Du kan fint ha gigabit-linje og enda vil enkelte ha problemer med ping, dette grunnet oppsettet av internett generelt. Her i landet må de forskjellige ISPene "peere" med hverandre for at hastigheten blir bra. Det som skjer blant annet på vårt nettverk er at brukere fra upeerede ISPer blir rutet rundt utlandet blant annet og da vil de følgelig få tregere responstid/ping. Men raskt oppsummert så må man ha en skikkelig server på et skikkelig sted samt komme gjennom EA systemet..
SWAT dude... Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 hvordan ville min pc klart seg som 32/64p server da? med en skikkelig linje seff da.
El Matador Skrevet 16. april 2006 Skrevet 16. april 2006 hvordan ville min pc klart seg som 32/64p server da? med en skikkelig linje seff da. 5933138[/snapback] Du snakker om LAN. Over internett er det noe heeelt annet.
El Matador Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 ??den skjønte jeg ikke :S 5935555[/snapback] Sorry, trodde du var trådstarter så det gikk litt fort for seg :!: Uansett, tror jeg ikke den vil klare seg særlig bra.
SWAT dude... Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Ok. begynte å lure litt.. men hva måtte jeg eventuelt ha skaffet for å kjøre en ok server for 32p?
El Matador Skrevet 18. april 2006 Skrevet 18. april 2006 Ok. begynte å lure litt.. men hva måtte jeg eventuelt ha skaffet for å kjøre en ok server for 32p? 5938808[/snapback] Du burde skaffe deg leie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå