Gå til innhold

Pirater får begrenset Windows Vista


Anbefalte innlegg

Det gjorde det vanskeligere å cracke spillet.

Mange som hadde problemer med sine crackede versjoner.

At du var heldig med din bevitner akkurat like mye som at jeg ikke hadde noe problemer med hverken steam eller WGA.

At det vil være barnesykdommer i alle onlinesystemer kan man ikke se bort fra og er vel godt nok bevitnet også men tror ikke nye spillutgivelser over Steam vil skape samme problemene som sist, samme gjelder forhåpentligvis WGA i fremtiden også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Valve (Steam) hadde den beste ide med hl2........

5928992[/snapback]

På hvilken måte? Det hindret jo ikke piratkopiering.

5929019[/snapback]

 

ikkje alle pirater fikk spille det før den kom ut........

5929031[/snapback]

Wow, så de måtte vente en dag eller to? De som kjøpte spillet måtte jo vente like lenge fordi Valves servere tryna.

Lenke til kommentar
Det gjorde det vanskeligere å cracke spillet.

Irrelevant. Det ble cracket likevel.

 

Mange som hadde problemer med sine crackede versjoner.

De som hadde tidligere versjoner/pre-releases. Men det ble snart fikset.

 

At du var heldig med din bevitner akkurat like mye som at jeg ikke hadde noe problemer med hverken steam eller WGA.

Med min hva? Nå må du gi deg.

 

Saken er fortsatt denne: Aktivering skaper problemer for betalende kunder. De som velger piratkopiering får det enklere og billigere. Derfor lønner det seg å piratkopiere selv om enkelte som piratkopierer støter på problemer. De har nemlig ikke betalt for problemene sine, i motsetning til de som er dumme nok til å være ærlige.

 

At det vil være barnesykdommer i alle onlinesystemer kan man ikke se bort fra og er vel godt nok bevitnet også men tror ikke nye spillutgivelser over Steam vil skape samme problemene som sist, samme gjelder forhåpentligvis WGA i fremtiden også.

Og som vi alle vet, så har samtlige Steam-utgivelser blitt cracket og distribuert.

 

Så igjen: Aktivering hindrer ikke piratkopiering. Det skaper problemer for betalende kunder. Det gjør produktet dyrere (fordi firmaet bruker penger på å utvikle slike systemer).

 

Aktivering er kundefiendtlig og nytteløst.

Lenke til kommentar

For først og klarere mitt ståsted.

Jeg er i utgangspunktet i mot kopispærrer, noe MS har løst ved å la Windows fram til nå være uten kopispærre på selve plata.

Dette er vel og bra og plagsomme aktiveringssystemer er jeg heller ikke for.

Derimot er jeg for at man skal betale for programmvare som andre utvikler og forlanger penger for.

At MS har bedrevet med skitne triks for å få tilnærmet monopol holder jeg utenfor denne diskusjonen.

Er for øvrig helt enig med Pricks i diskusjonen i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=557338&st=340

 

Når det kommer til Steam så ver det også kranglete i begynnelsen men det gikk fort over.

Den klare bakdelen med et slikt system er at man må få kontakt med serveren for å få spilt, noe som forlanger at denne er oppe hele tiden.

Fordelene med steam synes jeg veier opp for bakdelene ved at man kan kjøpe spill over nett og laste de ned uten å aldri ha behov for noe fysisk plate, sikkerhetskopiering er heller ingen bekymring fordi spillet til en hver tid ligger på steam serveren.

 

For større bedrifter håper jeg MS tar til fornuften og gir ut en corporate edition uten noe slags form for aktivering, eventuelt fikser èn aktivering for alle maskinene i den aktuelle bedrift.

Når det kommer til WGA så kan ikke jeg forholde meg til annet en min egen erfaring med det.

Både standar aktivering og WGA gikk på et par museklikk.(har fullversjon av XP pro)

Så lenge det holdes så enkelt som det uten å skape problemer for brukere så er det greit.

Å ta de resterende piratene som kommer seg forbi disse aktiveringene burde være MS sitt problem og ikke brukernes.

Lenke til kommentar
Fordelene med steam synes jeg veier opp for bakdelene ved at man kan kjøpe spill over nett og laste de ned uten å aldri ha behov for noe fysisk plate, sikkerhetskopiering er heller ingen bekymring fordi spillet til en hver tid ligger på steam serveren.

Disse fordelene kunne vært valgfrie, og kunne vært gjort uten krav om aktivering.

Lenke til kommentar

Men en ting før vi roter oss helt bort her:

 

Dere er helt sikkre på at det kommer til å bli Windows 2000 utseende på VISTA om man setter på Classic View da? Og at man ikke får liggnende visning som man har i XP i dag?

Som kjent så får man aldri Windows XP til å se helt lik ut som Windows 2000 i dag.

Derfor kan jeg aldri tenke meg at man klarer det i Vista heller.

Bare sånn at vi har sortert ut det også.

Lenke til kommentar

Pirater har jo ikke krav på noe som helst. Jeg er lei av kopisperrer, men jeg vil ha meg frabedt å bli kalt dum fordi jeg kjøper programmene mine:

 

sitat pricks: "Saken er fortsatt denne: Aktivering skaper problemer for betalende kunder. De som velger piratkopiering får det enklere og billigere. Derfor lønner det seg å piratkopiere selv om enkelte som piratkopierer støter på problemer. De har nemlig ikke betalt for problemene sine, i motsetning til de som er dumme nok til å være ærlige." Sitat slutt.

 

 

Grunnen til at programvareselskapene går stadig lengre i sine måter å kopibeskytte (F.eks er jeg betalende bruker av Steinberg Wavelab 5.0. Hvis jeg oppgraderer til 6.0, blir jeg nødt å bruke en USB-nøkkel for å bruke programmet) er jo at den generelle holdningen til immatrielle produkter hos mange er helt horrible. F.eks fikk jeg vite av ekspeditøren i en databutikk at "han bare hadde crackede programmer på sin PC", samtidig som han lever av å selge bl.a programvare til andre. Snakk om dobbeltmoral. Om folk hadde anerkjent verdien av immatrielle produkter på samme måte som fysiske produkter, ville kopisperrene vært overflødige. I fremtiden vil vi nok se mer til avanserte kopibeskyttelsessystemer som innebærer bruk av hardware, som f.eks USB-nøkkel, smartkort etc. Og de vi har å takke er de som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp, og stjeler programmvare uten skrupler.

Lenke til kommentar
Grunnen til at programvareselskapene går stadig lengre i sine måter å kopibeskytte (F.eks er jeg betalende bruker av Steinberg Wavelab 5.0. Hvis jeg oppgraderer til 6.0, blir jeg nødt å bruke en USB-nøkkel for å bruke programmet) er jo at den generelle holdningen til immatrielle produkter hos mange er helt horrible.

Og forsøk på kopibeskyttelse o.l. hindrer altså ikke piratkopiering, og er en plage for kundene i tillegg til at det gjør ting dyrere.

 

I fremtiden vil vi nok se mer til avanserte kopibeskyttelsessystemer som innebærer bruk av hardware, som f.eks USB-nøkkel, smartkort etc.

Og dette vil selvsagt også crackes, og det blir bare enda dyrere og mer komplisert for kundene. Igjen går det ut over kundene, mens piratene ler hele veien til banken.

 

stjeler programmvare

Det går ikke an å stjele programvare.

Lenke til kommentar

Pricks, du er nettopp et eksempel på en slik person som ikke anerkjenner verdien av immatrielle verdier. De som lager programmvare, musikk og andre digitalt dupliserbare produkter har krav på betaling på lik linje med dem som produserer fysiske produkter, og det går definitivt an å stjele programmvare, og det er definert i Åndsverksloven som straffbart.

 

Når du laster ned et program til personlig bruk uten å betale for det, snylter du på meg og andre betalende brukere. Jeg ønsker å gi deg et skikkelig virtuelt ballespark for det (og når virtuelle ballespark blir anerkjent på lik linje med fysiske ballespark, vil du kjenne at det svir....)

Lenke til kommentar
det går definitivt an å stjele programmvare, og det er definert i Åndsverksloven som straffbart.

Nei, det går ikke an å stjele programvare. Tyveri er nemlig et annet lovbrudd. Det er derfor vi har en egen åndsverklov, for ellers ville man blitt dømt for tyveri også når det er snakk om piratkopiering.

 

Når du kopierer noe så forsvinner det ikke fra den som du kopierer fra.

 

Når du laster ned et program til personlig bruk uten å betale for det, snylter du på meg og andre betalende brukere. Jeg ønsker å gi deg et skikkelig virtuelt ballespark for det (og når virtuelle ballespark blir anerkjent på lik linje med fysiske ballespark, vil du kjenne at det svir....)

Jeg skjønner ikke hva dette har med saken å gjøre. Denne diskusjonen handler for min del ikke om det er riktig eller galt å piratkopiere. Den handler om at de som er ærlige kunder får dyrere produkter og dårligere brukervennlighet på grunn av uvirksomme kopisperrer.

 

Du må prøve å forholde deg til diskusjonen, og ikke begynne å fantasere.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Grunnen til at programvareselskapene går stadig lengre i sine måter å kopibeskytte (F.eks er jeg betalende bruker av Steinberg Wavelab 5.0. Hvis jeg oppgraderer til 6.0, blir jeg nødt å bruke en USB-nøkkel for å bruke programmet) er jo at den generelle holdningen til immatrielle produkter hos mange er helt horrible.

Og forsøk på kopibeskyttelse o.l. hindrer altså ikke piratkopiering, og er en plage for kundene i tillegg til at det gjør ting dyrere.

 

I fremtiden vil vi nok se mer til avanserte kopibeskyttelsessystemer som innebærer bruk av hardware, som f.eks USB-nøkkel, smartkort etc.

Og dette vil selvsagt også crackes, og det blir bare enda dyrere og mer komplisert for kundene. Igjen går det ut over kundene, mens piratene ler hele veien til banken.

 

stjeler programmvare

Det går ikke an å stjele programvare.

5930090[/snapback]

 

å påstå at det lønner seg å piratkopiere er vel å ta litt hardt i.. det er vel som å påstå at det lønner seg å forurense ozonlaget. det er kanskje "lønnsomt" og "greit" her og nå, men konsekvensene i det lange løp kan bli ganske så katastrofale.

 

mindre selskaper blir slått konkurs eller kjøpt opp av større konsern, og i ytterste konsekvens oppnår vi monopol, hvor et selskap kan sitte og diktere prisen.. man kan kanskje se på microsoft som den store stygge ulven, og at det ikke betyr så mye for dem om man piratkopierer, men de som piratkopierer betaler også i veldig liten grad for andre programmer og tjenester i tillegg, så da ender det argumentet opp som bull****.

 

man kan syte så mye man vil over aktivering og kopi sperrer osv.. men hvems feil er det egentlig? jo, piratene og hackerene som så mange lovpriser fordi de klarer å fjerne kopisperrene, som de selv er skyld i.. heh :innocent:

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar
å påstå at det lønner seg å piratkopiere er vel å ta litt hardt i..

Nei.

 

Man slipper å betale for å bli behandlet som søppel.

 

Man slipper aktivering og andre kundefiendtlige teknologier.

 

det er vel som å påstå at det lønner seg å forurense ozonlaget. det er kanskje "lønnsomt" og "greit" her og nå, men konsekvensene i det lange løp kan bli ganske så katastrofale.

Javel. Så synd. Men det er ikke det jeg diskuterer.

 

Forøvrig har folk piratkopiert i alle år, og fortsatt tjener bransjen penger som bare det.

 

man kan syte så mye man vil over aktivering og kopi sperrer osv.. men hvems feil er det egentlig? jo, piratene og hackerene som så mange her inne lovpriser fordi de klarer å fjerne kopisperrene, som de selv er skyld i.. heh  :innocent:

Ja, du kan skylde på piratene så mye du bare vil, men det forandrer ikke det faktum at forsøk på beskyttelse ikke fungerer.

 

Hvis de ga opp med slikt tull hadde det sikkert vært flere som hadde kjøpt. Hvorfor? Fordi det ikke hadde vært mye enklere å piratkopiere lenger.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Zappza, dette har jeg svart på flere ganger nå.

 

Poenget er at DET IKKE VIRKER. Det HINDRER IKKE PIRATKOPIERING.

 

Så det som skjer er at Microsoft bruker penger og ressurser på å prøve å stoppe piratkopiering, noe som gjør produktet dyrere fordi de selvsagt må tjene inn disse pengene igjen.

Lenke til kommentar
Zappza, dette har jeg svart på flere ganger nå.

 

Poenget er at DET IKKE VIRKER. Det HINDRER IKKE PIRATKOPIERING.

 

Så det som skjer er at Microsoft bruker penger og ressurser på å prøve å stoppe piratkopiering, noe som gjør produktet dyrere fordi de selvsagt må tjene inn disse pengene igjen.

5930761[/snapback]

Jeg vet at det ikke funker, det gjør heller ingen andre piratsperrer. Men de gjør det for å prøve og stoppe det...

 

Enig i det siste du sier ;)

Lenke til kommentar
Man slipper å betale for å bli behandlet som søppel.

Man slipper aktivering og andre kundefiendtlige teknologier.

Forøvrig har folk piratkopiert i alle år, og fortsatt tjener bransjen penger som bare det.

 

man kan syte så mye man vil over aktivering og kopi sperrer osv.. men hvems feil er det egentlig? jo, piratene og hackerene som så mange her inne lovpriser fordi de klarer å fjerne kopisperrene, som de selv er skyld i.. heh  :innocent:

Ja, du kan skylde på piratene så mye du bare vil, men det forandrer ikke det faktum at forsøk på beskyttelse ikke fungerer.

 

Hvis de ga opp med slikt tull hadde det sikkert vært flere som hadde kjøpt. Hvorfor? Fordi det ikke hadde vært mye enklere å piratkopiere lenger.

5930695[/snapback]

 

vil heller påstå at de som tar det som en selvfølge å nye godt av andres arbeid, gratis, både ER og fortjener å bli behandlet som søppel

 

vil heller ikke påstå at spillbransjen tjener penger som aldri før.. hva har skjedd? jo, de små uavhengige selskapene har gått konkurs eller blitt kjøpt opp av større selskap, som igjen har lagt grunnlag for større konsern og framtidige monopol.

 

og det er vel heller piratene som må slutte å piratkopiere, slik at selskapene kan konsentrere seg om å lage et best mulig og stabil produkt, istedet for å måtte utvikle kopisperrer og nye måter å gjøre livet til piratene (og ola normann) vanskeligere.

resultatet av det er jo middelmådige produkter, svak inntjening og dårlig utnyttelse av tilgjengelige ressurser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...