Gå til innhold

Pirater får begrenset Windows Vista


Anbefalte innlegg

Og hva bestemmer om prossessen er viktig da? Programmet selv? Jeg har lite programmer kjørende som jeg ikke vil skal fortsette å kjøre.

 

AtW

5936874[/snapback]

Det vet jeg ikke, men jeg antar Vista har en standard for hvilke programmer som er viktige :) Samtidig blir jeg veeldig overrasket hvis det ikke skal gå an og velge selv ;)

5936899[/snapback]

 

Å velge selv er forsåvidt greit nok, sålenge det er enkelt og mer eller mindre permanent, feks å sette kjerne-affinity er jo voldsomst tungvint i XP.

 

AtW

5936938[/snapback]

Alle detaljer rundt dette er jo ikke gitt til noen. De hemmeligholder det, og det er nok en stund til vi kan prøve spill på denne måten. Akkurat hvordan man avgjør hvilke prosesser som er viktige? Hvis spillet sier at den trenger nettverkstilgang, så får den det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoho. Heftig diskusjon her.

 

Må si meg enig med Prics. Kopisperrer hjelper ikke. Alle som greier å installere et spill eller et program greier også å installere en crack. Det kan vel ikke være så vanskelig å erstatte en fil med en annen?

 

Alle som vil bryte en kopisperre klarer det. Derfor er aktivering og generell kopibeskyttelse bare tull. Galactic Civilizations 2 er et spill uten kopisperre, men som allikevel er en bestselger. Kopisperre og slikt skaper altså bare irritasjon for betalende brukere.

 

--------------------------------------------------------

Hovedgrunnen til at folk kjøper programvare, er hovedsaklig moralen. Det er jo lettere med piratkopier. Min moral er god den, synes heller jeg skal bruke de 4000 på noe annet enn å gi dem til verdens rikeste mann, med en formue på 500 milliarder, Bill Gates!

 

Ps. Personlig holder jeg på å laste ned Vista Build 5365. :thumbup:

Endret av Kris R
Lenke til kommentar
Selvfølgelig klarer en fyr å unngå sperren til slutt, men så lenge ikke alle klarer det eller ikke ser gevinsten i å bruke så mye tid for å klare, så hjelper det for sitt formål.

Nok en gang: Det holder at en klarer det, så er det fritt fram for alle andre å kopiere fra ham.

 

Det er bare å innse at kopibeskyttelse ikke fungerer, og det gjør bare produkter dyrere, og er til plage for ærlige kunder.

Lenke til kommentar
Og hva bestemmer om prossessen er viktig da? Programmet selv? Jeg har lite programmer kjørende som jeg ikke vil skal fortsette å kjøre.

 

AtW

5936874[/snapback]

Det vet jeg ikke, men jeg antar Vista har en standard for hvilke programmer som er viktige :) Samtidig blir jeg veeldig overrasket hvis det ikke skal gå an og velge selv ;)

5936899[/snapback]

 

Å velge selv er forsåvidt greit nok, sålenge det er enkelt og mer eller mindre permanent, feks å sette kjerne-affinity er jo voldsomst tungvint i XP.

 

AtW

5936938[/snapback]

Alle detaljer rundt dette er jo ikke gitt til noen. De hemmeligholder det, og det er nok en stund til vi kan prøve spill på denne måten. Akkurat hvordan man avgjør hvilke prosesser som er viktige? Hvis spillet sier at den trenger nettverkstilgang, så får den det.

5937022[/snapback]

 

For meg er foobar, ftp-server mailprogram, forsåvidt også browser, i den forstand at man gjerne kan ha opp et browser-vindu ved siden av. D-tools, hardware-monitoring osv osv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Selvfølgelig klarer en fyr å unngå sperren til slutt, men så lenge ikke alle klarer det eller ikke ser gevinsten i å bruke så mye tid for å klare, så hjelper det for sitt formål.

Nok en gang: Det holder at en klarer det, så er det fritt fram for alle andre å kopiere fra ham.

 

Det er bare å innse at kopibeskyttelse ikke fungerer, og det gjør bare produkter dyrere, og er til plage for ærlige kunder.

5937204[/snapback]

 

Du er jo den rette personen til å bry deg om ærlige kunders ve og vel... Forhåpentligvis skaper kopisperrene mer problemer for piratene enn for kundene.

Lenke til kommentar
Du er jo den rette personen til å bry deg om ærlige kunders ve og vel...

I og med at jeg er en av disse kundene, så synes jeg det er rett og riktig at jeg sier fra når jeg og andre kunder blir behandlet som dritt.

 

Forhåpentligvis skaper kopisperrene mer problemer for piratene enn for kundene.

Det er nettopp det de ikke gjør, som jeg når har forklart deg en rekke ganger.

Lenke til kommentar
Du er jo den rette personen til å bry deg om ærlige kunders ve og vel...

I og med at jeg er en av disse kundene, så synes jeg det er rett og riktig at jeg sier fra når jeg og andre kunder blir behandlet som dritt.

 

Forhåpentligvis skaper kopisperrene mer problemer for piratene enn for kundene.

Det er nettopp det de ikke gjør, som jeg når har forklart deg en rekke ganger.

5937973[/snapback]

 

Der er jeg absolutt enig, produkter straffer nesten konsekvent de som kjøper orginalen hardere enn de som kopierer. Personlig var det på en hårsbredd jeg gadd å fortsette å kjøpe simpsons-DVDene pga irriterende videor i starten man ikke kan hoppe over, men jeg kan heldigvis komme rundt den inneffektie kopibeskyttelsen, å rippe det til disk, og dermed fjerne flaggene som hindrer meg i å hoppe over det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg pleide å kjøpe flere filmer på DVD i måneden før, men jeg har gått så lei av at de skal vise meg advarsler på ti språk og deler man ikke kan hoppe over at jeg har gitt opp. Jeg går nesten ikke på kino lenger heller, for der må man sitte i 20 minutter etter at filmen skulle begynt og se på reklame.

 

Spill tør jeg ikke kjøpe før jeg har forvisset meg om at det ikke er noe rart på dem som ødelegger (f.eks. Starforce).

 

På grunn av at industrien holder på slik har de gått glipp av tusener av kroner hvert år bare på meg. Jeg vet at mange godtar å bli behandlet som søppel, men jeg begynner ærlig talt å få nok, og piratkopiering frister mer og mer.

Lenke til kommentar
Du er jo den rette personen til å bry deg om ærlige kunders ve og vel...

I og med at jeg er en av disse kundene, så synes jeg det er rett og riktig at jeg sier fra når jeg og andre kunder blir behandlet som dritt.

Da beklager jeg, du har gitt inntrykk i dine innlegg av at du overhodet ikke kjøper software, og dermed regnet jeg deg som fullblods pirat. :)

 

 

Forhåpentligvis skaper kopisperrene mer problemer for piratene enn for kundene.

Det er nettopp det de ikke gjør, som jeg når har forklart deg en rekke ganger.

5937973[/snapback]

 

Jeg tror de som vil har fått med seg hva både du og jeg mener om den saken nå, og vi blir tilsynelatende ikke enige, så vi kan la det ligge der.

Lenke til kommentar

Moderatorer kan se på innleggene mine og vurdere dem selv. Fakta er ikke på noens side, de kan brukes og misbrukes. Jeg har begrunnet opptil flere ganger hvorfor jeg mener at faktum at piratkopier florerer på internett ikke nødvendigvis betyr det samme som at kopisperrer ikke virker. Du kan lese dem om igjen hvis du gidder.

Lenke til kommentar
Når kopisperren knekkes, og det ofte før et produkt er offisielt ute på markedet, så virker den rett og slett ikke.

5939074[/snapback]

Da er alle enige om at kopisperrer ikke virker. Hva skal vi flame om nå? :roll:

5939293[/snapback]

Hva babler du om? Kopisperrer virker til det formål de er for, nemlig å forhindre at vanlige brukere velger bort det å piratkopiere et produkt fordi det er så enkelt.

Lenke til kommentar
Når kopisperren knekkes, og det ofte før et produkt er offisielt ute på markedet, så virker den rett og slett ikke.

5939074[/snapback]

Da er alle enige om at kopisperrer ikke virker. Hva skal vi flame om nå? :roll:

5939293[/snapback]

Hva babler du om? Kopisperrer virker til det formål de er for, nemlig å forhindre at vanlige brukere velger bort det å piratkopiere et produkt fordi det er så enkelt.

5939332[/snapback]

 

Hvorfor mener du dette? Jeg kjenner så og si ingen "vanlige brukere" som ikke evner å kopiere, eller få en eller annen sønn eller datter til å gjøre det. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg så en PC med bare orginalmateriale på, og jeg er borti mange PCer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kopisperrer virker til det formål de er for, nemlig å forhindre at vanlige brukere velger bort det å piratkopiere et produkt fordi det er så enkelt.

Virkelig? Hvordan vet du at dette er formålet med kopisperrer?

 

Og hvordan kan du si at det ikke feiler når faktum er at vanlige brukere ikke trenger å bekymre seg over dem siden de bare kan laste ned cracks o.l. gjort av andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...