Gå til innhold

Pirater får begrenset Windows Vista


Anbefalte innlegg

vil heller påstå at de som tar det som en selvfølge å nye godt av andres arbeid, gratis, både ER og fortjener å bli behandlet som søppel

Så fint for deg. Men i stedet er det altså kundene som blir behandlet som søppel.

 

vil heller ikke påstå at spillbransjen tjener penger som aldri før.. hva har skjedd? jo, de små uavhengige selskapene har gått konkurs eller blitt kjøpt opp av større selskap, som igjen har lagt grunnlag for større konsern og framtidige monopol.

Jeg vil da si at f.eks. Valve og id Software gjør det ganske så bra, jeg.

 

og det er vel heller piratene som må slutte å piratkopiere, slik at selskapene kan konsentrere seg om å lage et best mulig og stabil produkt, istedet for å måtte utvikle kopisperrer og nye måter å gjøre livet til piratene (og ola normann) vanskeligere.

resultatet av det er jo middelmådige produkter, svak inntjening og dårlig utnyttelse av tilgjengelige ressurser

Jada, fy og fy og alt det der. Men det er ikke en diskusjon jeg gidder å ta her. La oss forholde oss til virkeligheten i et lite øyeblikk:

 

KOPISPERRER FUNGERER IKKE! DE HINDRER IKKE PIRATKOPIERING.

 

Punktum finale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jada, fy og fy og alt det der. Men det er ikke en diskusjon jeg gidder å ta her. La oss forholde oss til virkeligheten i et lite øyeblikk:

 

KOPISPERRER FUNGERER IKKE! DE HINDRER IKKE PIRATKOPIERING.

 

Punktum finale.

5930818[/snapback]

Jo, det hjelper. Du har feil. Men jeg, i motsetning til deg, lar deg prøve å motbevise meg. Noe du dessverre ikke klarer.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Jada, fy og fy og alt det der. Men det er ikke en diskusjon jeg gidder å ta her. La oss forholde oss til virkeligheten i et lite øyeblikk:

 

KOPISPERRER FUNGERER IKKE! DE HINDRER IKKE PIRATKOPIERING.

 

Punktum finale.

5930818[/snapback]

 

endelig noe vi er enig i, nemlig punktum finale. du skal ha skryt for at du er en utmerket kverulant, men du klarer ikke å innse at kopisperrene er et resultat av piratkopiering, og ikke omvendt, så nettopp derfor ville det være bortkastet tid å diskutere videre med deg. lykke til videre med argumentene dine iallefall. :)

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar

Kopisperrer virker. For femten år siden når det fortsatt ikke fantes kopisperrer, trengtes det ikke noen kompetanse overhodet for å kopiere hvilket som helst program. Man skrev copy *.* c:\katalog og kopieringen var utført. Dette kunne "selv mor" utføre.

 

Med med kopisperrer må man aktivt gå inn for bryte sperren, og slett ikke alle sitter på kompetansen til å gjøre dette. Selv om ikke kopisperren er 100% vanntett, gjør den et stort antall potensielle pirater ute av stand til å kopiere programmet.

Lenke til kommentar
Jada, fy og fy og alt det der. Men det er ikke en diskusjon jeg gidder å ta her. La oss forholde oss til virkeligheten i et lite øyeblikk:

 

KOPISPERRER FUNGERER IKKE! DE HINDRER IKKE PIRATKOPIERING.

 

Punktum finale.

5930818[/snapback]

Jo, det hjelper.

Hvis det hjelper, hvorfor flommer nettet fortsatt over av piratkopier da?

 

Du har feil.

Like bra begrunnelse som vanlig? ;)

 

Men jeg, i motsetning til deg, lar deg prøve å motbevise meg. Noe du dessverre ikke klarer.

Dukker du opp her også da? Etter at jeg avslørte uærlighetene dine i en annen tråd?

Lenke til kommentar
Kopisperrer virker. For femten år siden når det fortsatt ikke fantes kopisperrer, trengtes det ikke noen kompetanse overhodet for å kopiere hvilket som helst program. Man skrev copy *.* c:\katalog og kopieringen var utført. Dette kunne "selv mor" utføre.

Kopisperrer har eksistert i alle år. Selv på C64 var det forsøk på å hindre kopiering.

 

Med med kopisperrer må man aktivt gå inn for bryte sperren, og slett ikke alle sitter på kompetansen til å gjøre dette. Selv om ikke kopisperren er 100% vanntett, gjør den et stort antall potensielle pirater ute av stand til å kopiere programmet.

Nå trenger bare en enkelt person å bryte sperren, og så kan han distribuere ubegrenset til alle de som ikke sitter inne med kompetanse nok til å bryte sperren selv.

 

Så nok en gang, de virker ikke. De hindrer ikke kopiering.

Lenke til kommentar
Jada, fy og fy og alt det der. Men det er ikke en diskusjon jeg gidder å ta her. La oss forholde oss til virkeligheten i et lite øyeblikk:

 

KOPISPERRER FUNGERER IKKE! DE HINDRER IKKE PIRATKOPIERING.

 

Punktum finale.

5930818[/snapback]

Jo, det hjelper.

Hvis det hjelper, hvorfor flommer nettet fortsatt over av piratkopier da?

 

Du har feil.

Like bra begrunnelse som vanlig? ;)

 

Men jeg, i motsetning til deg, lar deg prøve å motbevise meg. Noe du dessverre ikke klarer.

Dukker du opp her også da? Etter at jeg avslørte uærlighetene dine i en annen tråd?

5930915[/snapback]

Prøver du å drite meg ut? Det er jo du som viser gang etter gang at du er trangsynt?

Lenke til kommentar
Med med kopisperrer må man aktivt gå inn for bryte sperren, og slett ikke alle sitter på kompetansen til å gjøre dette. Selv om ikke kopisperren er 100% vanntett, gjør den et stort antall potensielle pirater ute av stand til å kopiere programmet.

Nå trenger bare en enkelt person å bryte sperren, og så kan han distribuere ubegrenset til alle de som ikke sitter inne med kompetanse nok til å bryte sperren selv.

 

Så nok en gang, de virker ikke. De hindrer ikke kopiering.

5930939[/snapback]

 

Det er ikke så enkelt. Overraskende mange er ikke interesesrt i eller vet ikke hvordan man oppsøker slike ferdig crackede programmvareversjoner. F***, du er en jævla kverrulant :-)

Lenke til kommentar

Pricks, du er virkelig hva nicket ditt sier...

 

Du er så kverulerende, sur, ilter, trangsynt at jeg blir forbannet!

__________

 

Jeg er nesten enig i det du sier... Kopisperrer nytter ikke for oss nerder, men for den alminnelige mannen i gata, eller den allminnelige fjortissen så er de serdeles effektive. Nettopp av de grunner radiated nevner ;)

Lenke til kommentar
Du er så kverulerende, sur, ilter, trangsynt at jeg blir forbannet!

Det tar jeg som et kompliment.

 

Jeg er nesten enig i det du sier... Kopisperrer nytter ikke for oss nerder, men for den alminnelige mannen i gata, eller den allminnelige fjortissen så er de serdeles effektive. Nettopp av de grunner radiated nevner ;)

Beklager, men det er så utrolig enkelt å få tak i piratkopier at selv den teknofobe nabokona vet hvor hun skal få tak i det (vel, i dette tilfellet musikk og film).

Lenke til kommentar
Du påstår hardnakket at det ikke har noe å si om en programvare er beskyttet med lisens osv. Selvfølgelig har det det.

På hvilken måte?

5931035[/snapback]

Vel, nabokona di klarer kanskje å skrive inn et passord, men det er mange som har problemer med f.eks å cracke WB. Ergo, sikkerhetsordninger for å forhindre piratkopiering fungerer.

Lenke til kommentar
Vel, nabokona di klarer kanskje å skrive inn et passord, men det er mange som har problemer med f.eks å cracke WB. Ergo, sikkerhetsordninger for å forhindre piratkopiering fungerer.

Nabokona trenger ikke å cracke noe som helst. Det hun laster ned er det andre som har cracket for henne.

 

Ergo, kopibeskyttelse hindrer ikke piratkopiering.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...