Gå til innhold

TES: 360 vs PC test (PC vant)

Anbefalte innlegg

Skrevet

- HD grafikk

- In-game 5.1 DD

- Maskin som ikke er større enn en DVD-spiller

- Slipper å oppgradere for å spille Oblivion

Alt dette for under 3k?

MOD argumentet er veldig tynt mener jeg...

Som Dr Peedee skriver: "...Hvis jeg skal kjøpe Oblivion for PC pga mods så må det være vesentlige gameplay endringer (ikke bare at en og annen alv ser litt annerledes ut osv...)"

Eneste grunnen til at jeg kjøpte Oblivion, er pga av mods. ;)

5896454[/snapback]

High-end maskin koster jo litt og da må man spørre seg selv om MODs virkelig er verdt 20 høvdinger.

20k vs 3k? Spør du meg så er det 360 som er vinneren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vist du skal ha HD grafikk kan du plusse på ca 12-13 000+ så har du prisen det koster. Og det er mange mods som gir vesentlig endringer i gameplayet.

Skrevet

Poenget er at med XBOX så kan jeg kose meg i sofaen mens jeg spiller.

For å få til den imponerende grafikken på PC så må du ha en som er nettopp kjøpt.

PC blir UANSETT alltid best! For den kan du oppgradere og så kan du redigere selve filene i spillet.

Skrevet
Nei, vist du skal ha HD grafikk kan du plusse på ca 12-13 000+ så har du prisen det koster. Og det er mange mods som gir vesentlig endringer i gameplayet.

5897193[/snapback]

Er det så vanskelig å få med seg at det der ikke er et argument?

En Xbox kan kobles til en pcskjerm på lik linje med en pc og få HD-bilde.

Mange har HDtv fra før, for å se på TV og Film. Man MÅ ikke kjøpe en ny HD-tv selv om man skal ha 360. De fleste som kjøper pc i dag kjøper HDTV uansett.

Skrevet

Hva som er best av PC og konsoll vil man aldri bli enige om. PC koster mer, men har mulightere til å skreddeersyes og vil således alltid ha muligheten til å utkonkurere konsoll. Konsoll på sin side har sjelden problemer og bugs som pc-brukere sliter daglig med og spillene er stort sett optimalisert for å funke bra fra dvd'n starter å snurre. Begge har sine fordeler og bakdeler. For min del har jeg allerede lagt såpass mye tid og penger i pc at konsoll ikke er noe alternativ, har man ikke datakunnskaper er også konsoll en enkel og billig inngangsbillett for utrolig mye moro. Jeg vil si det blir 1:1 ;)

Skrevet (endret)

Dette med level scaling er jo et tema i seg selv. Og jeg er sannerlig ikke sikker på hva som ville være best for meg. Innrømmer at det føles litt merkelig i blant å levle opp bare for å finne at motstanderen føles like sterk - for å forenkle det litt. Men på en annen side... jeg liker måten jeg spiller spillet på per i dag også. Dumbed down? Kanskje.

Etterhvert som større mods kommer så får vi se om ikke han far punger ut for et nytt hovedkort og grafikk-kort - og tar med seg monsteret inn i stua til 40 tommern. Blir neppe populært, men... (og med en 360 kontroller kobla i PC'n kan jeg jo fortsatt ligge langflat i sofaen og knaske potetgull mens jeg spiller - hvilket per i dag er en god grunn til å spille det på 360 for meg :thumbup: )

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Skrevet (endret)

5897193[/snapback]

Du - det er ikke alle som kjøper en HDTV for å stå på gutterommet ene og alene som monitor for xbox360. Hos oss ble tv'n kjøpt før det kom noen 360 i hus - og den står i stua til allmen glede (tv(!!), video/DVD, 360) - og det gjør nok hos flere også. Da kan jeg jo si at Denon DVD spilleren min koster omtrent 30.000 fordi den er brukes sammen med TV'n min i perioder... Altså - kan ikke tenke sånn om en TV.(HDTV).

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Skrevet

5897193[/snapback]

Mange har HDtv fra før, for å se på TV og Film. Man MÅ ikke kjøpe en ny HD-tv selv om man skal ha 360. De fleste som kjøper pc i dag kjøper HDTV uansett.

5897293[/snapback]

Hvorfor er ikke det et argument? Selvfølgelig er det et argument. Jaok, da kan jeg si at dyr PC ikke er et argument fordi mange allerede har en PC. Og nei, de fleste har ikke HD-TV, de er faktisk i mindre tall. Og vist man kobler 360en til en liten PC skjerm forsvinner jo hovedgrunnen til å kjøpe spillet til 360.

Skrevet

5897193[/snapback]

5897293[/snapback]

Hvorfor er ikke det et argument? Selvfølgelig er det et argument. Jaok, da kan jeg si at dyr PC ikke er et argument fordi mange allerede har en PC. Og nei, de fleste har ikke HD-TV, de er faktisk i mindre tall. Og vist man kobler 360en til en liten PC skjerm forsvinner jo hovedgrunnen til å kjøpe spillet til 360.

5897486[/snapback]

Logikken svikter litt for meg her nå... Så..spiller man på vanlig TV er det dårlig grafikk = "dumt"? (det tror jeg ikke alle vanlige TV eiere er enige i dog..), spiller man på HDTV så har man betalt masse for en ekstra skjerm = "dumt"? ... Og sist - spiller man på en HD skjerm (PC monitor) man har fra før så forsvinner hovedgrunnen for å spille det på 360 = "dumt"??

Kjære vene, enhver sammenligning av plattformene må bli umulig med en slik tankegang. Det blir "dumt" med 360 uansett? Jeg synes det å spille på en PC skjerm må være midt i blinken for de med 360 og ikke råd til stor HDTV - eller mulighet for å okkupere familiens alter til enhver tid. Dessuten - da kan man gjøre reelle sammenligninger på kvaliteten når skjermen blir den samme. (Og mange har jo PC skjerm fra før - for å dra den sammenligningen ;) )

Dr Peedee

Skrevet

5897193[/snapback]

5897293[/snapback]

5897486[/snapback]

Korrekt, derfor har jeg aldri brukt det som et argument at pcen er dyrere.

Hvor skrev jeg forresten at de fleste hadde HD-tv? *leter*

Nei fant det ikke.

Skrevet

5897193[/snapback]

5897293[/snapback]

5897486[/snapback]

Logikken svikter litt for meg her nå... Så..spiller man på vanlig TV er det dårlig grafikk = "dumt"? (det tror jeg ikke alle vanlige TV eiere er enige i dog..), spiller man på HDTV så har man betalt masse for en ekstra skjerm = "dumt"? ... Og sist - spiller man på en HD skjerm (PC monitor) man har fra før så forsvinner hovedgrunnen for å spille det på 360 = "dumt"??

Kjære vene, enhver sammenligning av plattformene må bli umulig med en slik tankegang. Det blir "dumt" med 360 uansett? Jeg synes det å spille på en PC skjerm må være midt i blinken for de med 360 og ikke råd til stor HDTV - eller mulighet for å okkupere familiens alter til enhver tid. Dessuten - da kan man gjøre reelle sammenligninger på kvaliteten når skjermen blir den samme. (Og mange har jo PC skjerm fra før - for å dra den sammenligningen ;) )

Dr Peedee

5897552[/snapback]

Har jeg sagt at det er dumt å spille på en vanlig TV? Tråden handler om grafikk, og diferansen mellom PC og 360, og da synest jeg det er best å velge PC siden det koster ca det samme, har bedre grafikk og har uendelig mange fordeler. Men vist man har en HD-TV til 20 000 allerede, men ingen PC, så er det selvflgelig best å bare kjøpe en 360.

Skrevet

5897193[/snapback]

5897293[/snapback]

5897486[/snapback]

Dr Peedee

5897552[/snapback]

Har jeg sagt at det er dumt å spille på en vanlig TV? Tråden handler om grafikk, og diferansen mellom PC og 360, og da synest jeg det er best å velge PC siden det koster ca det samme, har bedre grafikk og har uendelig mange fordeler. Men vist man har en HD-TV til 20 000 allerede, men ingen PC, så er det selvflgelig best å bare kjøpe en 360.

5897642[/snapback]

Har jeg sagt at du har sagt at det er dumt å spille på vanlig tv? :D Jeg satte noen spørsmålstegn i innlegget mitt over. Men altså, uannsett, sorry hvis du syntes jeg la ord i munnen din. Det er en del av dynamikken i slike diskusjoner.

Best grafikk på PC ja jøss - jeg skrev jo også tidligere at jeg skulle ønsket meg bedre PC. Men fordi det slettes ikke koster det samme med 360 og en PC som gir meg bedre grafik, så .. blir det 360 fortsatt. Og slik haddet vært om jeg hadde vært uten HDTV og - nettopp fordi jeg hadde plugget 360'n inn pc monitoren som er en like stor skjerm som de aller fleste PC brukerne har. Og derved fått en bedre opplevelse enn med min nåværende PC koblet til samme skjerm.

Dr Peedee

Skrevet (endret)

Til alle dere som snakker om at man må spytte ut 20000 kr for en monster pc, blir ikke noe billigere med Xbox 360 heller, for skal man virkelig få det til å se pent ut må man investere i en HDTV som i disse dager ikke er billig hvis du skal ha en god nok en.

Så der er vi like langt på pris vil jeg si.

Edit: Anngående mods til PC versjonen, vi har nok ikke sett det beste av mods til nå, men det finnes et par kvalitets mods ute allerede, og det finnes fler lovende som er på vei, ta en titt på mods delene av elder scrolls sitt offisielle forum, er mye rot der men blant mengden finnes det gode mods og fler blir det.

Endret av Nitrius
Skrevet
Men en ting-- alle disse moddene som er kommet nå.. er det bra kvalitet, noe som virkelig løfter spillet fra releaseversjonen? Hvis jeg skal kjøpe Oblivion for PC pga mods så må det være vesentlige gameplay endringer (ikke bare at en og annen alv ser litt annerledes ut osv...). Synspunkter, svar fra noen please?

5896995[/snapback]

Det har kommet mange mods allerede, men de fleste er stort sett mindre tweaks og fikser på ditt og datt. En av de mer essentielle som har kommet så langt er "Reznod's Manequinns". Som navnet tilsier så legger denne modden til utstillingsdukker, som er et must for alle oss med samlemani og som ønsker å kunne vise frem de forskjellige rustningene vi har funnet.

Og ellers så venter mod-community på at Bethesda slipper ut en NIF-eksporter. Ryktene sier at det oppstod flere problemer med rettigheter enn det som var ventet, mye pga. implementeringen av Havok. Før dette skjer så vil vi nok ikke se så mange store revolusjonerende mods, siden det ikke er mulig å lage custom-modeller med kollisjon pr. dags dato, og en community-lagd NIF-eksporter som funker vil vi nok ikke se på leeenge.

Skrevet
Til alle dere som snakker om at man må spytte ut 20000 kr for en monster pc, blir ikke noe billigere med Xbox 360 heller, for skal man virkelig få det til å se pent ut må man investere i en HDTV som i disse dager ikke er billig hvis du skal ha en god nok en.

Så der er vi like langt på pris vil jeg si.

Edit: Anngående mods til PC versjonen, vi har nok ikke sett det beste av mods til nå, men det finnes et par kvalitets mods ute allerede, og det finnes fler lovende som er på vei, ta en titt på mods delene av elder scrolls sitt offisielle forum, er mye rot der men blant mengden finnes det gode mods og fler blir det.

5897796[/snapback]

Visst du leser gjennom innleggene en gang til, så ser du kanskje at det er flere som mener at dette ikke er et godt nok argument.

Som Dr. Peedee skriver:

"Og slik haddet vært om jeg hadde vært uten HDTV og - nettopp fordi jeg hadde plugget 360'n inn pc monitoren som er en like stor skjerm som de aller fleste PC brukerne har. Og derved fått en bedre opplevelse enn med min nåværende PC koblet til samme skjerm."

Har selv ingen HDTV, men en god pc-skjerm. Spiller riktig nok på tv'n i stua, som er en utdatert 28" fra Sony, men det funker egentlig supert for meg foreløpig.

Jeg har i alle fall muligheten til å oppleve spillene i HD-kvalitet ved å koble den til Eizo-en min, om behovet dukker opp.

For all del: En HDTV ender nok opp i stua mi også om ikke så alt for lenge, men dette er ikke utelukkende fordi jeg har en 360. Det ser tross alt "litt" penere ut med en 42" LCD fremfor noe som kunne vært bæsja ut av en elefant.

Skrevet

Gorthaur: Nå vet ikke jeg om du sikter til det med mods eller det med HDTVen, uansett jeg syns det abre er teit at folk sier at en råtass pc vil koste mer hvis du faktisk skal dra full nytte av en xbox 360 for da blir det like dyrt om ikke dyrere.

Det med mods ja, det sier jo bare seg selv, dette er bare en fordel PC versjonen har som ikke 360 versjonen har, om noen mener dette ikke teller ja det bryr ikke meg, det er fakta.

Jeg har begge versjonene som sagt i en tidligere post av meg i tråden, slik at det sagt ta gjerne å les den også hvis du ikke har gjort det.

Skrevet

Jeg kjøpte meg nettopp Oblivion til 360 og ble meget skuffet over at det hakket og noen steder brukte lang tid på å laste....

Noen andre som har opplevd dette?

Skrevet
Jeg kjøpte meg nettopp Oblivion til 360 og ble meget skuffet over at det hakket og noen steder brukte lang tid på å laste....

Noen andre som har opplevd dette?

5899144[/snapback]

Det er normalt, lange loade tider, og litt hakkete, men selv om det så er det mye bedre flyt på 360 versjonen enn mange pcer.

Skrevet (endret)

Nå synes jeg folk rører litt her ;)

La oss si at du har en relativt ny kontor-pc med skjerm og og en hdtv fra før av.

Antar at de fleste er interessert i å ha en pc og en tv uavhengig av om de spiller spill.. ;)

For å få spillt oblivion må du da

for pc (forutsetter pci-e slot):

- kjøpe 7900gt til 2500-3000kr

for å spille på xbox 360

- kjøpe xbox 360 til 2500-3000kr

Til pc'n må man muligens kjøpe mer ram også, men det koster ikke så veldig mye, mellom 500-1000kr. Med 2gb ram vil pc'n ha mye kortere load tider enn xbox.

Spørsmålet er egentlig hva man har lyst å sitte å spille på, pc, eller xbox.

Endret av blackbrrd
Skrevet

Den eneste store forskjellen mellom PC og 360 versjonen nå er egentlig bare det at PC versjonen har lettere tilgang til mods.

Men igjen så er det sikkert en del som velger å sitte i stuen med en stor skjerm og boltre seg i fremfor å sitte på gutterommet foran pcen, og omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...