Bloody Mess Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 (endret) IGN har kjørt en artikkel på hvilken platform de mener Oblivion er best på, og gjett hvem som vant? Ja, selvfølgelig, PC. http://insider.ign.com/articles/700/700084p1.html Endret 9. april 2006 av BTK
LarZen Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 For dem som ikke er medlem og som ikke gidder det så sjekk her istede http://www.gamespot.com/features/6147028/index.html Et bilde sier mere en tusen ord og di fleste vil nok være glade dem har valgt X360 versjonen istede for å oppgradere sin Pc for mange tusen.
Bloody Mess Skrevet 9. april 2006 Forfatter Skrevet 9. april 2006 "Oblivion looks better on a high-end PC than on the Xbox 360" Et bilde ser mer enn tusen ord, ja. Damn! Så mye bedre det ser ut på PC enn Xbox 360, shit. Trodde ikke forskjellen var *så* stor, men disse bildene viser jo det.
Sponis Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Etter å ha sett at det har kommet ca 1000 mods til PC etter noen uker, er jeg bare så glade for at jeg valgte PC versionen.
LarZen Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 "Oblivion looks better on a high-end PC than on the Xbox 360" Et bilde ser mer enn tusen ord, ja. Damn! Så mye bedre det ser ut på PC enn Xbox 360, shit. Trodde ikke forskjellen var *så* stor, men disse bildene viser jo det. 5896173[/snapback] Tull, det er ikke så stor forskjell og til hvilke pris? Det lille forskjellen er det meget få som bryr seg om.
Bloody Mess Skrevet 9. april 2006 Forfatter Skrevet 9. april 2006 (endret) Etter å ha sett at det har kommet ca 1000 mods til PC etter noen uker, er jeg bare så glade for at jeg valgte PC versionen. Helt klart, har man en rå maskin så er det et utrolig enkelt valg. Tull, det er ikke så stor forskjell og til hvilke pris? Det lille forskjellen er det meget få som bryr seg om. Pris er vel ikke så mye man bryr seg om hvis man har både PC og konsollen, eller allerede har en rå maskin. Endret 9. april 2006 av BTK
Sponis Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 For dem som ikke er medlem og som ikke gidder det så sjekk her istede http://www.gamespot.com/features/6147028/index.html Et bilde sier mere en tusen ord og di fleste vil nok være glade dem har valgt X360 versjonen istede for å oppgradere sin Pc for mange tusen. 5896163[/snapback] Vist du skal spille xbox 360 med god grafikk koster det langt mer enn en PC, siden du må ha HD-TV til 12 000+
Bloody Mess Skrevet 9. april 2006 Forfatter Skrevet 9. april 2006 (endret) Man kan bruke Xbox 360'en på PC-skjermen også, men det blir liksom litt lite vits med konsoll da, heh. Syns mye av sjarmen blir borte da. Endret 18. april 2006 av BTK
LarZen Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 For dem som ikke er medlem og som ikke gidder det så sjekk her istede http://www.gamespot.com/features/6147028/index.html Et bilde sier mere en tusen ord og di fleste vil nok være glade dem har valgt X360 versjonen istede for å oppgradere sin Pc for mange tusen. 5896163[/snapback] Vist du skal spille xbox 360 med god grafikk koster det langt mer enn en PC, siden du må ha HD-TV til 12 000+ 5896193[/snapback] Det beste er selvf å ha en HD skjerm ja og da blir det dyrt om en velger et kjent merke osv. Ingen tvil om det. Men et nytt skjermkort til 5000,- evnt ny CPU,HK og minnebrikker svir litt det også.
Sponis Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 For dem som ikke er medlem og som ikke gidder det så sjekk her istede http://www.gamespot.com/features/6147028/index.html Et bilde sier mere en tusen ord og di fleste vil nok være glade dem har valgt X360 versjonen istede for å oppgradere sin Pc for mange tusen. 5896163[/snapback] Vist du skal spille xbox 360 med god grafikk koster det langt mer enn en PC, siden du må ha HD-TV til 12 000+ 5896193[/snapback] Det beste er selvf å ha en HD skjerm ja og da blir det dyrt om en velger et kjent merke osv. Ingen tvil om det. Men et nytt skjermkort til 5000,- evnt ny CPU,HK og minnebrikker svir litt det også. 5896206[/snapback] Et skjermkort til 2500 kjører Oblivion på maks grafikk. Og når du i tilleg kjører på bedre grafikk enn med 360, og har tilgang til over tusen mods gratis, var valget enkelt for meg.
Islanbadsj Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Enav grunnene til at jeg ikke har lyst på konsoll er at man trenger hd-tv hvis ikke alt skal være "tåkete", i alle fall i forhold til på data.
paranoide Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Jeg syntes ikke forskjellen er så stor. Uansett er det samme spill, den lille grafiske forskjelen har ingenting å si for meg.
Nitrius Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Det er ikke så alt for stor forskjell mellom en high end pc og xbox 360 enda, selv om allerede PC versjonen ser finere ut, men ettersom tiden går kommer det råere og råere hardware og da vil PC versjonen dra fra 360 versjonene enda mer i flyt og grafikk, men det skal sies at grafikk ikke er det eneste som telles. Jeg har begge versjonene kjøpte det først til PC men hadde et problem(lock up shit) så jeg kjøpte spillet til 360 også og spilte det litt, til nå hvor jeg endelig fikk ordnet opp i problemet med PC versjonen. Så nå spiller jeg på PCen min igjen, og jeg angrer ikke, men det aller største forskjellen er mods, det har allerede kommet en haug med gode mods til PC versjonen som virkelig gjør spille opplevelsen enda bedre etter min mening.
Bertelsen Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 (endret) Eneste grunnen til at jeg kjøpte Oblivion, er pga av mods. Endret 9. april 2006 av Bertelsen
OnetroM Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 PC versjonen vant vel ikke uforbeholdent. In short, the PC version is better suited to power users with top-of-the-line gaming rigs, who like the idea of extending their game with a lot of downloadable user-created content. Meanwhile, the Xbox 360 version is a safer bet that's recommendable to anyone, especially those who don't have a souped-up PC and aren't looking to upgrade, and/or have a home theater setup. For å bli en "Power user" skal man tross alt svi av noen kroner. Sammenligningen blir uansett ganske teit, for i all hovedsak er man delt i to leire; folk som spiller på pc og folk som spiller konsoll. Sånn sett har begge nå mulighet til å få et bra spill hvor forskjellene tross alt ikke er så store. En pc bruker vil stort sett alltid si pc er best og vice verca
KayAU Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Synest artikkelen på IGN sa lite om den desidert største fordelen med PC-versjonen: Mods. Etter mi meining er dette ein enorm fordel, som burde ha gitt sigeren til PC-versjonen allereie på side 1. Eg speler med ei rekke mods, som både fikser ting eg meiner er feil i speldesignen (t.d. måten level scaling er gjort på), som forbetrar det visuelle vesentleg (betre stjernehimmel, betre teksturar på bakken), og som legg til innhald (eg har til dømes meir Skingrad). Alt i alt gjer dei Oblivion til eit mykje betre spel. Ellers var det vel mykje som forventa. Dersom ein har ein god nok PC, får det ikkje vere nokon tvil: PC-versjonen er eit mykje betre valg. Kay
Dr.Peedee Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) Veldig interessant artikkel. Jeg sitter på 360 versjonen. Og spiller på en "high end" HDTV. Og er kjempefornøyd. Har logget snart 70 timer i Oblivion. Synes grafikken er veldig bra. Og da mener jeg ikke bare det rent "tekniske"med HDR'r og AA'r og AF'r og gud veit hva, men rett og slett hele verdenen jeg spiller i, arkitektur på bygninger, steder osv... det er en helhetsopplevelse. Dog, når jeg leser dette og ser bildene, så skulle jeg nok ønsket meg en noe kraftigere PC. Men til disse som kommer med argumentene at man må kjøpe HDTV til 12000+ for å få bra grafikk på 360... den diskusjonen dukker opp stadig vekk, og jeg skal ikke lage så lang argumentasjonsrekke her.. Men.. jeg var veldig heldig jeg da.. som hadde en HDTV fra før, altså før jeg kjøpte Xbox 360 før jul. Poenget er at det er en TV, den står i stua. Og brukes som TV. Ikke som monitor. Hadde jeg kjøpt den som en "monitor" her på "gutterommet" - (kremt snart 37), så kunne jeg nok priset den inn i totalkostnadene på 360'n. (og fått bank av kona). Men slik det er for meg, og for svært mange andre med TV'er, så fungerer den som en TV (også - eller faktisk mest som det). (Og en High End PC kan brukes til langt mere enn Oblivion-- og så har vi diskusjonen gående.. aaargh. sorry). Vel vel. Men en ting-- alle disse moddene som er kommet nå.. er det bra kvalitet, noe som virkelig løfter spillet fra releaseversjonen? Hvis jeg skal kjøpe Oblivion for PC pga mods så må det være vesentlige gameplay endringer (ikke bare at en og annen alv ser litt annerledes ut osv...). Synspunkter, svar fra noen please? Dr Peedee Endret 10. april 2006 av Dr.Peedee
Dinsdale Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Meningsløs diskusjon. Oblivion er utviklet til pc og derfor kan man der tweeke til man ser mannen med ljåen. Kraften i 360 blir absolutt ikke utnyttet og verktøyet som er brukt er selvfølgelig ikke optimalt. Å spille på en 32-tommer med fet 5.1-lyd slår det å sitte med en 19-tommer og litt mer detaljert grafikk. Joda, man kan sitte med en pc med 5.1-lyd også jeg, men det er ikke det samme. Men dette kan, som noe nevner, ikke diskuteres og enes om. Alle har sine foretrukne måter å spille på og har man råd til å investere 20.000 i en monsterpc er det jo greit. Hadde gjort det selv hvis jeg hadde prioritert det, men det kan jeg ikke.
OnetroM Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Jeg vet ikke om jeg skal anbefale å kjøpe Oblivion til pc bare på grunn av modsa hvis du allerede har det til Xbox. Jeg har noen mods som mere tuner spillopplevelsen enn å totalt endre den. Større mods tar lengre tid å lage så de kommer nok utover våren. For min egen del bruker jeg en mod som begrenser autolevling på banditter/monstre man møter rundt på quests. De levler en stund med stopper til slutt opp. I tillegg bruker jeg en som begrenser hyppigheten av f.eks glassarmor/våpen osv så man ikke finner dette på en vanlig banditt uti skogen. Den største endringen er en mod som fjerner problematikken rundt den tradisjonelle level-up bonusen. Nå blir bonusene tildelt etterhvert som man har 'tjent' dem inn så skills/attributter justeres etterhevrt som man bruker dem. Jeg syntes det er en mye bedre måte og mere dynamisk enn å måtte vente til man skal sove for å plutselig sprette fem poeng opp i styrke. Helt til slutt har en liten 'juksemod' som gjør at urter og alkemi ingredisenser ikke veier så mye. Summen av disse gjør at spillet passer bedre til meg og har fått en bedre flyt. Har ende til gode å legge inn modsa med bedre teksturer, det skjer vel i løpet av påsken tenker jeg.
Sponis Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Når det gjelder mods har vi nok ikke sett det beste enda, siden det tar tid å lage de mest innvikla mods, og spillet er forholdsvis nytt, mne jeg er sikker på det kommer. Men, vi har selvfølgelig mange mods nå også. Jeg bruker mods til å legge til flere dyr og skapninger i villmarken, for å legge til en ny rase, og en del andre ting. Så finnest det også mods som tar vekk level scalinga og gjør det slik som i Morrowind.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå