MadAxe Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Fikk meg spillet i går... kom meg ut av kloakken og løper for det meste bare rundt og bruker opp fritiden min. så har jeg funnet ut : at jeg egentlig ikke skjønner spillet, vis dere vet hva jeg mener.. har aldri prøvd morrowind og jeg aner ikke hva guilds er og hvordan man går opp i level. pls svar
Isbilen Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Du kan jo begynne med å se på quest log-en din, og begynne med å følge den. Etter hvert som du kommer inn i spillet kan du begynne å slå deg løs.
Aldrack Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Ville nok gjort some personen over meg sa, følg hovedquestet. Dersom du går inn i menyen, velger kartet ditt, og videre til de ulike questene du har, vil du kunne gjøre et av dem til din "aktive" quest. Det vil blant annet si at du får en rød pil på kartet som viser hvor du må gå for å få gjort neste post i questet. Ytterlige quests vil uunngåelig dukke opp underveis
Imsvale Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Oblivion er et svært spill, og et overveldende sådan hvis RPG-sjangeren er helt ny for en. Det tar tid for de aller fleste å sette seg inn i det, gjerne flere timer. Du må først gjøre deg kjent med de helt grunnleggende elementene i spillet, så må du bli kjent med den nærmeste omverdenen. Etter hvert kan du begynne å utforske resten av verden, samtidig som du øver deg på alt du blir nødt til å bruke underveis. Kamp, magi, quester, lage trylledrikker, snakke med folk, osv osv osv. Med så mange muligheter og en så stor verden, blir læringskurven tilsvarende slak. Be patient, young padawan.
TST Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)
ttt Skrevet 17. april 2006 Skrevet 17. april 2006 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.
Anbefalte innlegg