Gå til innhold

5 kjappe spøsmål om TG


Anbefalte innlegg

5 Kjappe:

 

1. Hvor lang nettverkskabel bør en ta med?

2. Bør en ta med egen stol eller er de stolene som er der ute greie nok?

3. Hvor mye penger bør en regne med til mat hver dag?

4. Finnes det steder der en kan legge fra seg ting? (andre steder enn der en sitter)

5. Er butikkene/kioskene døgnåpne?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det anbefalte er på minimum 5 meter tror jeg, men det kan være lurt med lengre også.

 

2. Etter hva jeg har hørt er det plaststoler. En egen stol er anbefalt, men i så fall bør det være en skikkelig god kontorstol eller lignende, blir for teit å drasse med f.eks en kjøkkenstol når det er plaststoler der, som sikkert fungerer greit nok.

 

3. Den er jeg ikke sikker på. Men leste nylig at en person brukte omtrent 900 kroner på mat forrige år, men om du er økonomisk og har med en del mat hjemmefra vil jeg tippe at det ikke skal være nødvendig å bruke mer enn 70-100kroner dagen å handle mat.

 

4. Det er jeg ikke sikker på, men tror det er slik at du må ta til takke med plassen ved PC'n tror ikke at du kan leie en safe eller lignende.

 

5. Butikkene inne: Dette er et LAN, der det hele tiden er noen våkne, de som jobber i crew har forskjellige skift, noen jobber om natta, noen om morgenen osv. Så ja, det er åpent hele døgnet.

Når det gjelder det utenfor er jeg ikke sikker, men jeg tviler på at f.eks Rimi har åpent lenger bare fordi det er LAN i vikingerskipet.

Lenke til kommentar

Vil påpeke at svaret på spørsmål 5 har flere feil. Det er ikke crewet som driver kiosken på TG. Er et hotell eller noe tror jeg. For det andre så er denne ikke døgnåpen, men har kun åpent på dag og kveld. Utenfor TG er ting stortsett stengt. Det er påske som betyr at det er helligdager inne i bilde som igjen betyr stengte butikker. Må passe på å handle inn første dagen ellers blir oppholdet svært dyrt.

 

Bensinstasjoner har døgnåpent...

Lenke til kommentar

Det er en Statoil- stasjon en grei liten trimtur unna, og den har døgnåpent. Grei mat, men det er jo prisene også. Kikk på hjemmesidene til Hamar kommune, og du vil se at skipet ligger litt avsides til. Det er en Hydro- Texaco- stasjon hvis du går til venstre forbil bilbutikken, men aner ikke om den er døgnåpen. Dagligvarebutikk er CC- martn- har alt du trenger og mere til. Åpent 10-20 til vanlig.

Lenke til kommentar

De har ihvertfall hatt vannkokerer og mikroovner tideligere. Men så vidt jeg har forstått er ikke dette utstyr som TG selv bidrar med.

 

I fjor var det vel f.eks Mr. Lee som stillte opp med vannkokere. Husker faktisk ikke om det var mikroovner der i fjor, men tror så.

 

Uansett er vel gathering sitt forum den rette plass, hvis du lurer på noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9MaQoRVt
Noen som vet noe om Dusje plasser??  :love:

5893942[/snapback]

 

Hvis jeg ikke husker feil, er det fire dusjrom med 3-4-5 dusjer i hvert rom (husker ikke helt nøyaktig). Det ene rommet er for jenter, og der må man låne et nøkkelkort hvis man vil inn. (Og man må være jente for å få kort, ikke tenk syke ting, nå.)

 

Dusjene er stengt en liten stund hver dag pga. av at man må vaske der, men det er annonsert på forhånd når det vaskes, og det burde ikke være et problem.

 

(Tror jeg fikk med alt jeg skulle si. :p )

Lenke til kommentar
Noen som vet noe om Dusje plasser??  :love:

5893942[/snapback]

 

Hvis jeg ikke husker feil, er det fire dusjrom med 3-4-5 dusjer i hvert rom (husker ikke helt nøyaktig). Det ene rommet er for jenter, og der må man låne et nøkkelkort hvis man vil inn. (Og man må være jente for å få kort, ikke tenk syke ting, nå.)

 

Dusjene er stengt en liten stund hver dag pga. av at man må vaske der, men det er annonsert på forhånd når det vaskes, og det burde ikke være et problem.

 

(Tror jeg fikk med alt jeg skulle si. :p )

5894141[/snapback]

 

Såppas,,, holder 12 dusjer for 5500 stk?? :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er vel minst 5 dusjrom..

 

Var sjeldent det var flere enn 3stk inne der samtidig. Så null problem..

 

(årsaken er vel mange unge fjortisser som ikke er i nærheten av de engang under hele TG.. *grøss*)

5900799[/snapback]

 

This is a short list you may use as a startingpoint when packing for The Gathering:

 

-The ticket/ticket number/PTN-card. We say this every year, and every year hundreds of people forget their ticket. Do not leave home without it or you may end up spending this Easter on the streets of Hamar. A mighty cold pleasure we might add.

-Valid identification (All official ID-cards, like ATM-cards/driver licence/passports etc. may be used on The Gathering 2006's ticketcontrol.

-Your beloved computer.

-A (minimum) 5 meter TP (Twisted Pair) network cable.

-Power cable, sound cables, monitor cable, power pad.

-A mouse and, for those who can't live without it, a mouse pad

-Headphones.

-Network card that supports TP (ISDN cards will NOT suffice).

-Tooth brush, shaving tools, soap, and deodorant. If you smell we WILL throw you into the showers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...