int20h Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Et internasjonalt team av forskere ledet av MIT, trener virus til å bygge battericeller til halvlederindustrien. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 "Trener"? Vet ikke helt om jeg ville brukt det ordet, virus er jo så simple at det er diskutabelt om de er en levende organisme engang . Men det er jo kult da. AtW Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Weee! Teknologi blir 3 hakk mer interresant Blir morsomt å se det endelige resultatet. Lenke til kommentar
Geimst Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 HAHA... Dette var genialt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Kanskje de minste batteriene kan bli nyttige i de mest avanserte RFID-brikkene? Vil de store batteriene være noe mer effektiv enn dagens batterier? Det høres ut som en dyr produksjonsteknikk så det spørs vel om dette er økonomisk lønnsomt. Hvilke andre bruksområder kan så små batterier som riskorn ha nytte? (NB. Ladekapasiteten er nok ganske proposjonal med størrelsen) Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Hvilke andre bruksområder kan så små batterier som riskorn ha nytte?(NB. Ladekapasiteten er nok ganske proposjonal med størrelsen) 5881681[/snapback] Sett at de er oppladbare kan en jo fylle hver en krets i en bærbar med de og få akseptable levetider på bærbare (ja jeg vet det ikke er fult så enkelt...) Lenke til kommentar
dib Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) kunne tenkt meg noen "trenings virus" som trente på trøsykkel med dynamo i mine fremtidige batteri go evihets batteri edit skrive feil Endret 7. april 2006 av dib Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Er det lov å bedrive slavearbeid da? Fra alvor til spøk (eller var det omvent?). Det er jo ganske interessant. Synes jeg ser det for meg: AMD Athlon 128 10000+ - build by virus. (I stedet for build/made in [et eller annet land]). Endret 7. april 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Vet ikke helt, men det klinger ikke så innmari godt av "Virus Inside" Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Nye kampanien til Dell; Don't open the computer - Potensial Bio-Hazzard inside Lenke til kommentar
laerda Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 "Trener"? Vet ikke helt om jeg ville brukt det ordet, virus er jo så simple at det er diskutabelt om de er en levende organisme engang . Men det er jo kult da. AtW 5881576[/snapback] Om jeg husker naturfagen min fra videregående, se er det faktisk ikke diskutabelt. For at noe skal være levende må det oppfylle visse krav (bl. a. må det kunne puste, spise og formere seg. Tror det er 7 til sammen), og virus oppfyller ikke kravene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 "Trener"? Vet ikke helt om jeg ville brukt det ordet, virus er jo så simple at det er diskutabelt om de er en levende organisme engang . Men det er jo kult da. AtW 5881576[/snapback] Om jeg husker naturfagen min fra videregående, se er det faktisk ikke diskutabelt. For at noe skal være levende må det oppfylle visse krav (bl. a. må det kunne puste, spise og formere seg. Tror det er 7 til sammen), og virus oppfyller ikke kravene. 5882017[/snapback] Tror ikke det bare finnes en definisjon av hva som er en levende organsime, kan bakterier puste feks? AtW Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 "Trener"? Vet ikke helt om jeg ville brukt det ordet, virus er jo så simple at det er diskutabelt om de er en levende organisme engang . Men det er jo kult da. AtW 5881576[/snapback] Om jeg husker naturfagen min fra videregående, se er det faktisk ikke diskutabelt. For at noe skal være levende må det oppfylle visse krav (bl. a. må det kunne puste, spise og formere seg. Tror det er 7 til sammen), og virus oppfyller ikke kravene. 5882017[/snapback] definisjonen flytter egentlig bare diskusjonen til et litt annet sted. bl.a er det et spørsmål hva det innebærer å puste. det er også uenighet om formering, er deling å anse som formering? og hvis ikke, hva er det da? Lenke til kommentar
eigil Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Vil de store batteriene være noe mer effektiv enn dagens batterier? Det høres ut som en dyr produksjonsteknikk så det spørs vel om dette er økonomisk lønnsomt. Tror det blir veldig billig, på sikt i hvertfall. Her har vi produksjonsutstyr som kan formere seg - og reproduksjon er nøkkelen til kommersielt lønnsom nanoteknologi! Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 "Trener"? Vet ikke helt om jeg ville brukt det ordet, virus er jo så simple at det er diskutabelt om de er en levende organisme engang . Men det er jo kult da. AtW 5881576[/snapback] Om jeg husker naturfagen min fra videregående, se er det faktisk ikke diskutabelt. For at noe skal være levende må det oppfylle visse krav (bl. a. må det kunne puste, spise og formere seg. Tror det er 7 til sammen), og virus oppfyller ikke kravene. 5882017[/snapback] Tror ikke det bare finnes en definisjon av hva som er en levende organsime, kan bakterier puste feks? AtW 5882028[/snapback] litt off topic.. Bakterier har ikke lunger så de puster vel ikke per se, men de utveksler okysgen (eller molekyler som kan brytes ned til oksygen) gjennom cellemembranet. Ellers er egentlig (så vidt jeg vet) ingen allment akseptert fullgod definisjon på liv. Ved å følge en definisjon slavisk ender man gjerne opp med f.eks at en Tamagochi (staving?) er like levende som et menneske. Ellers virker det som en kul ide i det minste.... Lenke til kommentar
Revox Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Følger man en slik regel slavisk har man et problem om det plutselig dukker opp noen romvesen som kanskje har et helt annet system for liv. Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 heh, minner meg litt om "The Matrix", hvor situasjonen var snudd på hodet. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Dette er jo ingenting. Opticom har jo funnet opp en metode for å lagre 79GB på èn enkelt e. coli-bakterie. Lenke til kommentar
wannabe nerd Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Virus er ikke levende organismer fordi de ikke kan formere seg uten å infisere (få hjelp av) en levende celle. Det jeg lærte i naturfagen iallefall (dessuten tror jeg ikke at pusting direkte er en av definisjonene for at noe skal være levende) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå