Gå til innhold

kjøre to skjermkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nyere kort !

ati radeon x800 eller nyere (CrossFire)

nvidia geforce 6600 eller nyere (SLI)

 

for CrossFire da MÅ man ha 2 (1xCrossfire Master,1xVanlig) ATI skjermkort (X800 eller nyere) og 1 Hovedkort av typen ATI Crossfire

for SLI da MÅ man ha 2 NVIDIA skjermKort (6600 eller nyere) og 1 Hovedkort av typen NVIDIA SLI

 

det går IKKE å ha 2 ati skjermkort på 1 nvidia hovedkort eller omvent

Lenke til kommentar

Blir vel storoppgradering på deg!

Hvilke komponenter har du utenom 9800 kortet?

 

For å kjøre SLI trenger du foruten det MrLee sier meget god strømforsyning, en CPU som henger med, skjerm som støtter forholdsvis høye oppløsninger. Ville ikke kjørt SLi om jeg ikke hadde mulighet for minst 1600x1200, men det er selvfølgelig mulig. Grafikkort av typen 7800 GT eller bedre. Vurderer å kjøpe meg en 7800 GT til, for å kjøre sli, men ytelsen blir ikke noe særlig bedre enn et 1900xtx evt 7900GTX og vil kreve mye fra strømforsyningen.

 

Jeg ville anbefalt deg å kjøpe et 7900GT i utgangspunktet bra ytelse/pris. Og ekstremt mye bedre ytelse enn 9800

Nvidia 16x er et glimrende chipset så hvorfor ikke.

Du trenger vel kanskje ny CPU også!

Lenke til kommentar

ja det blir storoppgradering. Har kjøpt en pci på 550w. , og har tenkt til å kjøpe en amd athlon 64 3800+ på et abit an8 32x. Jeg har en dårlig mursteins skjerm så jeg tror ikke jeg vil kjøre crossfire/sli etter det dere sier, i tillegg gir det jo ikke så mye bedre ytelse, noe jeg er ute etter. Kjøper heller et hight end kort en to mid.

Takk for alle de gode svara. :thumbup:

 

Ps:mange skriveleifer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...