Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og ventetiden på kundeservice


Hvor lenge ventet du i telefonen SIST du ringte NGT kundeservice?  

373 stemmer

  1. 1. Hvor lenge ventet du i telefonen SIST du ringte NGT kundeservice?

    • Under 1 minutt
      18
    • 01 - 10 minutter
      37
    • 11 - 20 minutter
      38
    • 21 - 30 minutter
      56
    • 31 - 40 minutter
      55
    • 41 - 50 minutter
      63
    • 51 - 60 minutter
      38
    • 1t, 00m - 1t, 10 minutter
      13
    • 1t, 11m - 1t, 20 minutter
      14
    • 1t, 21m - 1t, 30 minutter
      7
    • 1t, 31m - 1t, 40 minutter
      3
    • 1t, 41m - 1t, 50 minutter
      2
    • 1t, 51m - 2 timer
      4
    • Over 2 timer
      25


Anbefalte innlegg

hver gang jeg har ringt inn har jeg hatt minimalt med ventetid, maks var en gang 6 min, noe som jeg ikke anser som et problem... Setter telefonen på høyttaler og spiller videre... Men det som tar tid er når du legger igjen telefon nummeret på siden, de brukte en uke på å ringe meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De 2 siste gangene jeg ringte NGT kundeservice skjedde dette:

 

Etter 1,5 time i kø svarer "endelig" noen: "Du, vi kommer ikke til å rekke å behandle deg i dag, du må ringe igjen senere. Lurt å ringe med en gang vi åpner i morgen. Hadebra..."

 

Neste dag: Ringer 1 min etter åpningstiden: "Du er nå nr 17 i køen" 1 time senere får jeg til slutt kommet gjennom til 1. sortering og får vite etter 3-4 min at vedkommende ikke kunne hjelpe og må sette meg over til "proffene." Ca 40 min senere når jeg slik "proff" som "hjelper" meg.

 

Sa opp like etterpå.

Lenke til kommentar
Her kommer foreløpige resultater:

Antall stemmer: 132

Flest stemmer: 31 - 40 minutter

post-16840-1144226222_thumb.jpg

Sett ut fra min personlige erfaring er denne fordelingen omtrent som forventet (hvis vi ser bort fra stemmene for over 100min).

5870692[/snapback]

Når denne avstemmingen nærmar seg slutten burde du ta ein kopi av Ventetid-grafen på NGT sine sider og sende heile pakka, eventuelt ein link og to frå NGT-trådar på forumet til TV2 Hjelper Deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3
jeg tipper at de som venter lenge er dem som skal til teknisk avdeling da det er kun der det er kø

5867100[/snapback]

Ja da får du tippe dette.... For det er så langt fra mine erfaringer tilsier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3
I følge avstemmingen er det 6 personar som har venta i 1-2 timar på telefonen, har folk tålmodighet og råd til sånt?

5867117[/snapback]

Noen ganger har man ikke stort alternativ. "Rekorden" min hittils er 50 min for å komme frem og 45 min i kø hos teknisk...

Lenke til kommentar

De to siste gangene jeg prøvde hadde jeg ikke tålmodighet til å vente lenger. Etter ca. 1 time (+/-) hver gang ble det stille i telefonen, og etter noen minutter la jeg på.

 

Forøvrig har jeg brukt skjema på nett og opplevd at det gjerne tar utrolig lang tid å få svar - jeg begynner virkelig å lure på hva de driver med. Jeg sendte noen spørsmål angående ruteren like etter at jeg fikk installert ADSL her, det var i slutten av februar.

 

Den 16. mars fikk jeg svar. Da hadde jeg for lengst funnet ut av ting på egen hånd, etter intensiv søking på Google.

 

Det er bare latterlig, det er det eneste jeg har å si.

Lenke til kommentar

Mista den gamle epost-adressa mi hvor faktura fra NGT kommer. Hadde heller ikke brukernavn eller passord da de var mista. Tenkte som så at jeg fikk ringe de, men de tok seff ikke telefonen. 2 ganger opplevde jeg å ringe de i 40 minutter uten svar, kun for å vite hva jeg skylder de. Sendte så 3(!) eposter/kontaktskjemer til de uten å få svar (2 måneder sia ca. enda ikke kommet svar..) Tilslutt gav jeg faen og venta på purringa. Den kom aldri og linja blei "strupa"... Betalte de og ba om en saldorapport da jeg mente beløpet var grundig feil. Hu fetta skulle gi beskjed videre, men jeg har enda ikke fått rapporten. Hva skal man gjøre?? :wallbash:

Lenke til kommentar
Når denne avstemmingen nærmar seg slutten burde du ta ein kopi av Ventetid-grafen på NGT sine sider og sende heile pakka, eventuelt ein link og to frå NGT-trådar på forumet til TV2 Hjelper Deg.

5872140[/snapback]

God idè :thumbup: Tror faktisk jeg skal gjøre det etter at denne avsteminigen har gått en stund :)

Lenke til kommentar
Tror jeg skal begynne å poste denne standard svar. Etter å vært gjennom alt Dere har vært gjennom og mer til, fant jeg en post med E-mail adresse til en av sjefene og anbefaling om å bruke den. Prøvde dette under tvil men fikk rask telefon ( dagen etterpå en gang da jeg sendte mail 15:30 ) av en tekniker som ordnet det meste som gikk an og ordne. E-mail adresser jeg ikke hadde fått overført fra min gamle konto, fakturaer som var feil og linjehastighet som gikk opp og ned fortere enn en jo-jo.

 

Email-en er som følgende ...

 

Jeg bare må spørre.... synes du virkelig det er en god idè å legge ut den private eposten til en som jobber der oppe? Hva oppnår du utenom å floode den personens inbox med frustrerte eposter? Tror du det løser noe, eller synes du bare det er helt greit å krangle seg fram (og effektiv skyve alle andre bakover i køen) fordi du er viktigere?

 

Jeg synes det blir litt feil å gi videre sånn informasjon, spesiellt når vedkommende ta tydeligvis har vært grei nok til å gi ifra seg personlig kontaktinformasjon får å få ordnet opp i en sak. Ikke mye til takk for at vedkommende tok fatt i saken nei, det lærer han seg nok fort å ikke gjøre igjen... :roll:

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Tror jeg skal begynne å poste denne standard svar. Etter å vært gjennom alt Dere har vært gjennom og mer til, fant jeg en post med E-mail adresse til en av sjefene og anbefaling om å bruke den. Prøvde dette under tvil men fikk rask telefon ( dagen etterpå en gang da jeg sendte mail 15:30 ) av en tekniker som ordnet det meste som gikk an og ordne. E-mail adresser jeg ikke hadde fått overført fra min gamle konto, fakturaer som var feil og linjehastighet som gikk opp og ned fortere enn en jo-jo.

 

Email-en er som følgende ...

 

Jeg bare må spørre.... synes du virkelig det er en god idè å legge ut den private eposten til en som jobber der oppe? Hva oppnår du utenom å floode den personens inbox med frustrerte eposter? Tror du det løser noe, eller synes du bare det er helt greit å krangle seg fram (og effektiv skyve alle andre bakover i køen) fordi du er viktigere?

 

Jeg synes det blir litt feil å gi videre sånn informasjon, spesiellt når vedkommende ta tydeligvis har vært grei nok til å gi ifra seg personlig kontaktinformasjon får å få ordnet opp i en sak. Ikke mye til takk for at vedkommende tok fatt i saken nei, det lærer han seg nok fort å ikke gjøre igjen... :roll:

 

-Stigma

5873787[/snapback]

 

 

Kan ikke se noe feil i å legge ut denne personens epostadresse så lenge man får hjelp på den kanten. Ringte selv en gang til sentralbordet, og det ble ornings på sakene dagen etterpå. Mulig det da går opp et lys for vedkommende og skjønner at kundesenteret er til irritasjon for de fleste av deres kunder som av en eller annen grunn må kontakte selskapet, og at de da muligens gjør noe med det. Det at en må betale 100+ kroner for å kontakte dem, når det stort sett er de selv som gjør feil, er såpass horribelt at de burde vært konka av forburkermyndighetene (selv om de ikke har myndighet til det).

 

Legg den ut! Har noen saker jeg gjerne skulle tatt opp med de..

Lenke til kommentar
...og husk: flere ansatte for å få ned ventetiden = høyere pris for bredbånd

5874401[/snapback]

 

- Eller mindre penger til oppkjøp av mindre, kundevennlige bedrifter og deres kundebase.

Man må kunne forvente at en bedrift tar kundene alvorlig, og ikke oppgi 3 minutters gjsnittlig ventetid, når realiteten er en 10-dobling. Derfor blir det feil å skylde på pris.

Hadde NGT heller lært opp folkens på KS nok til at hver gang man har trøbbel med de, hadde man sluppet å få feilinformasjon som fører til at man må ringe inn på nytt. Hadde de hjulpet alle kundene på første eller andre samtalen hadde nok køen vært langt mindre enn den f.eks. var i dag. Mine erfaringer er 2-5 samtaler for mindre problem, i verstefall, en hel måned med ringing og klaging.

 

Sånn som det er nå kunne jeg glatt ha betalt 100 kroner ekstra i måneden om jeg var sikker på å få hjelp når jeg hadde trengt det, eller en unnskyldning for den saks skyld.

De har jo Club Diamant, et tilbud jeg kunne trengt. Det er et produkt med:

Responstidsgaranti på Kundeservice – max to minutter venting **

 

** Hvis dette ikke overholdes gis en gratis nettfilm som erstatning (maks 1 gang pr mnd)

 

Greit nok at de har restriksjon på kø-garantien, det kan jo hende at det hoper seg litt opp på den linja også. MEN om at dette skjer så ofte at de har satt restriksjon på erstatningen, viser jo bare enda tydligere hvilket selskap man har med å gjøre!

Lenke til kommentar

Ok.. for det første ..DUST!.. Jeg må bare le av dine argumenter..

 

"Jeg bare må spørre.... synes du virkelig det er en god idè å legge ut den private eposten til en som jobber der oppe?"

 

Det er hans jobb e-mail adresse. Det er hans jobb å sørge for bra kundebehandling.

 

"Tror du det løser noe, eller synes du bare det er helt greit å krangle seg fram (og effektiv skyve alle andre bakover i køen) fordi du er viktigere?"

 

Hvilken verden lever du i? Det løste noen av mine problemer. Ved å legge det ut på forumet vil det hjelpe andre også. Hvis jeg var så veldig viktig så hadde jeg beholdt informasjonen for meg selv. Når det gjelder å skyve noen tilbake i køen, FØLG MED FOR FAEN!! Man har allerede problemer med å nå fram uansett!

 

"Jeg synes det blir litt feil å gi videre sånn informasjon, spesielt når vedkommende ta tydeligvis har vært grei nok til å gi ifra seg personlig kontaktinformasjon får å få ordnet opp i en sak."

 

Den informasjonen "fikk" jeg ikke fra han personlig. Bruk Google så finner du det også selv. Hva du synes driter jeg og alle som får hjelp på denne måten i. Vi ønsker å få levert det produktet vi betaler for.

 

"Ikke mye til takk for at vedkommende tok fatt i saken nei, det lærer han seg nok fort å ikke gjøre igjen... :roll:"

 

Skal man ikke forvente at folk skal utføre jobben de er satt til? Jeg sendte en takke e-mail til mannen etter at jeg fikk hjelpen jeg har hatt krav på.Dette var svaret jeg fikk.

 

Hei igjen!

 

Vi er svært fokuserte på å gi en tilfredsstillende kundeservice, og forbedrer oss stadig.

Dine innspill er konstruktive også i en slik sammenheng, og uansett var det jo fint å

høre at tingene har ordnet seg.

 

mvh

Morten Ågnes

 

Igjen må jeg bare le av deg..

 

Tror jeg skal begynne å poste denne standard svar. Etter å vært gjennom alt Dere har vært gjennom og mer til, fant jeg en post med E-mail adresse til en av sjefene og anbefaling om å bruke den. Prøvde dette under tvil men fikk rask telefon ( dagen etterpå en gang da jeg sendte mail 15:30 ) av en tekniker som ordnet det meste som gikk an og ordne. E-mail adresser jeg ikke hadde fått overført fra min gamle konto, fakturaer som var feil og linjehastighet som gikk opp og ned fortere enn en jo-jo.

 

Email-en er som følgende ...

 

Jeg bare må spørre.... synes du virkelig det er en god idè å legge ut den private eposten til en som jobber der oppe? Hva oppnår du utenom å floode den personens inbox med frustrerte eposter? Tror du det løser noe, eller synes du bare det er helt greit å krangle seg fram (og effektiv skyve alle andre bakover i køen) fordi du er viktigere?

 

Jeg synes det blir litt feil å gi videre sånn informasjon, spesiellt når vedkommende ta tydeligvis har vært grei nok til å gi ifra seg personlig kontaktinformasjon får å få ordnet opp i en sak. Ikke mye til takk for at vedkommende tok fatt i saken nei, det lærer han seg nok fort å ikke gjøre igjen... :roll:

 

-Stigma

5873787[/snapback]

Lenke til kommentar

Det var mitt første reaksjon på hans innlegg. Saklig..kanskje ikke, men det summerte opp hele innlegget. Hvis du leste hele innlegget hans selv hadde du kanskje følt det samme. Eller ikke. Frustrasjonen over å bli rakket ned på fordi jeg ville hjelpe andre førte til dette "utbruddet". Det var meningen å komme med noen sterkere gloser men det hadde ikke passet seg på forumet da det finnes noen sarte sjeler her..

 

Ok.. for det første ..DUST!.

Saklig svar på en debatt ja...

5875830[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...