Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og ventetiden på kundeservice


Hvor lenge ventet du i telefonen SIST du ringte NGT kundeservice?  

373 stemmer

  1. 1. Hvor lenge ventet du i telefonen SIST du ringte NGT kundeservice?

    • Under 1 minutt
      18
    • 01 - 10 minutter
      37
    • 11 - 20 minutter
      38
    • 21 - 30 minutter
      56
    • 31 - 40 minutter
      55
    • 41 - 50 minutter
      63
    • 51 - 60 minutter
      38
    • 1t, 00m - 1t, 10 minutter
      13
    • 1t, 11m - 1t, 20 minutter
      14
    • 1t, 21m - 1t, 30 minutter
      7
    • 1t, 31m - 1t, 40 minutter
      3
    • 1t, 41m - 1t, 50 minutter
      2
    • 1t, 51m - 2 timer
      4
    • Over 2 timer
      25


Anbefalte innlegg

jaja..ville ikke sittet i brukerstøtten til NGT iallefall..

fikk muligens fixet mitt problem, samtidig som jeg fikk spytta noen ukvemsord sindigt i øret til mannen.. er ikke han som er årsak til problemet med det driter jeg i.. har sjøl sittet i 1linje-support fått min del av bløtkaka..

 

må de fader meg skjerpe seg.. ikke fare med løgn på websiden, bruke 46min på å behandle 12 personer og spille samme sang om igjen og om igjen og si "du rykker stadig fram i køen"..

 

Om du har problemer med ADSL2+ kan du visstnok resette routeren (såsant den er av en viss type) og re-aktivere den.. -hvorfor kan de ikke bare sende den infoen ut på mail istedet for at alle sammen må ringe inn og spørre??

 

U-B-R-U-K-E-L-I-G-T!

 

tipper de hadde gjort det bedre om de hadde overlatt driften til en barnehage!

 

God Påske!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessuten tar det jo fem minutter å trykke seg fram til den køen du vil stå i også. NGT tar jo garantert ikke med denne tida, men folk som ser på telefonen sin og ergrer seg over ventetida trekker jo ikke fra denne tida når de ser på displayet på telefonen sin. :)

5876375[/snapback]

Næsj, etter eit par telefonar kan du denne rekkefølga. 2-kundenummer-3-4 trur eg er rekkefølga om du skal til teknisk kundesupport.

Lenke til kommentar

you have got to be f..king kidding me...

 

Flisespikkeri til tusen. Les hans innlegg. Les mitt motargument. Han sier at ALLE skal bruke hurtigkassen. Jeg sier at hvis ALLE brukte hurtigkassen vil noen etterhvert bruke de andre kassene også.

 

Kan vi holde oss til saken her?

 

 

1. Hvis alle sto i hurtigkassen vil det være ledig i de andre kassene. Noen vil da bruke disse.

Nei, det blir like lang kø i alle. Du har ikke skjønt vitsen med slike kasser, men de baserer seg på enkel køteori.

 

Si at man har 2 kasser, en vanlig og en hurtig, og 6 kunder, 4 som vil bruke 1 minutt på behandling, og 2 som vil bruke 5 minutter. Hvis de to som bruker 5 minutter kommer først, og tar hver sin kasse, vil de to neste bruke 5 minutter hver i kø, og de to siste 6. Til sammen 22 minutter.

 

Hvis de to seine bruker samme kasse, vil andremann bruke 5 minutter. I den hurtige kassen vil de bruke 1, 2 og 3 minutter, til sammen 11 minutter. I det første tilfellet sparer altså egoisten 5 minutter, men gruppen som helhet bruker dobbelt så lang tid, selv om hurtigkassen tom. er ledig i 1 minutt.

5880185[/snapback]

Lenke til kommentar
you have got to be f..king kidding me...

Engelsk kan du også. Så flink!

Flisespikkeri til tusen. Les hans innlegg. Les mitt motargument. Han sier at ALLE skal bruke hurtigkassen. Jeg sier at hvis ALLE brukte hurtigkassen vil noen etterhvert bruke de andre kassene også.

 

Kan vi holde oss til saken her?

Serviceteknikere sitter ikke bare der og ikke gjør noe bortsett fra når du ringer til dem. Når man ringer på vanlig måte fordeler NGT ut oppdragene slik at de kan utføres på en mest mulig effektiv måte. Når du tar direkte kontakt med en tekniker må de utsette det de egentlig skulle gjort. Dette er egentlig ikke snakk om noen "hurtigkasse", men sniking i køen. Uansett hvordan man vrir og vender på det er et en egoistisk ting å gjøre, som gjør at servicen blir dårligere for alle andre.

Lenke til kommentar

så flott.. 43min i ventetid i kø for å få oppgrader til 20/1.2MB ADSL2+..

og så sier speedometeret at hastigheten min nå er ca. 1/5 av det jeg hadde før..

 

helt utroligt....

 

:w00t:

hva nå da? må jeg ringe og klage?..don't think so!

raskere å sende mail og si opp abonnmentet.

Lenke til kommentar

Jeg ringte ikke til dem jeg sendte email til en av sjefen. De satte seg inn i saken og så ringte en til meg. Angående effektivitet, hva tror du tar minst tid. De sender samme svar 3 ganger etter å ha lest såpass "mye" av mailen at de har en standard svar som passer eller de setter seg inn i saken og gjør den ferdig med en gang?

 

Egoisme er medfødt. Bare innrøm det selv. "Snille" mennesker kommer ikke først i køen. Når jeg finner en løsning så bruker jeg den. Etter å ha sittet i kø i 7 måneder gadd jeg ikke vente mer. Jeg hadde sittet lenge nok.Dere tror jeg ikke gidder å vente i kø. Dere prøver å få meg til å virke som jeg bare "presser meg frem" for å bruke deres ord. Hvis jeg ikke hadde gjort dette hadde jeg fortsatt sittet i "køen".

 

Dere hadde vel sittet i køen til Dere ble grå i håret. Dere som kverulerer fordi jeg gir andre en løsning er egoistene. Jeg leser frusterte poster fra folk som er oppgitte. Jeg viser dem en annen måte å gjøre det på. De fleste som klager her har sittet i kø en stund de og.

 

Informasjonen jeg fant var hentet fra digi.no sin register over bedrifter og de som jobber der. Han jeg sendte mail til var en av sjefene der. Han sendte saken videre til en i 2. eller 3. linje tjenesten som ordnet opp tre saker på ca. 45 minutter. En sak fra i sommer hvor jeg hadde sendt e-mail 3 ganger og fått samme svar. En sak fra 2 år siden som de bare ignorerte (gjaldt flytting av Email fra en annen NGT abbonement) og en sak for faktura avdelingen hvor de skulle "sende det videre" til fakturaadministrasjonen som man kan verken ta kontakt med selv eller få vite videre drift i saken.

 

Så alle Dere som bare godtar å "sitte i kø" i den tro at alt skjer etterhvert og alt skal komme i orden kan gjerne det. Jeg gadd ikke etter så lang tid i kø.

 

Jeg har "sonet" min tid i NGT kundeservicekøen. Til De som sier det er bare å bytte så har jeg ingen alternativ. så slipper vi å ta den diskusjonen.

 

Istedenfor å kverulere og bitche med janteloven etc. gå ut og nytt sola i påskeferien. Det skal jeg gjøre. Med GOD samvittighet.

 

Til Dere som ønsker informasjon om e-mail og tlf til personen i NGT det er snakk om, les hele denne diskusjonen. Dere finner det nok. Du må bare lete. Dere finner det nok.. Med mindre Dere synes det er egoistisk..

 

you have got to be f..king kidding me...

Engelsk kan du også. Så flink!

Flisespikkeri til tusen. Les hans innlegg. Les mitt motargument. Han sier at ALLE skal bruke hurtigkassen. Jeg sier at hvis ALLE brukte hurtigkassen vil noen etterhvert bruke de andre kassene også.

 

Kan vi holde oss til saken her?

Serviceteknikere sitter ikke bare der og ikke gjør noe bortsett fra når du ringer til dem. Når man ringer på vanlig måte fordeler NGT ut oppdragene slik at de kan utføres på en mest mulig effektiv måte. Når du tar direkte kontakt med en tekniker må de utsette det de egentlig skulle gjort. Dette er egentlig ikke snakk om noen "hurtigkasse", men sniking i køen. Uansett hvordan man vrir og vender på det er et en egoistisk ting å gjøre, som gjør at servicen blir dårligere for alle andre.

5882595[/snapback]

Endret av Rascal
Lenke til kommentar

De første årene jeg var kunde hos NGT var kundeservicen kanonbra. Det var svar og stort sett løsning på under 10min, gjerne uten ventetid. Men etter jeg flytta til bergen, og nå bytter plass og bo sånn av og til, så har jeg virkelig fått merke hvor dårlig servicen har blitt. Jeg har hatt så utrolig mange samtaler til NGT, hvor stort sett den minste ventetiden har vert 15-20min, men vanligvis fra 20-45min. Da kommer man gjerne inn i køen som nr 15-20.

Og jeg har aldri noensinne sett den estimerte "bergnet ventetid" på kundesidene over 10min. ALDRI!

Men nå har du jo lagt om slik at stort sett alt unntatt salg og teknisk er kun tilgjengelig mellom 9-16, og er det litt kø, får du beskjed om at de ikke har annledning til å hjelpe deg akkurat nå, og at du kan prøve igjen senere.

 

Men til alle dere som er kunder hos NGT, ikke ring inn på 07979, det koster omtrent 2,50kr/min Bruk heller 55 52 79 79, her er det vanlige tellerskirttpris som gjelder.

Endret av crysys
Lenke til kommentar
nummer 2 i køen.. -dette er gale! --for 40min siden var jeg nr. 12 i køen..

 

now that you have found her

put your arms around her

Haha. Kongeinnlegg. Det verste er at de ikke har hatt oppfinnsomhet til å endre saken på gud vet hvor mange måneder.

 

Rascal: Ta en pille, og slutt å gjenta deg selv er du snill. ;)

Lenke til kommentar

Rød eller blå? Jeg er visst ikke snill, bare egoist..

 

nummer 2 i køen.. -dette er gale! --for 40min siden var jeg nr. 12 i køen..

 

now that you have found her

put your arms around her

Haha. Kongeinnlegg. Det verste er at de ikke har hatt oppfinnsomhet til å endre saken på gud vet hvor mange måneder.

 

Rascal: Ta en pille, og slutt å gjenta deg selv er du snill. ;)

5885077[/snapback]

Lenke til kommentar
Lånte du en mobil å ringe med da? 07979 koster jo 39 øre/min med en vanlig telefon. :)

5876388[/snapback]

Nei, jeg lånte familiens fasttelefon (IP-telefoni..) Koster det seriøst bare 39 øre/min da? Hvor står prisene? Uansett så SPARTE jeg personlig en del penger da - i forhold til om jeg måtte ringt med min egen mobil..

Lenke til kommentar

En tips tråd ang ngt.

 

-kan problemet ditt løses via kundesidene dine?? Gjør det

WWW.kundesider.no der får du svar på enkle faktura spørsmål samt mulighet for å bestille tjenester og oppgraderinger m.m.

 

- faktura og leveranse er åpen mellom 8-16 og ingen spes tid på dagen det er mindre kø. Normal kø er ca 10-25 min.

 

-teknisk, 1 linje og nextphone er åpen mellom 8-21 samt lørdag mellom 10-17 vip er åpen 8-22 på hverdager Dobbel skift mellom 1300-1600 best å ringe ca 1400.

 

- nextphone har vanligvis 1-7 min kø

 

-1 linje (ringe uten å trykke innvalg) har vanligvis kø på ca 2- 15 min

de kan hjelpe med alt men kun enkle ting. Blir ofte satt over til teknisk.

 

- teknisk har vanligvis kø på 20-45 min. Desidert minst kl 14.

 

- få kundeservice til å inge tilbake. tviler på det men det er lov å spørre.

 

-kan dere hente router selv så gjør det. Innbiller meg at dem har en router avd i oslo også.

 

- sørg for at dere er i nærheten av router hvis dere har spørsmål ang nettproblemer. De kan som oftest ikke hjelpe dere uten at dere er i nærheten av den.

 

-mail. Hmm ikke regn med svar de første dagene. sorry men de jobber vel med det med "tar det når vi har tid prinsippet"

 

- ikke alle ting er ngt sin feil. ofte har telenor og relacom en stor finger med i spillet.

 

- les også vilkår før dere klager.

Mange klager på ting som står klart og tydelig der ang rettigheter og regler for nettet.

 

-Jobb hos ngt kan en få ved å ringe adecco i bergen :)

Lenke til kommentar
Lånte du en mobil å ringe med da? 07979 koster jo 39 øre/min med en vanlig telefon. :)

5876388[/snapback]

Nei, jeg lånte familiens fasttelefon (IP-telefoni..) Koster det seriøst bare 39 øre/min da? Hvor står prisene? Uansett så SPARTE jeg personlig en del penger da - i forhold til om jeg måtte ringt med min egen mobil..

5885892[/snapback]

 

Med Telio blir man fakturert samma som telenor tar på femsifra "spesialnummer". Sjekka på telenor sin side og der stod det 0,39/min for slike nummere. Telefonnummer: Alle 5-sifrete nummer Tidsperiode: Hele tiden Startpris: kr 0,59 Minuttpris: kr 0,39.

Lenke til kommentar

Har sjekket 6 leverandører nå, og alle har 39 øre/min for 5-sifrede telefonnummer. Ser ut som det er en standard-pris.

 

Tror man må være selvpiner for å ha lyst til å jobbe på 1. linje hos NGT for tiden. Ingen autoritet til å fikse ting, og bare sure kunder? No thanks. :D

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar

har nå prøvd å ringe dem om og om igjen fra kl 0800 i morges.

jeg har fått beskjed minst 10 ganger om at jeg må ringe senere pga stor pågang.

 

Først NÅ fikk jeg et nummer i køen.. nummeret var da 43. Nå har jeg ventet i 8 minutter, og jeg er nr 30.

I følge siden deres er dagen gjennomsnitt 6 minutter, mens siste time er 7. jeg har altså oversteget dette allerede, og jeg har ikke engang hoppet frem en tredjedel av køen enda...

Lenke til kommentar

jeg har iallefall sendt mail til Adm.Dir i Nextgentel og klaget.

email-adresse er: [email protected]

 

Jeg hadde 1.8MB linje i helgen.. mot 20 som jeg skulle.. etter 55min i kø imorges tok det helpdesken 30sec å fixe det.. -dvs jeg var satt til default og ikke 20mb.. flott.. -han sa jeg hadde nå 21MB..

 

men en rask test på forskjellilge nettverk-testesider sa jeg hadde ca mellom 1.4 og 6MB...

 

Nå har jeg 0 MB... linjen er død og jeg kommer ikke gjennom til support.

 

nå er jeg sur og lei NGT.. om de ikke gir en saftig kompensasjon og grunn til å forbli kunde foreslår jeg alle sender en mail til [email protected] og sier sin mening.

 

 

Thomas Greig

Stavanger

Lenke til kommentar
..nå er jeg sur og lei NGT.. om de ikke gir en saftig kompensasjon og grunn til å forbli kunde foreslår jeg alle sender en mail til  [email protected] og sier sin mening.

5897998[/snapback]

 

Får du kompensasjon så skriv ned navn på konsulent, beløp osv. og be om å få det tilsendt i en epost og skriftlig. Jeg skulle få kompensert hele første faktura, 1400 og noe om jeg ikke husker helt feil, men det hadde de aldri lovt neste gang jeg ringte de.. Håpløs gjeng...

Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke hva de driver med på kundestøtte hos NGT. De har mye å lære av for eksempel IF (forsikringsselskapet) som har en ordning hvor du får beskjed om å taste inn nummeret ditt så ringer de tilbake. Har aldri opplevd å vente mer enn 5 min etter jeg har lagt inn nummeret der. Det er noe annet enn å høre på en traurig låt som går i loop i 40 minutter.. :-P

 

En annen sak er jo "kontakt"skjemaet på web. La inn en sak der for ca 3 MÅNEDER siden og har ikke fått svar. Hvis de ikke har til hensikt å svare på dem, hvorfor i ******* ligger det ute? Og hvorfor i alle dager har de ikke en supportmailboks?! Det er jo bedre å sende inn en mail og få svar etter et par dager hvis det ikke er så viktig enn å sitte å trøkke på telefonen. Forbanna idioter. Hadde det ikke vært for at jeg er fornøyd med den linja de har levert i ca 3 år og at tilbudet de har på adsl2 er bra hadde jeg bytta for lenge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...